Socket 754 mobo met onboard video?

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ben al een tijdje op zoek naar een Socket 754 Moederbord met onboard video.

Nu zijn er nog relatief weinig van deze bordjes, en na flink wat research bij mobo fabrikanten en online hardwareshops kan ik nog geen mobo vinden met onboard video.

Waarom onboard video? Omdat het mobo waarschijnlijk in een 2U kast komt te draaien met een Athlon 64 3000+, en in de meeste kasten passen geen AGP/PCI videokaarten zonder riser (die dus ook weer los aangeschaf zou moeten worden).

Weet dus iemand of er zo'n bord is? Of aangekondigd is of gaat komen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er bestaan bij mijn weten (nog) geen K8 chipsets met integrated GPU :) Je kunt dus nog lang zoeken naar zo'n mobo :+

Ik zou overigens niet opkijken als nVidia en/of VIA binnenkort met zo'n chipset op de markt komen. Nog even geduld hebben dus ;)

Toch wel: VIA heeft de K8M800 eind december vorig jaar op de markt gebracht. Ik zou alleen zo gauw nog geen mobo weten met dit chipset.

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 25-02-2004 09:43 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:19
Anders prop je er een low profile kaart in, dat werkt wel zonder riser in een 2U kast :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Abbadon schreef op 25 februari 2004 @ 09:42:
Anders prop je er een low profile kaart in, dat werkt wel zonder riser in een 2U kast :)
Meeste kasten die binnen ons budget vallen hebben alleen de sloten aan de achterkant plat liggen, zodat we dus moeten gaan zagen wil er een low profile kaart zonder Riser inpassen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

jep, de VIA K8M800 (ook AGP Serial ATA geluid Gigabit LAN en MPEG2-ondersteuning van VGA-kaart)

edit: BalusC was me al voor...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 16:19 ]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Maar aan een chipset alleen heb ik niet voldoende ;)

Er zijn nog geen mobo's met dit chipset. Ik zie dat ECS en Gigabyte ermee gaan komen, op de site's zijn echter niets te vinden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Thund3r schreef op 26 februari 2004 @ 08:36:
Maar aan een chipset alleen heb ik niet voldoende ;)

Er zijn nog geen mobo's met dit chipset. Ik zie dat ECS en Gigabyte ermee gaan komen, op de site's zijn echter niets te vinden.
Anders zou je naar een Socket940 bordje moeten gaan.
Deze bordjes hebben allemaal onbourd VGA :o
En dan gewoon een FX of Opteron in .. als het toch voor voor een server is neem ik aan is dat juist perfect :o
Pagina: 1