Hoi,
Ik heb een mailserver gemaakt met DeskNow en heb de mx records op de DNS server aangemaakt -> dit werkt allemaal perfect,
ik heb nu een backup mailserver gemaakt, ook daar heb ik de mx records voor gemaakt.
de mx records worden op internet bij dnsreport.com gezien en staan goed
maar als ik nu de mailserver van het netwerk haal dan krijg ik foutmeldingen bij het ophalen van de mail:
The connection to the server has failed. Account: 'mail.nietgetest.nl', Server: 'mail.nietgetest.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E
Snap ik nu het doel van een backup mailserver niet of heb ik iets verkeerd ingesteld:
ik heb een mx record voor de mailserver :
mail.nietgetest.nl -> ip_adres van de mailserver
mailer.nietgetest.nl -> ip_adres van de backup mailserver
Ik heb bij mijn outlook bij pop3 en smtp mail.nietgetest.nl ingevuld!!
Ik heb een mailserver gemaakt met DeskNow en heb de mx records op de DNS server aangemaakt -> dit werkt allemaal perfect,
ik heb nu een backup mailserver gemaakt, ook daar heb ik de mx records voor gemaakt.
de mx records worden op internet bij dnsreport.com gezien en staan goed
maar als ik nu de mailserver van het netwerk haal dan krijg ik foutmeldingen bij het ophalen van de mail:
The connection to the server has failed. Account: 'mail.nietgetest.nl', Server: 'mail.nietgetest.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E
Snap ik nu het doel van een backup mailserver niet of heb ik iets verkeerd ingesteld:
ik heb een mx record voor de mailserver :
mail.nietgetest.nl -> ip_adres van de mailserver
mailer.nietgetest.nl -> ip_adres van de backup mailserver
Ik heb bij mijn outlook bij pop3 en smtp mail.nietgetest.nl ingevuld!!
[ Voor 3% gewijzigd door bloodyairtimer op 25-02-2004 09:08 ]