Backup mailserver probleem

Pagina: 1
Acties:

• bloodyairtimer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een mailserver gemaakt met DeskNow en heb de mx records op de DNS server aangemaakt -> dit werkt allemaal perfect,
ik heb nu een backup mailserver gemaakt, ook daar heb ik de mx records voor gemaakt.
de mx records worden op internet bij dnsreport.com gezien en staan goed
maar als ik nu de mailserver van het netwerk haal dan krijg ik foutmeldingen bij het ophalen van de mail:

The connection to the server has failed. Account: 'mail.nietgetest.nl', Server: 'mail.nietgetest.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E

Snap ik nu het doel van een backup mailserver niet of heb ik iets verkeerd ingesteld:

ik heb een mx record voor de mailserver :

mail.nietgetest.nl -> ip_adres van de mailserver
mailer.nietgetest.nl -> ip_adres van de backup mailserver

Ik heb bij mijn outlook bij pop3 en smtp mail.nietgetest.nl ingevuld!!

[ Voor 3% gewijzigd door bloodyairtimer op 25-02-2004 09:08 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

de MX records worden (voor zover ik weet) alleen voor het versturen van mail gebruikt :) Dus als je mail op wil halen via IMAP/POP3 dan zul je dat op een andere manier moeten regelen; dan wordt er namelijk niet naar de MX records; maar gewoon naar de DNS naam gekeken. Je zal dan dus eens in de configuratie van je DNS server moeten duiken om te kijken of je een soort van loadbalancing met je DNS kunt maken (is dit het round robin principe?) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• bloodyairtimer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk niet dat het met load balancing moet want dan verdeel je het over de servers. Ik wil dat het alleen naar de backup mail server gaat als de gewone mailserver offline is

hoe kan ik iets maken (ik heb nog niet echt een idee wat) dat er voor zorgt dat in je email account gekeken wordt of de server online is en anders naar de volgende server gaat:

ik stuur nu een mailtje naar chris@nietgetest.nl
en heb mail.nietgetest.nl bij smtp en pop3

als ik nu de mail.nietgetest.nl server offline maak dan gaat de mail naar mailer.nietgetest.nl

als ik dit invul bij smtp en pop3 dan haalt hij de mail wel weer op:

mail wordt wel naar de backup server gestuurd maar kan niet door de client opgehaald worden
Hoe los ik dit op????

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:23

Coach4All

I'm a Coach 4 All

bloodyairtimer schreef op 25 februari 2004 @ 10:13:
Ik denk niet dat het met load balancing moet want dan verdeel je het over de servers. Ik wil dat het alleen naar de backup mail server gaat als de gewone mailserver offline is

hoe kan ik iets maken (ik heb nog niet echt een idee wat) dat er voor zorgt dat in je email account gekeken wordt of de server online is en anders naar de volgende server gaat:

ik stuur nu een mailtje naar chris@nietgetest.nl
en heb mail.nietgetest.nl bij smtp en pop3

als ik nu de mail.nietgetest.nl server offline maak dan gaat de mail naar mailer.nietgetest.nl

als ik dit invul bij smtp en pop3 dan haalt hij de mail wel weer op:

mail wordt wel naar de backup server gestuurd maar kan niet door de client opgehaald worden
Hoe los ik dit op????
Dat los je alleen op door clustering, anders gewoon de backup mailserver alles laten doorsturen naar de 1e mailserver. Zodra je die dan weer up & running hebt, krijg je dan evengoed je mail weer binnen.

Zo werkt het standaard iig.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

bloodyairtimer schreef op 25 februari 2004 @ 10:13:
[...]
Zoals ik al uit probeerde te leggen kun je een _soort van_ loadbalancing gebruiken; maar dan dus een DNS systeem dat aan de hand van de up/down status van een machine een IP adres doorgeeft. Als de main server down is zal de DNS server dus naar de backup server pointen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
je moet zorgen dat mail alleen van mail.nietgetest.nl gehaald kan worden (via pop) en dat mailer.nietgetest.nl deze periodiek probeert af te leveren op mail.nietgetest.nl. Dat doe je al correct via je mx records

nietgetest.nl 86358 IN MX 1 mail.nietgetest.nl
nietgetest.nl 86358 IN MX 2 mailer.nietgetest.nl

maar je moet dus op mailer.nietgetest.nl in je mailserver config hebben staan dat die mail voor domein nietgetest.nl wel accepteert (relayed) maar niet in een locale popbox aflevert.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:23

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik had het idee dat hij bedoelde dat als mail.... uit de lucht is, dat hij dan automatisch met pop3 zou connecten naar mailer..... .
En vraag me niet hoe dat moet, zonder load balancing dan.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Pagina: 1