Toon posts:

xp home op tweede partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje: XP pro zit op de C partitie. geheel beveiligd zodat er niets geinstalleerd kan worden. de boot.ini en msconfig zijn niet bereikbaar. De D partitie is geheel leeg en ik heb daar alle rechten. kan ik daar een tweede OS installeren (XP home) welke later eventueel weer te verwijderen zonder dat dan de boot.ini op de C partitie verder benaderd hoeft te worden?

Verwijderd

Waarom probeer je het niet gewoon, dat is de beste leermeester...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kan alleen daarna in de c partitie niks meer wijzigen dus daarom wil ik wel enige zekerheid!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-05 09:34
Is het ook niet mogelijk om de boot.ini te backuppen? Voor zover ik weet zul je deze namelijk altijd aan moeten passen als een tweede OS weer verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
ja, als die zou kunnen benaderen dan zou dat een optie zijn. maar ik krijg een mededeling dat de toegang geweigerd is. (geen admin rechten waarschijnlijk)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk is het wel mogelijk om een XP te installeren op een HD waar je geen rechten op hebt - alleen zal je wel altijd je boot.ini moeten aanpassen anders kan je niet booten :)

Verwijderd

Topicstarter
is het wel zo dat er op dit moment een boot.ini file bestaat als er maar 1 OS geinstalleerd is. ik kan hem nl nergens vinden
Pagina: 1