wireless netwerkkaart onder linux, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Hoi,

Ik heb thuis een linux server draaien (Mandrake 9.2).
Ik wil deze machine ergens anders in huis gaan plaatsen, maar aangezien ik geen zin heb om overal kabels te gaan trekken zat ik te denken aan wireless.
Nu heb ik eens wat rond gekeken over de mogelijkheden, maar zie dat er een hoop kaarten moeilijk of niet aan de praat te krijgen zijn.
Het liefst gebruikt ik usb, maar ik zou van jullie graag eens willen horen welke wireless netwerk adapters zonder problemen (zonder de kernel opnieuw te moeten compileren en zo) zijn te gebruiken

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 23:48

JaQ

Zelf heb ik zonder veel moeite een 3com airconnect2 pcmcia kaart aan de gang gekregen. In ieder geval heb ik toen uitgevonden dat de orinoco chipset goed tot zeer goed ondersteund wordt. Even googelen naar een wireless howto zou al je problemen op moeten lossen.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Verwijderd

De prism11 & prism54 chipset wordt ook zeer goed ondersteunt. Ik heb zelf ook een kaart met rt2400 chipset, maar daar ben ik wat minder gelukkig mee. Prism11 chipset ondersteuning is volgens mij al geintegreerd in de kernel-tree, prism54 drivers kun je hier vinden www.prism54.org.
Oh ja, en atmel chipsets schijnen ook goed te doen te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 12:55 ]

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
tenx voor de info. Heb je ook merken, behalve de chipsets?

Verwijderd

Veel succes met een usb wireless netwerkkaart, zonder je kernel opnieuw te compilen.
dat is hetzelfde als een microsoft patch, zonder reboot.

Verwijderd

Zonder kernel compile zou het best lastig kunnen worden; heb je al gekeken welke drivers er zijn meegeleverd? Ik zit even niet achter mijn pc, maar drivers staan op een vaste plek...
Als bij mdk9.2 er al bepaalde drivers bijzijn, dan gaat het eventueel lukken, moet je alleen nog de bijpassende hardware vinden...

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:51:
Zonder kernel compile zou het best lastig kunnen worden; heb je al gekeken welke drivers er zijn meegeleverd? Ik zit even niet achter mijn pc, maar drivers staan op een vaste plek...
Als bij mdk9.2 er al bepaalde drivers bijzijn, dan gaat het eventueel lukken, moet je alleen nog de bijpassende hardware vinden...
hier mag een slot op

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
Als jij het zegt ;)

Maar goed, als je er in de winkel een ziet, gewoon ff met google checken of hij het gaat doen onder Linux. Meestal is dat nog wel uit te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.