FTP straag, SSH werkt wel

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb een FTP server draaien en die is traahahahaaag echt niet normaal.
Nu heb ik in de search heel veel oplossingen gevonden die zeggen dat je de hostname van de client toe moet voegen in /etc/hosts. Maar hoe doe je dat als je client achter een router zit?

Ik heb de volgende setup:
code:
1
Server --Router --internet--router--client

Ik heb als ip adres maar het ip van de router van de client ingevoerd, maar dit helpt niet veel.

ieeeepppppp :P

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

De server gaat proberen de hostname van de client op te vragen, aangezien die achter een router zit, gaat de server proberen de hostname van de router (van de client )op te vragen.
Het is nogal ranzig om dit soort dingen via je /etc/hosts file op te lossen. Een nettere manier is om er gewoon voor te zorgen dat de router (van de client) een mooie dns entry heeft, eventueel via dhs.org of iets dergelijks.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Die zou hij volgens mij ook gewoon moeten hebben. Tenminste, ik denk dat babyXL wel een DNS draait waarin ze hun clients bijhouden.
Als ik vanuit thuis dingen doe zie ik tenminste heel vaak een of ander vaag nr. met xhuis etc erin.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb wat extra dns servers in de netwerk configuratie toegevoegd, vanuit de TU lijkt het nu te werken :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welke FTP server draai je trouwens? Als dat ProFTPd is kun je beter de hostname lookups uitschakelen in de configuratie file :) Dat scheelde bij mij ook een aantal seconden bij het inloggen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Spider.007 schreef op 25 februari 2004 @ 09:38:
Welke FTP server draai je trouwens? Als dat ProFTPd is kun je beter de hostname lookups uitschakelen in de configuratie file :) Dat scheelde bij mij ook een aantal seconden bij het inloggen :)
wu-ftpd
Die vond ik wel praktisch omdat je home dir direct geexporteerd wordt :)
Proftpd was iets minder plug en play, dus daar heb ik weinig moeite in gestopt.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Aha... Google heeft zo te zien een flink aantal tips over het verbeteren van de snelheid van wu-ftpd :) Is hij trouwens continu traag; of alleen bij het inloggen / connecten in het begin :? Is een datatransfer ook traag?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Hij is nu retesnel met inloggen, downloaden ga ik nog testen :)

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Datatransfer is ongeveer 1 MB/s. Dat zit bij een 10Mbit router dus wel snor :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Probeer IDENT eens open te gooien... poortje 113 geloof ik.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

VROEM! schreef op 25 februari 2004 @ 13:28:
Datatransfer is ongeveer 1 MB/s. Dat zit bij een 10Mbit router dus wel snor :)
Mooi :) Wat heb je precies aangepast?

---

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
In de lijst DNS servers van netwerkconfiguratie stond eerst alleen het IP van de router. Dat werkte prima bij internetten, maar was blijkbaar niet voldoende voor ftp. Ik heb er nu wat TU servers bijgezet en het probleem lijkt daarmee opgelost :)

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Grrr......
Oke, het probleem is iets complexer dan gedacht. Vanuit windows kan ik perfect bij de ftp server, maar vanuit linux ho maar.
Via de terminal loopt alles vrij vlot, maar in zowel mozilla, galeon als konqueror krijg ik steeds de volgende melding

code:
1
425 could not open data connection

Ik word wel steeds heel snel om inlognaam en wachtwoord gevraagd.

[ Voor 10% gewijzigd door VROEM! op 25-02-2004 20:57 ]

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

VROEM! schreef op 25 februari 2004 @ 20:54:
Grrr......
Oke, het probleem is iets complexer dan gedacht. Vanuit windows kan ik perfect bij de ftp server, maar vanuit linux ho maar.
Via de terminal loopt alles vrij vlot, maar in zowel mozilla, galeon als konqueror krijg ik steeds de volgende melding

code:
1
425 could not open data connection

Ik word wel steeds heel snel om inlognaam en wachtwoord gevraagd.
Ik heb ook wel eens lang geklooit om dat alles traag was... Later heb ik maar opnieuw mijn kabels afgepatched... Dit verhielp alles. Je weet zeker dat het hier niet aan kan liggen? ik had dan soms goeie snelheden en dan zakte het in eens af tot wat jij hebt...

Heb je IDENT ook al open gezet op de server / router? die poort moet je TCP forwarden naar je server. Dit hielp bij mij om het connecten naar een FTP sneller te maken.

Vreemd probleem ...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
DAMAGE schreef op 26 februari 2004 @ 11:51:
[...]

Ik heb ook wel eens lang geklooit om dat alles traag was... Later heb ik maar opnieuw mijn kabels afgepatched... Dit verhielp alles. Je weet zeker dat het hier niet aan kan liggen? ik had dan soms goeie snelheden en dan zakte het in eens af tot wat jij hebt...

Heb je IDENT ook al open gezet op de server / router? die poort moet je TCP forwarden naar je server. Dit hielp bij mij om het connecten naar een FTP sneller te maken.

Vreemd probleem ...
De kabels moeten eigenlijk wel in orde zijn, via windows machines en via de console haal ik gewoon tot 1 MB/s. Dit wordt dan begrensd door de router die met een 10MBit kaart aan internet hangt.

Wat ik niet snap is dat de browsers in linux niet willen connecten.

Pagina: 1