Toon posts:

PC Dood na memory check?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oi

Ik was even bij me buurman, die heeft sedert 2 weken een nieuwe pc gekocht, en dan met zo'n mobo met alles er op aan! Een Asus Asrock K7VM2

Nu heeft hij 512 mb ddr geheugen er in zitten en ding ging niet verder dan 480!

Ik met mijn handigheid denk dan, nou wellicht zit ie er niet helemaal goed in, schroef de pc kast los, haal die strip er uit, blaas aan beide kanten ut ding ff schoon, en plaats ut stripje er op exact dezelfde wijze weer in.

Sluit de kabels aan, wat denk je?

Een heel klein knetterend geluidje, ik gelijk de voeding er af, en we ruiken een beetje iets van verbrand plastic, kortom niet goed!
Alles bekeken en niks te vinden, doe ik nog een poging, maar nee, pc gaat niet meer aan, helemaal geen voeding meer, helemaal niks!

Wat, zou nu de oorzaak kunnen zijn?
Geheugen past er maar op 1 manier in, en als beide voetjes weer dichtklappen zit ding verankerd, als je dan vervolgens er weer power op zet, en niks doet het meer, is wel erg vaag toch? Ding is amper 14 dagen oud!

Enniewee, hij of zij gaat er vandaag wel mee terug, keep oe posted!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 06:55:
Nu heeft hij 512 mb ddr geheugen er in zitten en ding ging niet verder dan 480!
Het bord heeft een geïntegreerde videochip en daar wordt geheugen van afgevreten :)

Wat betreft de kortsluiting: wellicht had je door het droge weer, het pakken van het reepje, het blazen, een PC die op een niet-geaard stopcontact zit en een eventuele wollen/fleeche trui een flinke lading statische elektriciteit op het geheugenreepje aangebracht.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 25-02-2004 07:04 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08 22:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Of met iets te veel consumptie geblazen, doet een pc ook knetteren.... :9~

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Voeding misschien in rook opgegaan.
Stekker zeker in stopcontact gelaten en kabel zo in voeding geprikt of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 07:28:
Voeding misschien in rook opgegaan.
Stekker zeker in stopcontact gelaten en kabel zo in voeding geprikt of niet.
Als je me hierin ff wilt helpen, wat is het verschil tussen de stekker uit het stopcontact halen of de stekker uit de voeding trekken?

Beide keren haal je een stekker ergens uit, of dit nu het begin of het einde is, wat is daar het verschik in dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 07:36:
[...]

Als je me hierin ff wilt helpen, wat is het verschil tussen de stekker uit het stopcontact halen of de stekker uit de voeding trekken?

Beide keren haal je een stekker ergens uit, of dit nu het begin of het einde is, wat is daar het verschil in dan?
Ging niet helemaal goed, een msg verwijderen lukt nog steeds niet echt, maar me vraag moge duidelijk zijn lijkt me!

En nee, heb ding meegenomen naar me eigen hok, een andere voeding er op aangesloten en deed nog steeds niks = voeding is oké.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 07:41 ]

Verwijderd

Kun je niet peroberen een ander geheugenreepje erin te zetten en kijken of die het wel doet? Of ben je bang dat dat ook niet helemaal goed gaat?

Verwijderd

480MB is doodnormaal met een onboard videokaart. Die jat nou eenmaal RAM weg voor z'n eigen 32MB videogeheugen. Domme actie van jou, eigenlijk. Waarschijnlijk heb je dat reepje weggeknetterd á la pikachu stijl, en mag je daar een nieuwe voor vergoeden, dikke kans dat je het moederbord erbij hebt opgeblazen, of in ieder geval ook nog dat slot.

Geeft niks, iedereen maakt fouten in het begin.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Hier stond een nutteloze reply

[ Voor 90% gewijzigd door BalusC op 25-02-2004 13:13 ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hier stond een nutteloze reply

[ Voor 78% gewijzigd door BalusC op 25-02-2004 13:12 ]

Verwijderd

nu gewoon dus alles uitsluiten he
geheugen checken, hdds enzv
todat je bij het moederbord komt :)

denk dat het moederbord kortsluiting heeft gemaakt.

enne niet zo flauw die reacties hier. Iedereen maakt
fouten en hier leer je weer van ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Diegenen die de topicstarter zitten af te kraken krijgen een negatieve note en doen er verstandig aan om de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) te herlezen en dan met name het stukje onder 'Reageren'.

[ Voor 42% gewijzigd door BalusC op 25-02-2004 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil BalusC danken voor zijn support!

Ik ben achteraf niet echt handig bezig geweest blijkt wel, maar ja, door schade en schande wordt men wijs!

Ding staat nu bij de dealurt, we zullen eerdaags wel horen wat de schade is :(

Ik had er immers ook nog nooit van gehoord of gelezen dat de huidige mobo's met alles in 1, het normaal vinden om memory van je reepje af te pakken en op die manier aan een x aantal video ramm te komen, zo leer je weer eens wat! :)

Geeft allemaal niks, ik ben weer wat wijzer geworden, en wellicht een aantal euri's armer, maar dat hoor ik binnenkort wel, en meld me dan weer!

Dank voor de reactie's!

RT

Verwijderd

Topicstarter
Oi

Bleek idd dat de mobo de geest gegeven had, verder geen verklaring ofzo, mobo is kostenloos vervangen > Garantie! :)

In elk geval dank voor alle reacties!

RT

Verwijderd

Lol, dikke kans dat je hem toch hebt opgeblazen met een pika-ESD. Maar dat valt niet na te gaan. Tenzij je d'r natuurlijk bij had gezegt wat je had gedaan. Natuurlijk slim dat je dat niet meld, en nett dat je zo die garantie krijgt :D

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad! :)

Ik heb, en hier, en op Google gezocht wat je bedoeld met: pika-ESD....?

Konk niet vinden, bedoel je ermee?

En het is inderdaad zeer netjes van die zaak dat ze binnen 48 uur de pc nagekeken hebben, mobo vervangen en zelfs een nieuwe voeding er in gehangen hebben, zit nu 1 in met een on/off switch aan de achterkant.

Kortom mij hoor je niet, ik ben dik tevreden en de buren al helemaal! :)

Dank voor de reply's, mag om mij nu slotje op! :)

O-)

Verwijderd

ESD = elektro-static discharche. Je hebt waarschijnlijk met statische elektriciteit (PIKACHUUUUUUU) een chipje opgeblazen. Voor het geval je pikachu niet kent:

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/fastizy/pikachu.gif

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat ook gebeurd zou kunnen zijn, is dat het reepje er niet helemaal goed inzat (pootjes los ofzo) en dat ie daardoor kortsluiting oid maakte.

Met statische electriciteit kan je volgens mij geen 'rook'/stank-effecten krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door JER00N op 29-02-2004 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pastasaus schreef op 29 februari 2004 @ 18:58:
Wat ook gebeurd zou kunnen zijn, is dat het reepje er niet helemaal goed inzat (pootjes los ofzo) en dat ie daardoor kortsluiting oid maakte.

Met statische electriciteit kan je volgens mij geen 'rook'/stank-effecten krijgen.
Zo dacht ik dus ook, ben altijd zeer voorzichtig, oke dan niet geaard en geen andere veiligheidsmaatregelen die je zou moeten nemen etc, maar voor thuisgebruik doe ik het redelijk tot goed.

Het begon inderdaad ook met het idee dat het reepje er wellicht niet helemaal goed inzat, blijkt achteraf door de heren alhier dus heel normaal te zijn, maar dat wist ik toen dus nog niet, heb reepje er voorzichtig uitgehaald (pc uit en voeding los) en ff schoongeblazen (naar mijn idee zonder consumptie) en er weer in geplaatst, en daarna was het einde oefening, niks wilde meer! :(

Blijf het daarom ook vreemd vinden, je kunt je hele pc kast leeg halen en er weer in hangen nergens last van, maar haal je een reepje geheugen er uit, en plaatst die terug zegt mobo van: ik heb geen zin meer!

Zou je denken van geheugen is naar de knoppen, maar nee, is ut de mobo....

Kortom, blijft voor mij een grijs gebied die assamblage! :)

Greetz

RT

Verwijderd

Topicstarter
Oi

Leuker nog, me buurman kwam aan de deur had zomaar uit het niets een videokaart gekocht om zijn Sony Handcam Camera er op aan te kunnen sluiten, en eindelijk eens zijn tapes van de kids een keer digitaal op te kunnen slaan.

Dusss....of ik ff die kaart er in wil prakken! :)

Nou, ik had een slechte ervaring met het erin en eruit halen van iets.... :)

Kortom ding zit er nog niet in! :)

Komt een dezer dagen wel, maar ja, blijft toch een raar verhaal! :)

RT

Verwijderd

Topicstarter
Die videokaart is zonder schade in de pc beland, en werkt ook nog ! :)

Kortom dat is weer afgehandeld!

Wat ik jullie dan nog wel vragen wilde, daar het heel normaal is dat een Asus AsRock K7VM2 zijn 32 mb videoram van je geheugen trekt, waarom ik zelf dan ook zoiets heb.

Ik heb een AOpen AK 73 Pro (A) met daarop een AMD TB 1600+ maar ik heb wel een eigen videokaart er in hangen te weten de NVidia GeForce2 MX 200.

Bij mij geeft het geheugen 511 aan, dus daar mis ik ook 1 mb'tje

Iemand enig idee waar die dan gebeleven is, of wat ding het gebruikt?

Dank voor de reacties alvast! :)

RT

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 04:39:

Waar geeft hij 511MB aan? Windows, Bios?

Verder hoef je niet onder elke post je naam/initialen te zetten en te groeten. Wij GoT'ers groeten elkaar constant :)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 04:39:
Die videokaart is zonder schade in de pc beland, en werkt ook nog ! :)

Kortom dat is weer afgehandeld!

Wat ik jullie dan nog wel vragen wilde, daar het heel normaal is dat een Asus AsRock K7VM2 zijn 32 mb videoram van je geheugen trekt, waarom ik zelf dan ook zoiets heb.

Ik heb een AOpen AK 73 Pro (A) met daarop een AMD TB 1600+ maar ik heb wel een eigen videokaart er in hangen te weten de NVidia GeForce2 MX 200.

Dank voor de reacties alvast! :)

RT
Mwah , dat geeft ie bij mij ook aan , kan gewoon afronding zijn. Anyway , dat is normaal :) Die 511 Mb that is :) Geheugen raakt ie niet zomaar kwijt :P

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Jimsterrr schreef op 06 maart 2004 @ 04:44:
[...]

Waar geeft hij 511MB aan? Windows, Bios?

Verder hoef je niet onder elke post je naam/initialen te zetten en te groeten. Wij GoT'ers groeten elkaar constant :)
Dit doet een progje, welke vast hier ook niet gewaardeerd word, namelijk WinBar te weten versie 1.2.93 beta (04-07-2002) Ik vind het wel een leuk en geinig progje.
En die heeft een module om te laten zien hoeveel geheugen je verbruikt of gebruikt, en die geeft aan dat er maar 511 aanwezig is, kan inderdaad een afronding zijn, maar wilde het toch even vragen, vandaar.

Nee dat kan wel zo zijn, maar ik ben een n00b dat wil je niet weten, dus blijf ik gewoon liever lekker vriendelijk! :)
Pagina: 1