mIRC Bouncer Glined

Pagina: 1
Acties:

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Goedenavond ,
Ik heb een counterstrike clan , en voor mijn clan heb ik allemaal bouncers.
Nu kan je niet meer dan 4 clones draaien vanaf 1 host.
Dus ik moet een zogenaamd Trust aanvragen , tenminste dat werkt zo bij Quakenet.
Alleen door een rare fout in mijn bouncer ben ik en 2 vrienden nu geglined:( .
Er waren zover ik weet maar 3 clones, en toch geglined :S.

Dus ik zoek een nieuwe server. Welke server raden jullie mij aan , en waar ik gemakkelijk een trust kan aanvragen. ?
Bij quakenet moest je een vast ip adres hebben , ik heb broadband wanadoo verbinding , en zover ik weet geen vast ip.
Hoe kom ik aan een vast ip adres ?

En mijn laatste vraag , Zijn er ook servers die geen beperkte aantal clones toelaten.

Vriendelijke Groeten Mitch

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 09:59

Wekkie

Yeah

Ik zou om te beginnen contact zoeken met een kweeknet irc op/beheerder. Want als het door een foutje komt dan zullen ze dat wel rechtzetten denk ik. Tenzij een van jou clanmembers buiten jou om vervelende dingetjes deed oid :P

I've got a feeling...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Normale Qnet g-lines zijn tijdelijk, doorgaans na een half uur vervallen ze. Is dat bij jou niet het geval, en heb je in je overtuiging inderdaad nooit meer dan 4 connecties vanaf hetzelfde ip gehad, dan heeft een van jullie iets vreselijk stoms gedaan, waardoor je gebanned bent. Die g-line is doorgaans van minder tijdelijke aard. Je kunt proberen in #feds te achterhaln wat de reden is, en verzoeken de ban te verwijderen.
Leuk dat je vraagt naar een andere server waar die 5 connectie limiet niet geld. Maar ik neem aan dat je toch ook in andere mensen (clans waartegen je wilt spelen bijvoorbeeld) hun channels hangt, en die zitten allemaal op quakenet. Alle server van Quakenet hebben die restrictie. Door op een andere "server" zoals je het noemt, te gaan zitten, zit je ook op een andere IRC netwerk, waarmee je geen toegang meer hebt tot die mensen hun clankanalen.

• Revocx
Uhmz, ik wist niet dat g-glined tijdelijk kon zijn . Ik zal eens proberen.
Ja ik echt overtuigd dat er maar 3 connecties waren , ik zal eens naar #fed gaan.
Tja over andere server , zo had ik nog niet bedacht :( ik moet inderdaad ook naar andere chans van clans :D

Bij quakenet ligt die trust eruit nu :( , kan niet aan vragen omdat ze bezig zijn met onderhoud. Erg vervelend.

Nouja , bedankt voor jullie antwoord ,
sorry dat ik in de verkeerde category heb ik geplaatst

Greetings mitch

Verwijderd

Mja als je een alternatief voor quakenet zoekt dan moet je echt een grote stap terug nemen. Quakenet is (iig voor Europa) gewoon de grootste en bekendste server waarop alle clans/teams whatever hun channels hebben.

En voor die trust moet je het ip van je Bouncer opgeven volgens mij. Deze is zo goed als zeker statisch want anders heb je er als gebruiker ook weinig aan.

De G-line gaat naar verloop van tijd wel weer weg (die van mij iig wel :P).

http://www.quakenet.org/faq/faq.php?c=128

• Revocx
Ja ik dacht eerst dat ik mijn eigen ip moest geven , maar ik kwam er ook achter dat ik natuurlijk het ip van me bouncer moet geven.
En die is wel static ;)

Tja ik hoop ook dat die Gline over gaat , is toch erg vervelend als 2 members van je clan niet op quakenet kunnen :|

Verwijderd

ze kunnen tijdelijk toch gewoon zonder bouncer gaan, zo'n probleem is dat ook weer niet :|

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kan het zijn dat buiten jullie drie er nog meer mensen van de bewuste bouncer gebruik maken? In zoverre, host de eigenaar van die bouncer meer mensen/clans erop die met dezelfde hostname dus op qnet zitten? Dan kan het nl. ook gewoon de gehele bouncer zijn waar het probleem mee is, en moet de eigenaar het probleem oplossen en kun/mag jij zelf niets eraan doen (qnet regeltjes enzo.) Als je zelf ooit deze trust hebt aangevraagd kan het wel, mail me dan even, ik kan denk ik een alternatieve oplossing vinden...
Pagina: 1