[NAV2004] LiveUpdate werkt niet (meer)

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ik had Norton Antivirus 2002 geinstalleerd maar liveupdate werkte niet meer, nu heb ik 2004 geinstalleerd maar liveupdate werkt nog steeds niet.
Hij zoekt wel de update lijst maar kan vervolgens niets met de updates (LU1806).
Ligt dat aan mij of aan Symantec?
De help van Symantec en google helpen me geen stap verder, iemand een idee?

Bedankt alvast. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
LU1806 heb ik eergister gehad, en in de knowledgebase van symantec staat de oplossing ervoor Toch niet :) . Welk os?

dit al geprobeerd?

en zo nee waarom werkt die oplossing niet?

[ Voor 60% gewijzigd door Justice op 25-02-2004 00:49 ]

Human Bobby

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Justice schreef op 25 februari 2004 @ 00:46:
LU1806 heb ik eergister gehad, en in de knowledgebase van symantec staat de oplossing ervoor Toch niet :) . Welk os?

dit al geprobeerd?

en zo nee waarom werkt die oplossing niet?
Nou, mijn situatie staat er niet tussen, ik vouw de + uit maar er staat geen andere error-code maar ook geen details, dus ik kom geen stap verder

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb volgens mij hetzelfde gehad. Op de site van Symantec staat letterlijk beschreven hoe je LiveUpdate kan fixen of opnieuw kan installeren; ik heb ff geen tijd om het voor je op te zoeken, maar daar zou je zelf ook aan uit moeten kunnen komen.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Gonadan schreef op 25 februari 2004 @ 00:52:
[...]

Nou, mijn situatie staat er niet tussen, ik vouw de + uit maar er staat geen andere error-code maar ook geen details, dus ik kom geen stap verder
Er komt een hele sloot informatie bij? Werkt je browser wel goed dan?
Consumer Products
This part of this article deals with Consumer product, like Norton AntiVirus 2004. Begin by following the instructions in the first section, "What to do first: Go to Interactive Mode."

What to do first: Go to Interactive Mode
LU1806, LU1816, and LU1817 are general error messages. To solve your problem, you need to look for a more precise, second error message. LiveUpdate must be running in Interactive mode for this second message to show up completely.

To run LiveUpdate in Interactive mode
Follow the instructions for your operating system:
Windows 98/2000
On the Windows desktop, click the Start button > Settings > Control Panel. In the Control Panel window, double-click Symantec LiveUpdate.
Windows Me
On the Windows desktop, click the Start button > Settings > Control Panel. In the Control Panel window, double-click Symantec LiveUpdate. (If you do not see the Symantec LiveUpdate icon, click "view all Control Panel options.")
Windows XP
On the Windows desktop, click the Start button > Control Panel. In the Control Panel window, double-click Symantec LiveUpdate. (If you do not see the Symantec LiveUpdate icon, in the left side of the window, click "Switch to Classic View.")
On the General tab, click "Interactive mode."
Click OK.
Run LiveUpdate again.
If you still see the LU1806, LU1816, or LU1817 message, go on to the next section.

What to do next: Determine the exact error
The initial LU1806, LU1816, or LU1817 messages are general errors. In most cases, there is a second, more specific error message. How to view that message, and what to do when you see it (or if you do not) is described next.

This first illustration shows what you will see when the general LU1806, LU1816, or LU1817 message appears. Note that there is a white "X" in a red circle next to the product or component for which the download failed. Also note that there is a "+" sign to the left of the white-on-red "X". (In this case the screen shot shows the LU1806 error. (As you may have discovered, clicking the blue underlined link in the message takes you to this document.)

To see the second error message
When the error message appears, click the "+" sign that is to the left of the white-on-red "X".

If you see a gray dialog box with the title "The update was not completed. . . ." it means that a second error message is not available. Skip to the section "What to do if there is no second error message."
In most cases, when you click the "+" it will expand the selection, and a second line, also with a white-on-red "X" will be displayed. Go on to step 2.

Click on this new, second line.

When you do, a new error message will appear, as shown in this illustration:

Then click the blue underlined link in this second message to be directed a solution.

Human Bobby

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Justice schreef op 25 februari 2004 @ 00:56:
[...]

Er komt een hele sloot informatie bij? Werkt je browser wel goed dan?

[...]
en dan gaat de nieuwe blauwe link naar dezelfde pagina
symantec site helpt me echt niet

ik heb het nu gedeïnstalleerd en ben het register aan het legen, hopen dat dat werkt

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
nu wil hij zelfs niet meer installeren, lijkt me dat ik windows maar eens moet repareren |:(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:10
nope

1. eerst Norton Deinstalleren
2. Dan liveupdate deinstalleren
3. overige Norton troep deinstalleren

4. alles opnieuw installeren

Live update en Norton zijn twee verschillende programma's :?
Snap ook niet waarom, maar het is eenmaal zo, als bovenstaande volgorde niet werkt dan is windows te veel vervuild en kan je idd beter een schone installatie doen.

[ Voor 46% gewijzigd door Cardinal op 25-02-2004 01:26 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
cardinal808 schreef op 25 februari 2004 @ 01:25:
nope

Snap ook niet waarom, maar het is eenmaal zo, als bovenstaande volgorde niet werkt dan is windows te veel vervuild en kan je idd beter een schone installatie doen.
Dat werkt niet, ik heb handmatig het register leeggegooid na het deïnstalleren van.
Er bleken een dikke 100 keys achtergebleven te zijn :|

Daarna herinstalleren en het werkt perfect.

iig bedankt voor jullie hulp :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

ik heb het nu op 3 pc's ik blijf die foutmelding krijgen LU1806
2 pc's waren schoon !!
wie weet de oplossing ik kan de laatste patch van 558.9KB niet instaleeren !

• MacQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Had ook zoiets met NIS 2004, maar dan dacht ik dat het foutnummer LU1804 was. Probleem bleek in mijn geval te zijn dat ik meerdere gebruikers aangemeld had staan in XP. Herstarten en enkel het hoofdaccount aanmelden was voldoende om liveupdate netjes alles te laten installeren.

MacQ

Verwijderd

heb precies hetzelfde hier
de oplossing die bij symantec staat helpt niet. volgens mij ligt het gewoon aan de symantec kant. ik sta niet met meerdere users ingelogd ofzo (dus MacQ `s is hier n.v.t)

ben benieuwd of er iets naar buitenkomt aan de kant van symantec ;)

• srvalasco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04-2022
ik kan helaas niets anders bevestigen. heb alles gedaan volgens de symantec knowledgebase (ook met 2 kleine progjes waarmee je de NAV en NIS-registrysleutels verwijdert).

Kreeg NIS zelfs niet meer geinstalleerd. NAV wel maar die update werkte nog immer niet. Daarna zelfs een 2 maanden oude backup teruggezet. Alles werkte dus weer maar weer niet die laatste update.

Ik zie veel dll-files in die update staan...het zou een taalprobleem kunnen zijn (engelse update voor ned. versie). Allemaal de nederlandse versie hier ?

Ben altijd een behoorlijke fan geweest van Norton (ondanks dat de pc een stuk trager wordt) maar dit ziet er niet goed uit !

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
cardinal808 schreef op 25 februari 2004 @ 01:25:
nope

Vanmorgen precies hetzelfde probleem gehad.

Alleen een complete un en install losde het probleem op.

Het lijkt of de laatste update deze problemen veroorzaakt.

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ik heb hetzelfde bij 5 verschillende pc's waarvan 2 clean
Heel de support procedure gevolgd, het werkt nog steeds niet.

[ Voor 39% gewijzigd door McFreak op 02-03-2004 00:31 ]

McFraGG de gekste !!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 03:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Sorry, in tegenstelling tot wat ik eerder berichtte, deze link werkte bij mij ook niet.
En de link van de site die wel werkte kan ik niet meer vinden. :(
Je moet een bepaald hidden filetje renamen, LU opnieuw draaien en alles werkt weer.
Helaas kan ik jullie niet verder helpen. In de veronderstelling dat het de goeie link was, heb ik niks opgeslagen. Maar... het is te repareren. :)

NB
Opnieuw installeren is echt niet nodig, want alles blijft bij het oude en het probleem is niet verholpen.

[ Voor 43% gewijzigd door Geurt-kun op 03-03-2004 00:14 ]

2k op west bij Pv Output

Verwijderd

Geachte Gonadan,

Is al eerste wel je internet verbinding aangezet in Windows ( als je een breedband en/of adsl lijn gebruikt )

Als 2e moet je dit doen, pc helemaal opnieuw installeren alle partities verwijderen en nieuwe aanmaken in de Windows installatie, mocht je dit willen.

Ik gebruik zelf het gehele Norton pakket 2004 met o.a. Systemworks, Antivirus + Internet security.

Dit grootte probleem heb ik ook gehad en na veel na denken is het mij wel gelukt, alles draait :P , alle updates etc voor Norton gaat allemaal automatische merk er helemaal niets van.

Mocht dit allemaal lukken en Norton pakket 2004 staat erop ga dan als eerste testen bij GRC.COM omdat Norton Internet Security 2004 niet echt alle poorten sluit.
( meestal poort 5000 niet !! )

Veel Succes,

Greetz,

Londeman Marcel Paul

Bekijk hier een foto voor alles -- > http://www.dse.nl/~commxl/tweakers/config.jpg

P.s. is het een nieuwe hard disk ??

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

leuk verhaal, ik ga echt niet omwille van norton heel me bak overhoop gooien.
Alsof de partities van mijn schijf invloed hebben op norton... hahah
Of koop anders een nieuwe pc, dan werkt het vast wel

rot maar op met norton dan.
die plaatjes die je hebt gepost zeggen me ook vrij weinig

wel frapant dat een maat van mij, zonder specifieke computerkennis, opeens WEL de update heeft kunnen instaleren.
rara schiet mij maar in een kapotje.

Ik heb inmiddels weer Norton 2002 erop, hetgeen wel zijn werk doet.
Ik wacht wel op de 2005 versie dan.. of een interessante post in dit topic

McFraGG de gekste !!

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien helpt het om NAV te kopen ? ;)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Scapa Flow schreef op 04 maart 2004 @ 23:13:
Misschien helpt het om NAV te kopen ? ;)
En dat lost het probleem zeker op?

Verwijderd

Miki schreef op 04 maart 2004 @ 23:17:
[...]

En dat lost het probleem zeker op?
Hij ging er van uit dat het door een crack oid komt.(Althans dat denk ik) :)
Dat is niet het geval iig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 23:26 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Klein vraagje, heeft iemand intelligent updater gebruikt, om zo via een andere weg de laatste updates te installeren?

Verwijderd

RaR schreef op 04 maart 2004 @ 21:54:
wel frapant dat een maat van mij, zonder specifieke computerkennis, opeens WEL de update heeft kunnen instaleren.
rara schiet mij maar in een kapotje.
Mwah, ik denk dat tweakers teveel aan hun pc rommelen en vooral lekker in het register gaan zitten rommelen, wat laterwel eens tot een probleem kan gaan leiden.
Als je een aantal oplossingen bijv. bij Symantec bekijkt, dan kom je bijv. "short names", een doorsnee gebruiker zal echt z'n bestandsysteem omzetten naar "short names" maar een tweaker???

Overigens loopt Symantec/Norton antivirus zo lang het er als is, wel eens vast op de lifeupdate van devirusdefs, wat meestal op te lossen is door een keer intelligent updater te draaien.
Miki schreef op 04 maart 2004 @ 23:33:
Klein vraagje, heeft iemand intelligent updater gebruikt, om zo via een andere weg de laatste updates te installeren?
Meer dan eens dus

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 23:40 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Haal even diep adem, wordt je rustig van ;)

Anyhow, dit topic mag eigenlijk wel naar BV - al loopt er daar ook al een gelijksoortig topic: [rml][ NAV 2004] ProgramUpdate via LU wordt niet voltooid *[/rml]

Ik sluit deze dan ook zodat we niet te veel dubbel doen, maar ga ajb daar verder :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.