Nero raakt 10 minuten van de cd kwijt

Pagina: 1
Acties:

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Topicstarter
Een beetje idioot probleem dat volgens mij aan versie 6 van Nero gerelateerd moet zijn.

Als ik een lege 80 mins cd pak roept nero dat daar 700 MB op kan, so far so good.

Ik pak een mp3 album van willekeurig merk en sleep dat in de audio cd creator van Nero en krijg zodoende 74 minuten aan audio, getuige zowel het balkje onderaan als de compilation info.

Waar-o-waarom is deze informatie dan veel meer dan de beschikbare 700 MB groot: namelijk rond de 730 MB. Na enig gekloot blijkt een 64 minuten compilatie volgens deze nero ook maar precies op een 700 MB cd te kunnen.

Gewoon branden van de 74 minuten resulteerd in een foutmelding rond het einde (vermoedelijk rond de 700 MB die nero zelf meldt).

De vraag is nu, waar haalt Nero die extra informatie vandaan?

Mij een raadsel, zal later van de week even een andere nero installeren om te kijken of die ook zo vreemd doet.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Lijkt mij er op, dat jouw brander Of problemen heeft met het overburnen...OF dat (zoals jij al zegt) het probleem te maken heeft met NERO....

Heb je eerder(met vroegere versies van NERO) wel dezelfde cd's kunnen branden
????

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Welke versie van Nero heb je precies? Eerdere versies van Nero 6 bevatten namelijk een bug waardoor onder andere overburnen niet mogelijk was.

Groetjes, FaceDown.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Het is helemaal niet de bedoeling dat'ie gaat overburnen. 74 minuten muziek hoort gewoon op die cd te passen. Ik heb zelf btw dit probleem nog nooit gehad...

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 19:24
het lijkt me meer dat het exact 700.000.000 bytes is wat er op een cd kan en niet 700 MB.

Althans op het eerste gezicht lijkt het op een probleem dat je hebt met relatief oude branders. Die kunnen namelijk niet over die grens heen, wat je ook doet. nou weet ik helaas niet wat voor een brander je daar hebt liggen, maar het probleem wat ik mee maak met brander zijn meestal in de categorie 4X en van het merk HP

Update:
LG 32x10x32, Pioneer DVD 16x40
en zo te zien hebt jij die niet, ik haat het om te gokken wat mensen hebben. zo toch maar eens gaan zoeken wat voor een Firmware je gebruikt en of er al een nieuwe versie voor uit is.

[ Voor 23% gewijzigd door Cardinal op 25-02-2004 01:20 ]

• delorean7

delorean7

Topicstarter
De versie die ik gebruik is 6.0.0.23, ik zal even een andere proberen uit de 6 serie.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Een cd kan ruim 800 (!) MB aan WAV kwijt (als audio-CD), of 700 Mb aan DATA... Dat komt omdat een audio-block geen 2048 bytes is, maar 23xx ...
Ik gok dat je de data op een of andere manier niet als audioCD maar als data d'r op aan het zetten bent...?

[ Voor 33% gewijzigd door RemcoDelft op 28-02-2004 20:15 ]

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Zou goed kunnen natuurlijk, ik heb een audio cd setup van nero waarnaartoe ik dan mp3tjes sleep (die dan ingelezen worden en naar ik vanuit ga als WAV behandeld worden).

Maar goed ik krijg de indruk dat het aan mij ligt want ook nero 5.9 roept dat 74 minuten audio (getuige de compilation info) meer dan 700 MB aan data is. (namelijk 750 MB).

....

Na omzetten met winamp naar wavs 44 Khz is 77 minuten audio gegevens 786 MB

Idioot genoeg weet 5.9 bij mij wel om te gaan met dit voorval, waar 6 ermee nokt op zijn 'datalimiet' gaat deze versie wel door met schrijven tot de 77 minuten en levert een werkbare cd.

[ Voor 30% gewijzigd door delorean7 op 28-02-2004 21:58 ]

Pagina: 1