Toon posts:

Papierblokkade terwijl er geen papier vastzit

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn printer, een HP deskjet 5550, geeft de melding papierblokkade. Op zich niets bijzonders en wel te verhelpen. Het vervelende is dat er geen papier vastzit in de printer. Als ik hem aanzet of op de 'doorgaan' knop druk komt er alleen een zoement geluid uit. De inkcartridge is niet geblokkeerd.

Ik heb al bij HP en op het internet gezocht maar heb niets over dit probleem kunnen vinden.

Verwijderd

kwam de melding opeens?
Of is ie gekomen nadat je een papierblokkade had?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:16

Reptile209

- gers -

Aanvullend op MM96: als je een blokkade hebt gehad die niet meer weg wil, helpt het bij HP nogal eens om * alle * kleppen aan de printer een keer open en dicht te doen. Als het dat niet is, wordt het denk ik een retourtje leverancier.

(Hoewel ik zoiets bij mijn Canon eens heb opgelost door 'm open te schroeven... no warranties implied! :D)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
De melding verscheen opeens op m'n scherm zonder dat er ooit papier heeft vastgezeten. Ik heb alles wat open en dicht kan al in handen gehad maar het heeft niets geholpen.

De bon heb ik inmiddels er al bij gepakt want ze zullen niet al te blij zijn als ik zelf creatief bezig ga...

Verwijderd

er zitten in die printers vaak papiersensoren.
Wat vroeger nog weleens gebeurde was dat die sensoren naar hun grootje gingen. Dit gebeurde met name als je een geblokkeerd stuk papier eruit wilde halen en het dan de verkeerde kant optrok (tegen de printrichting in).

maargoed...dat is hier niet het geval, maar het lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk dat die sensor kapot is.

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:23

cdoens

Peugeot-gek

Die papiersensoren werken met licht. Als er teveel stof tussen zit, kan die dat zien als paperjam.
Als je nog garantie hebt, kun je hem het beste eerst even terugbrengen.
Als je geen garantie meer hebt (voor in de toekomst) moet je alle kappen loshalen en de printer schoonmaken. Als je zo'n busje perslucht koopt/haalt, kun je de sensoren een spuitje geven...

Let bij het spuiten met zo'n spuitbusje wel op: Het kan ontvlambaar zijn. Een collega van mij heeft een keer een Canon printer naar de eeuwige printvelden gestuurd, door gelijk de stekker in het stopcontact te stoppen en het ding aan te zetten. De onderdelen zaten in het plafond 8)7

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ik heb nog garantie dus ik breng hem eerst wel even naar de winkel, lijkt me wel zo veilig. Bedankt voor jullie reacties. Mocht het nog eens gebeuren wanneer de garantie is verlopen dan zal ik zelf wel aan het schoonmaken gaan.

Misschien even meenemen onder de douche? :)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Douchen vinden ze lekker vergeet alleen niet eerst even de cartridges eruit te halen anders vlekt het zo.

En na het douchen flink droog fohnen :P

(dit is niet serieus)

Maareh heb je al een "subtiel" tikje gegeven :D werkt hier ook meestal.
(dit is dan wel meestal met lasers)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb ik ene keer gehad met mijn Canon printer. Papier lade en tonor eruitgehaald. Alles open gezet. Printer aan en uit. Alles weer terug en het werkte weer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meerdere "subtiele" tikken gegeven, maar daar werd het niets anders van. Heb hem inmiddels terug gebracht voor reparatie en verwacht hem over anderhalve week weer terug. Ik laat wel even weten wat er nu aan de hand was...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn (of een andere) printer inmiddels weer terug, jammergenoeg had hp niet aan de leverancier verteld wat er nu mis mee was.... :(
Maar hij doet het in ieder geval weer, bedankt voor de reacties en tot een volgende keer ;)

NJBear uit...
Pagina: 1