Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 09:17
Ik ben voor mijn oma op zoek naar een grote GSM. Vandaar dat ik wil weten of iemand een groot model kent (maakt niet uit welk merk) met grote keuzetoetsen. Het model moet wel sneltoetsen hebben zodat wanneer ze op een 1 en op bellen drukt al iemand aan de lijn krijgt. Voor de rest maakt het niet zoveel uit wat het toestel wel en niet kan.

Ik heb zelf al in de belcompany gekeken, maar alle toestellen zijn daar te klein en de toetsen al helemaal.

Wie o wie weet er nog een (misschien oud) model.

Rebuilding knowledge database

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Een 3310 lijkt mij, overal te krijgen, kost geen fluit, grote toetsen ;)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Ik vind de toetsen van de 3310 eigenlijk niet zo groot, zeker niet voor een ouder iemand :|

Je zou eens naar de nokia 2100 kunnen kijken, maar ik ben bang dat je het je oma beter niet kan aandoen, meestal doen ouderen er toch niks mee omdat ze er toch niks van begrijpen. En nee, tenzij je oma een achtergrond als ingenieur heeft, zal zij geen wonderoma zijn die het wel begrijpt ;)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Afbeeldingslocatie: http://www.mtlwebdesign.co.uk/sfw/img/3510.jpg

En het liefst dan nog de Nokia 3510i omdat die een duidelijke (kleuren) scherm heeft.

Pro's:
• Grote toetsen
• Duidelijk (polyfoon) geluid
• Duidelijk (kleuren) display

Naar mijn mening ideaal voor oudere mensen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

De 3310 is handiger dan de 3510(i) aangezien die weer meer knoppen heeft, waardoor het moeilijker wordt om te bedienen. Die bovenste bedienknoppen zijn volgens mij te klein, evenals de 0.

Hangt ervanaf hoe technisch je oma is. Heb je daar een idee van? Anders gewoon eens proberen uit te leggen hoe jouw telefoon werkt en kijken in hoeverre ze het kan begrijpen. :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Hmm, dan de Good Old Philips Diga :)

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 09:17
Nou het scherm maakt totaal niet uit, dat ziet ze toch al niet meer. Ik heb momenteel haar telefoonboek geschreven, dat ging met een dikke zwarte marker op een A4 kladblok. 1 telefoonnummer met naam per pagina. Daar had ze nog enigszins moeite mee om te lezen. Het gaat er dus om dat die knopjes groot genoeg zijn om op lekker op gevoel mee te werken.

Rebuilding knowledge database

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 10:19
Misschien overbodig, maar ik zou er op letten dat je aan de 10 cijfers een snelkeuze kunt koppelen, dus als een cijfer even ingehouden wordt, dat dan een nummer wordt gekozen. Is mijn opa ook erg gelukkig mee :)

Verwijderd

uppie83 schreef op 25 februari 2004 @ 01:18:
Nou het scherm maakt totaal niet uit, dat ziet ze toch al niet meer. Ik heb momenteel haar telefoonboek geschreven, dat ging met een dikke zwarte marker op een A4 kladblok. 1 telefoonnummer met naam per pagina. Daar had ze nog enigszins moeite mee om te lezen. Het gaat er dus om dat die knopjes groot genoeg zijn om op lekker op gevoel mee te werken.
Is VOICE-DAILING dan niet handiger???

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

misschien is een clamshell model (filpflap ala motorola v50) ook wel handig. meeste ouderen kunnen ook moeilijk de display lezen (zonder geschikte bril in de buurt), sterretje/hekje voor het in en uitschakkelen(checken) van toestblokkeren als je hem in je jaszak/tas stopt hoeft dan ook niet meer.

bovendien zit er op die toestellen een 'active klepje', dus wordt je oma/opa gebeld kan hij gewoon het klepje openvouwen en spreken, net zo simpel gaat het ophangen dmv invouwen.

voice dailing geeft soms een foutmelding en
ouderen houden niet van knopjes indrukken en foutmeldingen

[ Voor 36% gewijzigd door bbstreams op 25-02-2004 08:28 ]

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:14
bbstreams schreef op 25 februari 2004 @ 08:22:
misschien is een clamshell model (filpflap ala motorola v50) ook wel handig. meeste ouderen kunnen ook moeilijk de display lezen (zonder geschikte bril in de buurt), sterretje/hekje voor het in en uitschakkelen(checken) van toestblokkeren als je hem in je jaszak/tas stopt hoeft dan ook niet meer.

bovendien zit er op die toestellen een 'active klepje', dus wordt je oma/opa gebeld kan hij gewoon het klepje openvouwen en spreken, net zo simpel gaat het ophangen dmv invouwen.

voice dailing geeft soms een foutmelding en
ouderen houden niet van knopjes indrukken en foutmeldingen
Clamshell wil wel weer het nadeel hebben dat de toestelletjes klein zijn (want status), dus ik denk niet dat TS zo'n telefoon zoekt. Kun je niet ergens nog aan een Pocketline Swing komen? Die heeft ook de functie dat als je lang een nummer indrukt iemand wordt gebeld (bijvoorbeeld jullie of een huisarts).

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:19
Ik zat eigenlijk te denken aan een Nokia 3210. Dat is een redelijk oud model met redelijk grote toetsen en weinig overbodige dingen erop:

Afbeeldingslocatie: http://www.rogsm.go.ro/3210e.gif

Die moet je wel ergens tweedehands kunnen krijgen lijkt mij :)

Edit:

Ik lees nu dat ze eigenlijk zo'n beetje niks van de telefoon kan zien. Dan is een Nokia 5110 misschien wat? Die heeft ruwe knoppen zodat het gevoel beter is:

Afbeeldingslocatie: http://www.gsm-phonez.com/images/nokia/5110_2.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door heuker op 25-02-2004 09:35 ]

Pagina: 1