Ja ik ben een noob, kooom maar kom maar kom maar... (ok, dat hebben we gehad).
Nu, het probleem:
Ik heb een php site gemaakt, op een andere pjuter (draaide rh 9.0) en wilde hem op mijn nieuwe server zetten, die OpenBSD 3.4 draait.
Ik alles netjes geinstalleerd, ook MySQL, maar als ik nu die gecreëerde site wil bezoeken, krijg ik de volgende error:
Op de desbetreffende pagina gebruik ik deze code om met de dbase te verbinden:
Niks mis mee toch?
Als ik via ssh connect naar de mysql dbase, werkt alles perfect, kan de dbase opvragen, kan queries uitvoeren (allemaal vanaf de mysql cli uiteraard).
Zoeken op GoT naar de foutmelding bracht mij naar 2 topics waar ik niks mee kan, op google zoeken lukt wel, maar krijg ik ook talloze sites terug waar ik niks mee kan.
In mijn /var/mysql/server.err errorlog staat niets.
Verder kan ik vanuit windows met mysqlfront ook de dbase benaderen.
Waar ik denk ik de fout moet zoeken is het installeren van mysql.
Op www.mysql.com lees ik dat je na het installeren van mysql nog een gebruikersgroep moet toevoegen met beperkte rechten, en de mysql daemon ook met een user uit die usergroep moet laten starten. Maarja, ik weet niet of die handelingen ook nodig zijn onder OpenBSD. Dus misschien iemand weet of ik de MySQL package onder OpenBSD gewoon mocht installeren zonder nog usergroups etc aan te maken? Of ligt de fout ergens anders?
Nu, het probleem:
Ik heb een php site gemaakt, op een andere pjuter (draaide rh 9.0) en wilde hem op mijn nieuwe server zetten, die OpenBSD 3.4 draait.
Ik alles netjes geinstalleerd, ook MySQL, maar als ik nu die gecreëerde site wil bezoeken, krijg ik de volgende error:
code:
1
| 2002:Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysql/mysql.sock' (2) |
Op de desbetreffende pagina gebruik ik deze code om met de dbase te verbinden:
code:
1
2
| // Establishing a connection with the database
mysql_connect('localhost', 'scorp', '') or die (mysql_errno() . ":" . mysql_error()); |
Niks mis mee toch?
Als ik via ssh connect naar de mysql dbase, werkt alles perfect, kan de dbase opvragen, kan queries uitvoeren (allemaal vanaf de mysql cli uiteraard).
Zoeken op GoT naar de foutmelding bracht mij naar 2 topics waar ik niks mee kan, op google zoeken lukt wel, maar krijg ik ook talloze sites terug waar ik niks mee kan.
In mijn /var/mysql/server.err errorlog staat niets.
Verder kan ik vanuit windows met mysqlfront ook de dbase benaderen.
Waar ik denk ik de fout moet zoeken is het installeren van mysql.
Op www.mysql.com lees ik dat je na het installeren van mysql nog een gebruikersgroep moet toevoegen met beperkte rechten, en de mysql daemon ook met een user uit die usergroep moet laten starten. Maarja, ik weet niet of die handelingen ook nodig zijn onder OpenBSD. Dus misschien iemand weet of ik de MySQL package onder OpenBSD gewoon mocht installeren zonder nog usergroups etc aan te maken? Of ligt de fout ergens anders?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470