Stroboscoop

Pagina: 1
Acties:

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
Ik heb bij conrad een stroboscoop besteld en gekregen, maar nu vraag ik me af hoe ik dit ding het best kan aansluiten, ik heb nog 1 voedingskabel over, maar weet iemand spec's over dat soort kabels, aantal W enzo...

(heb een 300 W voeding, strobe is 12V en 3 W, er zat ook een beschrijving bij waarin stond dat er een zekering van 1 A tussenmoet)

Verwijderd

Ik heb er ook nog 1 nieuw liggen in doos had je zo over kunnen nemen

• Avenger84
jammer, maar het gaat er even om of ik dat ding uberhaubt wel aan kan sluiten

Verwijderd

maybe gewoon effe gaatje in de kast boren en dat ding buiten je kast ansluiten met een push witch ofzo . als da constant draait zal da wel rap naar de reet zen

• Avenger84
je bedoelt dat als ik hem constant laat draaien dat ding snel verrot is. toch?(beetje vaag dialect heb je)

Ik heb wel even zitten rekenen:

P = U * I
3 = 12 * ..
3 : 12 = 0.25 A

Stobe kan aan:
12 V
3W
0.25 A

Voeding geeft:

P = U * I
..= 12* 4.2 (=50.2)

12 V
4.2 A
50.2 W

Lijkt me niet ok (als ik het goed gedaan heb tenminste, op dit gebied ben ik net een koe..
(niet beledigent bedoelt tegen koeien :)

• Avenger84
(deze info stond op mijn ouwe 145 W voeding)

dan probeer ik het daar wel eerst op voordat ik hem op die 300 W voeding aansluit.

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

je kunt em gewoon op je voeding (12V) zetten. Aangezien je voeding makkelijk die 3 watt trekt is het geen probleem.
Zolang je em niet aansluit op iets waar meer dan 12V opstaat zal ie niet de geest geven

blaat? BLAAAAAAAAT!

• Avenger84
Op welke 2 aders van die voeding kan het het best dan? Er staat toch 12 V op die gele draad? moet ik daar de rode draad van de strobe op aansluiten? en waar moet die zwarte op?

weet iemand dit?

Verwijderd

Geel: +12 v
Zwart: Ground
Zwart: Ground
Rood: +5 v

Dus moet je idd de rode (van strope) op geel (van de molex), en zwart gewoon op zwart...

• Avenger84
damn, heb ik geprobeert, maar toen viel m'n hele voeding weg, erg leuk. is een week oud..
Zit daar nog een zekering in ofzo? Dat die geknapt is? Ik draai nu weer op mijn oude 145 W voeding, maar ik heb het idee dat tie het niet lang meer trekt :)

Ik heb dus die draadjes er tegenaan gehouden zoals het moest, toen flitste die stobe 1 keer, toen liet ik per ongeluk die draadjes los, daarna heb ik hem er nog een keer tegenaan gehouden en toen ging dus de hele pc uit... (owja kwam ook een klein vonkje van die draad af >:)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
|:(

je heb dus gewoon sluiting gemaakt... beetje mazzel is er niks aan de hand anders even zekering vervangen,

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49

Spooksel

Spooksel!

hebben wij niet allemaal geleerd dat je pc helemaal uit moet staan voor dit soort fratsen :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 10:55 schreef spooky2 het volgende:
hebben wij niet allemaal geleerd dat je pc helemaal uit moet staan voor dit soort fratsen :)
Uhm.. je zal hem wel aan MOETEN zetten.. beetje lastig kijken of het werkt zonder stroom :P .... maar alle kabels van je mobo + CD-ROMS halen enzo is wel verstandig :)

• Avenger84
damn man, zekering is nog heel, garantie zegel is verneukt, niets is aangebrand ofzo..
iemand een sugestie?

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49

Spooksel

Spooksel!

Op vrijdag 15 december 2000 12:55 schreef Mafioso-real1 het volgende:

[..]
Uhm.. je zal hem wel aan MOETEN zetten.. beetje lastig kijken of het werkt zonder stroom :P .... maar alle kabels van je mobo + CD-ROMS halen enzo is wel verstandig :)
voor het aansluiten, DUH... :?
om het vonkjes gedeelte te voorkomen dus :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

JOH,
je moest eerst die strobo aansluiten
dan aanmaken.
niet als ie aan is eruit halen of erin zetten
dat gaan er vonkjes overspringen en valt de voeding uit, op zicht doen de meeste voedingen het nog wel na een paar minuten, je moest gewoon even wachten voordat je hem opnieuw ging aanmaken.
en nu heb je dus die garantiezegel verneukt :'(
nou ja, zo leer je die dingen wel |:(

• Avenger84
thx thx thx thx thx thx

ik ben je echt eeeeewig dankbaar, ik had hem dus al afgeschreven en was al naar een nieuwe aan het zoeken, HIJ WERKT GEWOON NOG!!

i hou van je, echt waar ;)

Verwijderd

Ik heb ongeveer 2 weken geleden ook mijn voeding opgeblazen door 2 draadjes verkeerd aan te sluiten....

Maar waar zit in godsnaam zo'n zekering op/in de voeding??????

Verwijderd

Je had eventueel nog je signature kunnen uitproberen, wie weet ;)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47
Op donderdag 14 december 2000 16:05 schreef -Avenger- het volgende:
je bedoelt dat als ik hem constant laat draaien dat ding snel verrot is. toch?(beetje vaag dialect heb je)

Ik heb wel even zitten rekenen:

P = U * I
3 = 12 * ..
3 : 12 = 0.25 A

Stobe kan aan:
12 V
3W
0.25 A

Voeding geeft:

P = U * I
..= 12* 4.2 (=50.2)

12 V
4.2 A
50.2 W

Lijkt me niet ok (als ik het goed gedaan heb tenminste, op dit gebied ben ik net een koe..
(niet beledigent bedoelt tegen koeien :)
berekening klopt. je voeding trekt het dus makkelijk.

over de levensduur: meestal staat er ook wel een aantal flitsen op de achterkant van de doos of het ding zelf. voor het soort dat je bij conrad koopt zal de levensduur van de tube in de orde van 10 miljoen flitsen liggen. dus reken uit, als je 10 flitsen/sec hebt: 1 miljoen seconden, 278 uur continu gebruik. die dingen zijn dus niet gemaakt voor continu gebruik.

• Avenger84
ok, bedankt in ieder geval, ik haal nu eerst ergens een schakelaartje, dat zet ik op die strobe, vervolgens sluit ik hem aan (als pc uit is) :) en dan test ik hem uit..

ik laat het resultaat nog wel zien

Verwijderd

op filmpje als het kan :9~
vet!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:57
* DJSmiley heeft klein beetje vraagtekens of dat wel goed gaat..

zo'n stroboscoop is ZWAAR inductief, en samen met een geschakelde voeding (zoals die pc dingen) weet ik niet of dat wel goed gaat...

Die stroboscoop is een halve spoel, en met een beetje elektro verstand weet je dan wel wattie doet bij in/uitschakelen :)

Heb op die manier al eens een oude voeding (niet van een pc btw) naar de klote geholpen....

Verwijderd

anders boor je een gaatje ergens in je kast... laat je de stekker en/of kabel naar buiten komen en steek die in het stopcontact...

geen geleuter met de voedingen :)

Verwijderd

ik heb er net één ingebouwd in mijn systeem
ik zal zo snel mogelijk foto's van die strobo zetten op mijne website

www.tomamod.com

Verwijderd

waarom sluit je die strobe niet gewoon op die 145 watts voeding aan.. die had je toch nog liggen ??? no risk at all ...

• Avenger84
goed idee..

vorige week heb ik op die voeding stroom gezet en toen gebeurde er niets.. (fan)

moet er bv eerst iets worden aangesloten om die fan te laten draaien?
Pagina: 1