[AMD Ath.64 3K+ & ASUS K8V-D] FSB opvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:21
Nieuw in de wereld van overclocken, wil ik eens proberen om mijn AMD Athlon64 3000+ eens opvoeren. Dit, omdat dit makkelijk in de BIOS is te doen, d.m.v. de FSB opvoeren. :9

Ik heb Q-Fan Control uitgezet, om de processor koel te houden, en verder zijn de Cool 'n' Quiet drivers geïnstalleerd.
In mijn AGP-slot zit een Club3D Radeon 9200 ViVo, en in mijn PCI-slots een USB, een SPDIF en een Firewire connectorkaartje ter extensie van mijn moederbord, en een Pinnacle PCTV Stereo kaart. Ik heb de FSB opgevoerd naar 220MHz, en verder heb ik nergens aangezeten. Op het eerste gezicht draait het systeem prima stabiel, met boxed koeler 36-41 graden idle. Geheugen is Dane-Elec pc3200.

Nu komen de vraagjes:

-Is het voor mijn AGP- en PCI-sloten en de daarin geplaatste kaarten geen probleem om 20MHz hoger te draaien? Vooral om mijn TV-kaart maak ik me zorgen.
-Is een AMD Athlon64 3200+ 2,0GHz @ 2,2GHz alleen maar zonde van de moeite en levensduur, en is het verder nutteloos?
-Geldt de regel: eens stabiel, altijd stabiel?

Search heb ik gebruikt, maar levert alleen maar antwoorden op maat, voor andere gebruikers. Vragen die door de search wél beantwoord zijn stel ik niet. :)

^ Wat hij zegt.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22
vraagje 1) ja/nee, ik weet niet of je moederbord die frequenties locked (zie manual dus)
vraagje 2) je zult niet direct een merkbaar verschil voelen, maar het geeft een boost
(verschil in levensduur zul je niet merken)
vraagje 3) nee, helaas niet. soms kan er na verloop van tijd toch nog een probleem ontstaan (instabiliteit ofzo). daarom goed testen met programma's als memtest86, sisoft sandra, 3d mark, en prime95. alle testen lange tijd laten draaien. als de uitkomst stabiel is dan kun je er van uit gaan dat dit wel enige tijd zo zal zijn. maar doe altijd nog een stapje terug als een zekere vorm van zekerheid/overhead :)

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 25-02-2004 00:25 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:21
*kick*

^ Wat hij zegt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je zal het door te proberen erachter moeten komen, loopt je pc nog stabiel na een oc van 20 MHz dan is het mooi meegenomen.
Of je je oc merkt kan je testen door benchmarks te draaien, en je zou het met gamen kunnen proberen. Echter is dan de snelheid/traagheid van je videokaart een beperkende factor.
Als je koeling niet 100% ok is kan het de levensduur van je hardware verkorten, maar ook als dat wel goed is dan biedt dat nog geen garanties.

Basic stuff dit trouwens ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees eens de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum om jezelf te inwerken in de basics ;)
Die-Hard Overclocking & Cooling

Voor de rest is het kicken binnen 24 uur niet netjes van je. Dat had je wel moeten weten, aangezien je akkoord met de [faq]registratievoorwaarden[/] ging ..

Dit topic is gesloten.