[router] D-link herstart met elke poortmap

Pagina: 1
Acties:

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:54
Ik heb sinds vandaag een D-link DI-714P+ router draaien ter vervanging van een Windows Server PC samen met een 19" 5 poorts switch, die tot dan toe trouwe dienst leverden voor het delen van mijn internet. De twee redenen voor mij om deze apparaten uit te faseren waren toch vooral de herrie die het beneden in de woonkamer opleverde, en het feit dat winroute een fantastisch stukje software is, maar dat ik er toch liever niet voor wil betalen (gezien de pijzen... ;)).

Nadat ik eerst een 2 weken geleden een Belkin wireless router had geprobeerd, en weer terug gebracht vanwege onder andere het missen van SNMP, en een beperking in het aantal poorten wat gemapt kon worden, heb ik vandaag dus bovenstaande D-Link gehaald. Op aanraden van een werknemer van mijn lokake computer winkel. Alles goed en wel, en deze middag bezig geweest om alles netjes aan te sluiten, en alle overbodige apparatuur weggehaald.

De rest van de middag en avond bezig geweest om de router naar mijn wensen te configureren, wat tot nu toe niet echt goed is bevallen. Ik kan meer dan genoeg poorten mappen, DMZ word ondersteund, hij heeft 4 lan poorten en 2 wifi antennes die ook daadwerkelijk op 22 mbit werken met d-link wifi netwerkkaarten. En ja, ook standaard 11 mbit kaarten werken er ook op. Maar bij bijna iedere configuratie wijziging, of dat nou het mappen van een enkele poort is, of het updaten van de firmware, moet de router herstarten.

Dus per gemapte poort ben ik heel even mijn internet verbinding kwijt. En nu vallen de hoeveelheid poorten wel mee. Maar toch vind ik het geen fijn gevoel om per gemapt poort, of andere wijzigingen, mijn internet verbinding (IRC, ICQ, MSN enzo) even offline te zien gaan.

Is dat een werkwijze die elke consumenten standalone router heeft? Of is er ergens in die berg routers eentje voor een nette prijs die geschikt is voor wat ik een veeleisende thuisgebruiker noem?

En ja, de laatste beschikbare firmware versie is geinstalleerd. De winkel waar ik hem vandaan heeft zegt dat elke D-link dit zo doet, en via de telefonische support van D-link zelf schoot ik ook niet echt op.

• Wolfensteijn
Niemand?

Verwijderd

wat is je vraag?

Als die d-link dat doet, en je bent er niet happy mee, koop je toch een andere?

• Wolfensteijn
Ik wil best een andere kopen, maar welke andere router heeft het niet? De Linksys WRT54G heeft het bijvoorbeeld ook, de Belkin router die ik heb geprobeerd heeft het ook.

Een Draytek Vigor heeft het waarschijnlijk niet, maar die zijn buiten mijn budget als ik ze ook nog met wifi wil hebben. Dus zo ontzettend makkelijk is het niet om een andere vinden die het niet doet, en die binnen mijn wensen en budget valt.