Toon posts:

Driver Serial Ata onder OS Windows XP Home edition

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overal gezocht naar een driver voor serial ata voor OS windows xp home edition. Ik heb alleen de drivers kunnen vinden voor professional en 2000. Heeft iemand of weet iemand waar ik de driver voor xp

Intel® 31244 Direct Port Access Windows Driver [WINDPA.ZIP] (30KB) zoek ik maar deze is voor XP Professional en niet voor HOME edition.

Heeft iemand ideetjes???

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
XP is XP, er is alleen verschil in 32/64bits XP.. Een driver die het op XP Pro doet die werkt ook op XP Home..
Wat meer systeeminfo is wel gewenst.. moederbord gegevens vooral..

[ Voor 24% gewijzigd door Occy74 op 24-02-2004 23:44 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op 24 februari 2004 @ 23:44:
XP is XP, er is alleen verschil in 32/64bits XP.. Een driver die het op XP Pro doet die werkt ook op XP Home..
Wat meer systeeminfo is wel gewenst.. moederbord gegevens vooral..
Ik heb een P4TSE moederbord van Intel. 3,2 ghz en 1024 intern mb
sata 1 en sata 2 plus nog de nodige ide's

Verder heb ik alleen maar de driver nodig maar als ik hem download zit er een wachtwoord op en die kan ik niet omzijlen.

• Occy74
Ik neem aan dat het een P4TSE moederbord van Biostar is met een Intel chipset?
(en dus niet een moederbord door Intel gemaakt).

Afbeeldingslocatie: http://www.biostar.com.tw/products/mainboard/socket_478/p4tse/pic.jpg
Ziet hij er zo uit?

Zit gewoon Intel 865 chipset en dan heb je deze nodig.

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op 25 februari 2004 @ 02:18:
Ik neem aan dat het een P4TSE moederbord van Biostar is met een Intel chipset?
(en dus niet een moederbord door Intel gemaakt).

Zit gewoon Intel 865 chipset en dan heb je deze nodig.
Voor zover ieder geval bedankt. Ik loop n u alleen tegen het volgende probleem dan dat ik de volgende foutmelding krijg: "floppy can't be acceded. Check another application don't use it".

Dus ik kan hem helemaal niet op de schijf zetten. Heb het ook al via dos geprobeerd alleen dat werkt ook niet.

• Occy74
Heb die melding ook wel eens en na een paar keer herhalen doet ie t wel.
Anyways, ik heb de drivers even gezipped en voor je online gezet, hiermee moet het lukken.
Pak de files uit naar de root van je diskette (niet in een andere map dus)

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op 25 februari 2004 @ 13:11:
Heb die melding ook wel eens en na een paar keer herhalen doet ie t wel.
Anyways, ik heb de drivers even gezipped en voor je online gezet, hiermee moet het lukken.
Pak de files uit naar de root van je diskette (niet in een andere map dus)
Het probleem wil zich nu voordoen dat ik dus wel serial ata heb, alleen niet gecombineerd met 3 ide drivers.

Als ik in de bios kijk kan ik dus verschillende modus kiezen. Ik kan zeggen van Combined mode. Dan kent hij de serial ata wel maar niet de ide. Als ik de bios op Enhanced zet dan kent hij alleen de ide. Zaal vage klachten. Ik krijg alles dus niet gecombineerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de driver geprobeerd te installeren via de installatie van XP en dan F6. Echter nadat de driver geinstalleerd is vind de installatie van Windows XP zegt de installatie dat hij geen vasteschijfcontroler kan zien???????

Ik zit dus even met mijn handen in het haar!! Kan iemand mij op weg helpen?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

ik heb zelf een albatron mobo met intel p865 PE chipset, en mijn SATA controllert is plug en play in XP. Ik heb dus geen drives nodig om XP te installeren.
In mijn bios staat ie op auto, en pakt zowel de SATA (boot) schijf als de primaire ide die er af en toe aan hangt. Zorg dat je Plug en Play OS ge-enabled staat in de bios.

[ Voor 9% gewijzigd door bratos op 27-02-2004 20:55 ]

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
bratos schreef op 27 februari 2004 @ 20:55:
ik heb zelf een albatron mobo met intel p865 PE chipset, en mijn SATA controllert is plug en play in XP. Ik heb dus geen drives nodig om XP te installeren.
In mijn bios staat ie op auto, en pakt zowel de SATA (boot) schijf als de primaire ide die er af en toe aan hangt. Zorg dat je Plug en Play OS ge-enabled staat in de bios.
Ja dat wil ik dus best doen allemaal, maar het kan niet in mijn bios ingesteld worden. Ik heb dus mijn sata op auto staan en ide ook. Verder doet hij helemaal niets. Ik kan wel vanaf mijn sata schijf opstarten maar dan zie ik geen ide schijven. Als ik mijn ide schijven actief heb, zie ik dus geen sata schijven. Ik heb alle mogelijkheden van de bios af bekeken en uitgeprobeerd maar het werkt niet. Kun je me vertellen welke bios je hebt en welke settings je hebt???

Is er verder nog iemand die een idee heeft???

Verwijderd

voor : Intel® 865 and 875 chipset-based PCs
http://downloadfinder.int...Home+Edition&submit=Go%21

Biostar: (te weinig info zo te zien?)
http://www.biostar.com.tw...ver/model.php3?name=P4TSE
http://www.biostar.com.tw...del.php3?name=P4TSE%20Pro

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 08:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem heb ik nog steeds. Hij wil nog steeds niet gecombineerd. Kan het ook liggen aan de converter dat het geen SATA schijf betreft?
Pagina: 1