monitoring tool met HTML output

Pagina: 1
Acties:

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 12:59
Ik ben opzoek naar een programma dat op coolmon, statbar en winbar lijkt. Ze missen allemaal echter 1 optie die ik nodig heb. Het kunnen genereren van een HTML bestand (helemaal zelf aan te passen) waarin al deze gegevens staan.

Dus een aantal gegevens:
- CPU Usage
- MEM Usage
- Hardeschijfruimte
- Uptime
etc.. kortom alles wat bovenstaande programmas al kunnen alleen dan met een output functie erin.

Ik weet dat coolmon een XML file kan genereren, maar het is me niet helemaal duidlijk wat ik dan met die XML file kan doen. Het is de bedoeling dat deze gegevens op een website geplaatst gaan worden. Maar dan wel helemaal in de "style" van de website.

Ik zoek het liefst een grafisch programma wat gemakkelijk in te stellen is. Ik wil de HTML code zelf kunnen bepalen, en dan met bijvoorbeeld variabelen erin voor de verschillende waardes.

Ik heb zelf al het programma bigbrother geprobeerd maar daar word ik niet echt wijzer van. Misschien dat iemand hier meer verstand van heeft of een goeie site met een aantal tutorials en voorbeelden weet.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Die XML file die gegenereerd wordt kun je dmv een XSL file transformeren naar de 'style' van de website. ;)

Mocht je zin hebben om dat uit te zoeken: w3schools voor een tutorial

[ Voor 37% gewijzigd door Amras op 24-02-2004 23:31 ]

• Racemol
Amras schreef op 24 februari 2004 @ 23:29:
Die XML file die gegenereerd wordt kun je dmv een XSL file transformeren naar de 'style' van de website. ;)

Mocht je zin hebben om dat uit te zoeken: w3schools voor een tutorial
Kijk daar heb ik wat aan. Ik ga "proberen" het uit te zoeken :P

Bij nader inzien toch nog wat reacties voor alternatieve programma's :)

[ Voor 12% gewijzigd door Racemol op 24-02-2004 23:47 ]

• Racemol
Iemand met een suggstie?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als het servergebaseerd kan, wellicht handig om hiernaar te kijken:
[rml][ PHP] PHPMyStats project[/rml]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Racemol
Dit werkt opzich wel, maar ik zoek echt een programma wat hetzelfde werkt als al die monitoring programma's maar dan met een HTML output.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt toch al een antwoord? Je wilt JUIST XML output hebben als je zelf wilt beslissen wat er in de HTML komt en dit in je eigen huisstijl moet zijn, dan kan je het namelijk helemaal zelf een conversie van XML naar 'gewoon HTML' doen :)

Het is inderdaad niet heel simpel klik&klaar maar dat zal het ook niet bepaald zijn bij een gewoon programma, dan wordt aanpassen naar je eigen stijl waarschijnlijk een rotwerk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:31

Theuno

Da Devil Crew

Je zou dit met PHP kunnen doen. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de functions met preg_.
Je kan dan direct een XML tag omtoveren naar een stukje HTML.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Pagina: 1