Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

condensatortjes geforce fx5800 kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met het verwijderen van de koeling van mn geforce ben ik iets te rouw geweest.. ik zat eerst flink te draaien aan dat koelblok en kreeg het er maar niet af.(ik wilde er namelijk een zalman blokje op hangen) heb hem een uurtje in de vriezer gehad.. doen draaide ik nog ff aan dat blok.. toen leek die nog steeds stroef te gaan,, maar toen ineens schoot ie los.. samen met wat condensatortjes 8)7 ... jajajja

hier een fotootje van welke dingen (ik denk dat het condensators zijn) ik er heb afgebroken. de links boven en links onderste heb ik nog kunnen vinden op de grond.. maar die andere ben ik dus kwijt. Ik moet dus weten wat voor condensator or wat het ook moge zijn ik mis (c125 staat er boven maar dat zegt mij niet veel) . zodat een zo;n ding er op kan laten zetten door mijn elektriekzaakheld.

http://home.hccnet.nl/van.den.heijkant/geforcefx5800.JPG

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Knap als je die kleine dingen er weer op krijgt........

Maar 1 ding, waarom worden die heatsinks eigenlijk met lijm goed vast gezet.
Een Riva TNT 2, had ik, zat muurvast gelijmd.
De FX5600 die ik nu heb, bevatte gewoon koelpasta.

Het lijkt mij toch, dat alleen koelpasta beter geleid dan die lijm troep.
En het verwijderen van die lijm gaat niet altijd even makkelijk, als het op het heatsink en core blijft zitten :(

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
AMD-FreaK schreef op 24 februari 2004 @ 23:00:
Knap als je die kleine dingen er weer op krijgt........
dat kan een techneut voor mij doen :) maar dan moet ik wel dat missende onderdeel hebben

Verwijderd

de techneut van een goede lees goede electronica zaak
die ziet volgens mij wel wat voor condensator erop moet.
en anders ff googlen op de zelfde kaarT? image

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had al gegoegelt.. wat daar mist is zo'n bruin blokje met 2 grijze zijkanten waar die kaart vol van zit(ook mn geluidskaartje en usb2.0 kaartje lijken vol te hangen met deze condensators.. maar zijn dit allemaal wel dezelfde? en wat voor waarde hebben ze dan allemaal). maar ik weet dus niet of deze allemaal hetzelfde zijn ook al zien ze er hetzelfde uit

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 23:43 ]

Verwijderd

shit zeg dat is wel errug kut :o
maare ik zou proberen of je een 2de handsje kan kopen die kapot is ofzo en dat je dan daarvan ze neemt(hoeft niet eens hetzelfde type te zijn denk ik, als ze maar hetzelfde zijn...)

Verwijderd

Topicstarter
of kan ik dit beter in het Casemodding & Elektronica gedeelte posten?:f

Verwijderd

tis een asus v9900

Verwijderd

Topicstarter
ja idd

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 12:54 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou mezelf minder zorgen maken over het terugplaatsen van de componenten dan het vinden van de juiste componenten. Iedereen met een vaste hand die weet welke kant van de soldeerbout warm wordt kan SMD solderen, maar de juiste waarde van de ontbrekende condensator vinden is minder evident. Je zou iemand met dezelfde kaart kunnen vragen om te zien welke componenten er bij hem op steken op de aangeduidde plaats.

Maar... SMD-weerstanden zijn doorgaans steeds voorzien van een zeer klein opgedrukte code waaruit je de weerstandswaarde kunt afleiden. Helaas laten de meeste SMD-componentfabrikanten dit achterwege voor condensatoren. Met andere woorden, weinig kans dat je de juiste waarde gaat kunnen achterhalen zonder de hulp van de kaartfabrikant (en ook daar geef ik je weinig kans). Dat de andere condensatoren er hetzelfde uitzien wil niets zeggen over hun waarde. Je kunt dus beter nog maar eens goed gaan zoeken of je de ontbrekende condensator niet terugvindt. En dan moet je nog uitvissen welke waar komt als ze even groot zijn... In een elektronicazaak gaat men je alleszins niet kunnen helpen als je niet exact weet welke component je zoekt. Die mensen kunnen ook onmogelijk weten welke waarde de condensator moet hebben.

Anders kun je proberen dezelfde of een andere kaart met dezelfde layout op de kop te tikken en daar de component afhalen. Alleen kun je dan net zo goed die andere kaart gebruiken tenzij je een defecte kunt vinden die voor een spotprijs wordt weggegeven.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt.. niet echt het antwoord dat ik wilde hebben .. maarja jammer maar helaas:)

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:23

Rico

Wie dit leest is gek....

Stuur die foto naar de asus technische dienst.
Misschien dat ze je die onderdelen kunnen/willen opsturen.
Of misschien dat je de kaart tegen betaling kan laten maken.
Is anders zonde van die kaart

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

OP smd condensators staat nix 8)7 , ik ben zelf ook wel es bezig geweest met smd en dan ben je mooi de lul als je ze doorelkaar haalt |:( .
en verw8 niet dat een locale electronica boer (dus ook niet een goeie) weet welke condensator er op moet, want als iedereen met een electronica opleiding een videokaart zou kunnen beredeneren dan zouden ze lang niet zo duur zijn :P
Btw als je een condensator wilt doormeten (1tje van een andere kaart) zal je hem eerst los moeten solderen anders krijg je nml geen goede waarde

Btw die links boven is een elco geen condensator

[ Voor 5% gewijzigd door Armageddon_2k op 25-02-2004 14:07 ]

Verwijderd

je kunt proberen asus op te bellen want op email reageren ze toch niet , ik zou als ik jou was eens op je bloten voeten door de kamer lopen ( als je parket of tegels hebt ) dan voel je heel snel waar die is. En als je stof ( een mat ) op de grond hebt liggen denk ik dat je het beste lamp uit kan doen en met een zaklamp kan gaan zoeken.

Verwijderd

Is het niet zo dat als het originele koeler eraf is dat je geen garantie meer hebt . Het is zwaar klote om zo je kaart te mollen :D.

veel succes verder

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Armageddon_2k schreef op 25 februari 2004 @ 14:06:

Btw als je een condensator wilt doormeten (1tje van een andere kaart) zal je hem eerst los moeten solderen anders krijg je nml geen goede waarde

Btw die links boven is een elco geen condensator
iemand die dit kaartje heeft en condensator c125 ff wilt lossolderen en doormeten zodat ie me de waarden door kan geven? :)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Je kan uiteraard wel een "normale" condensator erop solderen. Gewoon met de pootjes erop, met een beetje geluk werkt ie dan gewoon.
Ik heb er ooit bij een simm eentje afgestoten (ik dacht dat ik de enige was die zo lomp kan zijn ;) ) maar na lang zoeken heb ik die gevonden, EN succesvol erop gezet.
Je moet volgens mij proberen een datasheet of zo te vinden, want er is niemand die hem er even af wil bakken voor je.
Maar het zal wel moeilijk zijn denk, iig goed googlen.
In het ergste geval, als je de moed bijna hebt opgegeven, kan je een gokje wagen, en een Ctje die er op lijkt even losbakken, en meten, en dan op goed geluk een paar andere erbij zetten en testen....maar dan istie zeker niet meer stabiel ben ik bang.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
mja ik kan nergens zo'n partlist vinden.. zijn hier geen bepalade sites voor ofzo?

en dat gokken zal wel niet zo'n succes worden?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je de kaart eigenlijk al weer geprobeerd?
Ik heb wel eens bij een SiS 6302 (weet ik veel) 8MB 4 of 5 van die dingen er af gesloopt (vraag me niet hoe :P ), maar die deed het eigenlijk ook nog goed :?

Veel succes

Verwijderd

Topicstarter
nee niet geprobeert.. lijkt me nogal riskant :/

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Afgaande op de foto's zou ik eerder zeggen dat je wat weerstandjes mist ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Weet je zeker dat het condensatoren zijn? het kunnen natuurlijk ook weerstanden zijn. Als het condensatoren zijn, heb je grote kans dat de kaart het nog doet (ook zonder de twee onderdelen)

gewoon proberen, het ergste wat kan gebeuren is geen beeld...

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 21:50:
Weet je zeker dat het condensatoren zijn? het kunnen natuurlijk ook weerstanden zijn. Als het condensatoren zijn, heb je grote kans dat de kaart het nog doet (ook zonder de twee onderdelen)

gewoon proberen, het ergste wat kan gebeuren is geen beeld...
Hier geef ik je groot gelijk in. Ik denk dat je beter eerst kan proberen jah.

Verwijderd

Topicstarter
dat is wel de simpelste oplossing maar het kan ook mn hele kaart kaduuk maken :/ ?

• Frietsaus
  • Niet online
Ik denk het eigenlijk niet :|
Correct me if i'm wrong :)

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

dan vervang je daarna toch ook de doorgebrande weerstandjes bij de electro toko :P

Verwijderd

Topicstarter
corigeer die jongen ff als ie abuis zit ;) zou ik wel willen weten

• Lieuwe
  • Laatst online: 04-05 15:53
http://www.ixbt.com/video...sus-5600xt-scan-front.jpg

Onderste is dus een bruin geval, je mag er toch wel van uitgaan dat deze kaarten ongeveer hetzelfde zijn opgebouwd

Verwijderd

Topicstarter
ja maar wat weet je dan? als die bruin zou zijn?

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
zucht, als eerste eigen schuld , moet je niet zo lomp zijn.
maar het zijn wel condensatoren (tjes)
Het staat duidelijk op de kaart
c47 een elko
c84? moeilijk te zien op de foto
en c125

het lijkt me wel te doen om die te vervangen
op een andere kaart of foto daarvan is de waarde van c47 wel te herkennen en die 2 andere zullen (gokje) iets van 100nf zijn

Bij nader inzien kunnen c84 en c125 iedere waarde hebben
Maar het is wel te proberen om er 100nf/25v op te zetten, desnoods een "normaal" exemplaar als test

[ Voor 23% gewijzigd door cruger op 25-02-2004 22:39 ]

Tweak!

• Lieuwe
  • Laatst online: 04-05 15:53
c is meestal condensator... waarschijnlijk hebben die dingen allemaal dezelfde waarde.

Verwijderd

Topicstarter
cruger schreef op 25 februari 2004 @ 22:34:
Bij nader inzien kunnen c84 en c125 iedere waarde hebben
Maar het is wel te proberen om er 100nf/25v op te zetten, desnoods een "normaal" exemplaar als test
ik zal het proberen en bedankt

wat is trouwens een "normaal" exemplaar

ik post later nog wel of het gelukt is m..orgen ofzo

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 22:43 ]

• cruger
  • Niet online
een normaal exemplaar is er een die niet uit je handen waait :-)
een mkm of mkt , iig een c met draden eraan

Tweak!

Verwijderd

Topicstarter
dat zegt me alelmaal niks.. maar dat vertel ik wel aan de elektromonteur die voor mij gaat solderen. misschien dat dat hem wel iets zegt

heeft zo'n condensator ook nog een plus en een min trouwens?

• cruger
  • Niet online
die c47 zeker, maar die 2 hele kleintjes niet.

Tweak!

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-11 15:58
Is natuurlijk niet zoals het hoort, maar als je nog garantie op de kaart hebt, dwz je kan hem zo goed als terugbrengen in onbeschadigde staat mbt de koeler. Fiks gewoon een paar condensatoren or whatever op de lege plaatsen en ga dan terug naar de winkel waar ie vandaan komt met een vage klacht die sturen hem o, hopen dat je kaart daar ontploft, of iets dergelijks en jij krijgt een nieuwe en hangt de vermoorde onschuld uit, en bent vooral verbaasd.

9 van de 10 keer kan je onmogelijk zien dat een cooler is verwijdert, je enige probleem is dat Asus de RAM heel erg nauwkeurig bekijkt, maar door hitte e.d. kan er altijd een beetje vloei zijn van soldeerpunten.

Succes ermee.

Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan laten we maar zeggen.

• Frietsaus
  • Niet online
Toch vind ik dat je eerst de kaart moet testen, en daarna pas zeggen, "wat doe ik ermee?"

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Nokko schreef op 25 februari 2004 @ 23:02:
Toch vind ik dat je eerst de kaart moet testen, en daarna pas zeggen, "wat doe ik ermee?"
Heren, volgens mij zitten die componenten er echt niet voor nix op.
Ongetwijfeld zal er iets nie goe gaan al is dat niet gelijk te merken.
Mijn advies, gewoon ff verder zoeken en ikke denk dat asus ook niet zulke etters zijn.
Gewoon proberen, nee heb je, ja kun je................ snappie ?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 10:12
Er is een simpel trucje uit de modelbouw om kleine onderdelen terug te vinden: oude panty over de stofzuiger en gáán met dat ding! Als je het hele gebied gedaan hebt moeten alle losse onderdeeltjes in de panty zitten. Veel suc6!

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• Mistraller
De grote Elko soldeer je netjes zoals de andere erop, dus met de streep naar onder op het plaatje. De kleine maakt niet uit, die heeft geen polariteit. Gebruik hiervoor een bout met een laag wattage, en maak met een vijl de soldeerpunt puntig indien nodig, anders soldeer je wellicht weer een ander onderdeel los, en je maakt de kaart onnodig warm.
Tip alle contacten van te voren even aan met dun soldeertin.

Ik bedacht me net: die simm die ik had gesloopt deed ook niets meer zonder de condensator. Nadat hij er weer op zat wel.
De waarde is wel belangrijk, want het is waarschijnlijk een c uit een RC brug. Hoe dat precies zat weet ik niet meer, maar je kan dat berekenen. Als je dus de verkeerde waarde erop zet is hij misschien niet stabiel. Je moet in elk geval zo'n ding hebben als je een beetje wil experimenteren.
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~mistral/Pictures/c.jpg

---------------

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Solderen van een SMD component gaat ook wel hoor :) Gewoon met een Pincet en veel gedult :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 12:41
SideSwipe_XP schreef op 26 februari 2004 @ 00:54:
Solderen van een SMD component gaat ook wel hoor :) Gewoon met een Pincet en veel gedult :)
En lage temperatuur ;)

• Mistraller
SideSwipe_XP schreef op 26 februari 2004 @ 00:54:
Solderen van een SMD component gaat ook wel hoor :) Gewoon met een Pincet en veel gedulD :)
Als je nu eens goed leest: Hij is er eentje kwijt!!!!

---------------

Verwijderd

Topicstarter
ja wel ff goed lezen he jongetjes :)

Verwijderd

fucked up voor je, ik heb samen met 'n maat van me mijn oude TI4200 proberen te fixen,
die misten ook een condensator op de onderkant van de kaart bij de core lay-out.
Met een schroevendraaier er af gestoten bij het verwijderen van mijn CPU koelblok, (I know that's stuppid) maar hij deed het nog wel steed alleen ik had soms van die vage problemen, rare hangers met geke kleuren en die kleuren hield hij vast tot dat ik de PC uit zetten en de stekker uit de voeding trok en de condensators helemaal liet ontladen.
Las ik echter niet lang geleden dat dit ook aan de BIOS op kaart zou kunnen liggen want iemand op GoT had het zelfde probleem met exact de zelfde kaart, lijkt mij sterk dat hij ook precies de zelfde condensator eraf gerost heeft, en het probleem kreeg hij pas met het update van 'n nieuwe BIOS, al weet ik niet meer precies waneer bij mij dat probleem zich heeft voor gedaan maar het zou kunnen dat dit ook stiekem door 'n nieuwe BIOS zou kunnen veroorzaakt zijn.
Maar terug naar jouw probleem

Hij had ook een TI4200 maar die heeft hij gesloopt met het verwijderen van zijn home-made geheugen koelblokjes (vast gelijmt met warmte geleidende superlijm, dumb-ass) brak glad 1 van zijn samsung geheugen chippies doormidden bij het verwijderen van de koelblokjes, dus hebben geprobeert met 2 TI4200's 1 werkende TI4200 te maken.
NOT hey die SMD troep valt niet te solderen !!! dus nu hebben 2 niet werkende TI4200.
Dus mijn advies aan jouw laat een PRO jouw probleem oplossen anders kun jij je FX5800 aan de muur hangen, als kleiduif gebruiken, onderzetter of erg duren stof verzamelaar.

Wees zeker van de waarde van de SMD troep en soldeer aub niet met een normalen soldeerbout maar met een SMD soldeerbout.
Succes !!! you will need it !!!! laat me weten of het gewerkt heeft wat je van plan bent.

• cruger
  • Niet online
nou nou, zo'n groot probleem is het ook niet hoor. :)
Die kleine smd pruts dingetjes zijn wel lastig ok.

Als het mijn kaart zou zijn! zou het volgende doen:

Een elko erop solderen, zelfde waarde als die ernaast, het lijkt dat er 100uf staat op die ernaast.

En dan met 2 ehh normale condensators van 100nf op de smd plek solderen met beleid.
Dan de koeling erop zetten , wel eerst de core schoonmaken , en dan niet meteen vast lijmen.
ik weet niet hoe heet die memory wordt maar die kan vast wel effe zonder koeiling.
Ik weet bijna zeker dat je geen schade veroorzaakt als de c's niet geheel de juiste waardes hebben.

Zet er een evt tafel ventilator naast om de koeiling te compenseren.

ps: ik heb mijn koeling vast geschroeft met m3 boutjes en teflon ringetjes er tussen.
Beter dan die plastieke verende dingen die er normaal op zitten.!

[ Voor 11% gewijzigd door cruger op 26-02-2004 10:20 ]

Tweak!

• cruger
  • Niet online
doet ie ut nou weer?

Tweak!

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het weer \o/

die 2 onderdelen die ik had zijn gewoon terug gesoldeerd dat was sowieso geen probleem.. en voor dat ene missende onderdeeltje heeft mijn elektriekheld zo'n klein bruin condensatortje van een totaal andere videoplank afgehaalt.. maar het werkt dus wel :).. en tot nu toe ook stabiel.. (staat pas ff aan).. het duurde nogal een poos voordat ik dat zalman blok er op had gezet....

ik zal wel weer melden wanneer dat ding het begeven heeft.. want zo goed kan het natuurlijk niet zijn met zomaar een condensatortje dr op..
Pagina: 1