Toon posts:

Divx afspelen op TV via de DXR3 kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand al iets gevonden zodat het mogelijk is om Divx bestanden af te spelen op de televisie via de DXR3 kaart van Creative?

Alvast bedankt voor eventuele replies,

Max |:(

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 19:24

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

nee, nog niet :'(
het zal er ook wel niet asnel aankomen
ik bedoel, wie zal hier nou drivers voor maken?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Ik denk ook niet dat het technisch mogelijk is. DXr3 kaartjes zijn mpeg 2, en divx is mpeg 4.......

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Gaat niet lukken vrees ik.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• FUBAR

FUBAR

het gaat ook niet zozeer om het decoden zelf, maar puur om de videouitgang op de kaart (voor mij tenminste)
niet dat het gaat gebeuren, maar dit zou technisch toch niet onmogelijk zijn :?

Verwijderd

je moet eerst divx omzetten naar mpeg 2 dan kan het wel het duur aleen EXTREEEEM lang
om dat te doen ,,,

Verwijderd

Topicstarter
En alleen de video uitgang gebruiken (de cpu/vga kaart laten decoderen)?

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Jawel, dit is hardware-matig wel onmogelijk. Het is niet voor niets een dxr3 kaart. Deze kaart kan alleen MPEG-2 decoderen. MPEG-4 is weer een compleet ander algoritme, en daardoor onbegrijpelijk voor een dxr-3 kaart. Drivers kunnen ook hieraan dus nix veranderen. Wat wel kan, is je DivX film gewoon afspelen, je videokaart doorlussen naar je DXR3 kaart, en dan tv-kijken, zoals je met je MPEG2 films al hebt gedaan. |:(
Ik ook hoop dat er wel een DXR-vervolg komt voor [DivX] films

Happy Blessings <3

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

[b]Wat wel kan, is je DivX film gewoon afspelen, je videokaart doorlussen naar je DXR3 kaart, en dan tv-kijken, zoals je met je MPEG2 films al hebt gedaan. |:(
:?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Er bestaat al een mpg4-kaart van Philips geloof ik , zie http://www.broadcast.philips.com/Web/FProductType.asp?lNodeId=479

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 21:57 schreef rickyenslingertje het volgende:
Er bestaat al een mpg4-kaart van Philips geloof ik , zie http://www.broadcast.philips.com/Web/FProductType.asp?lNodeId=479
Jammer dat ze er verder niet bij zetten hoe dat ding nou eigenlijk heet...

• FUBAR

FUBAR

En alleen de video uitgang gebruiken (de cpu/vga kaart laten decoderen)?
dat bedoel ik ja
Jawel, dit is hardware-matig wel onmogelijk. Het is niet voor niets een dxr3 kaart. Deze kaart kan alleen MPEG-2 decoderen. MPEG-4 is weer een compleet ander algoritme, en daardoor onbegrijpelijk voor een dxr-3 kaart. Drivers kunnen ook hieraan dus nix veranderen. Wat wel kan, is je DivX film gewoon afspelen, je videokaart doorlussen naar je DXR3 kaart, en dan tv-kijken, zoals je met je MPEG2 films al hebt gedaan.
lees mijn letters >:) : ik wil de kaart niet laten decoden, dat kan de cpu doen, zoals hij dat nu ook al doet, ik wil de drx3 kaart evt alleen gebruiken voor zijn TV-uitgang omdat ik er geen op m'n videokaart heb

dat doorlussen zoals jij beschrijft werkt niet, je kan via de drx3 kaart geen desktop scherm weergeven, alleen de gedecode info van mpeg1 en 2 films, dat is juist het probleem

• Xion
  • Nu online
Koop een ASUS vxx00 Deluxe, altijd goed.
Gaat prima(weet ik uit ervaring)

Verwijderd

Er is een progje, gemaakt voor de H+, die softwarematig je divx over je dxr3 naar buiten knalt. Bij mij krijg ik echter alleen zwart wit beeld :(, maar het schijnt voor veel mensen goed te werken

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 27 augustus 2001 10:19 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Er is een progje, gemaakt voor de H+, die softwarematig je divx over je dxr3 naar buiten knalt. Bij mij krijg ik echter alleen zwart wit beeld :(, maar het schijnt voor veel mensen goed te werken
Dat werkt dus niet bij iedereen....enneh..als je zw/wit ziet..hmm..missdchien bij de H+ ff instelling omzetten van NTSC naar PAL of PAL60?

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Op maandag 27 augustus 2001 10:19 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
\

Hoe heet dat progje of waar kunnen we dat vinden ?

I'm partial to your abracadabra

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:59

Logic

SmartOS:Love at First Boot

If it bleeds, it can be killed!

Verwijderd

Dat werkt dus niet bij iedereen....enneh..als je zw/wit ziet..hmm..missdchien bij de H+ ff instelling omzetten van NTSC naar PAL of PAL60?
Dat kon ik gister dus niet omdat ik niet de H+ drivers en app gebruikte :)

Dat ga ik vanavond eens proberen

Verwijderd

Ik gebruik nu de Sigma H+ drivers en app onder win2k sp2, en niet alleen kan ik nu vrijwel perfect dvd afspelen onder win2k, ik kan nu met divxplus ook divx afspelen op m'n tv!

Er zijn echter 2 dingen: om de een of andere reden doet het geluid van mijn achterboxen het niet (alleen bij dvd). En sommige divx komen in een heel klein schermpje op tv

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

Ik heb het hier met een DRX3 kaart van creative, nu heb ik het proggie divx-plus geinstalleerd maar nu kan ik alleen maar op pal kijken maar dan is het beeld verschoven, zodat je 2 helfden hebt en als ik um op NTSC dan issie zwart-wit
iemand een idee hoe je dit weer goed kan krijgen???

Verwijderd

Zie mijn reply op jouw topic :)

Dat probleem met de achterboxen heb ik verholpen door m'n sblive in een ander pci slot te zetten hehe. Nu alleen nog testen met divx of ik die probleempjes opgelost krijg...

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Op dinsdag 28 augustus 2001 08:54 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Ik gebruik nu de Sigma H+ drivers en app onder win2k sp2, en niet alleen kan ik nu vrijwel perfect dvd afspelen onder win2k, ik kan nu met divxplus ook divx afspelen op m'n tv!

Er zijn echter 2 dingen: om de een of andere reden doet het geluid van mijn achterboxen het niet (alleen bij dvd). En sommige divx komen in een heel klein schermpje op tv
dat klein beeld, wat dacht je eens van Full Screen selecteren :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Duh :)

Hielp niet

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:32
kan dat ding het ook met een drx2?

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

Kwestie van uitproberen heh

Overigens ik kwam erachter dat er naast de H+ full screen instelling ook een full screen instelling op divx+ zat

Oeps :+

Maar wat ik wel heb is dat het divx beeld naar boven staat, iaw ik heb onder een grote zwarte balk en boven niks

• pyravex
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

werkt dit ook onder winXP

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Pagina: 1