Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Touchscreen uit printer/copier, hoe aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

Topicstarter
Hmja, ik weet ff niet waar ik het moet plaatsen, dus doe ik het maar hier :

Ik heb uit een gecrashde printer slash kopieer apparaat het zw/wit touchscreen display "gesloopt" , en zit me nu af te vragen hoe dit in **** aan te gaan sluiten, ik zat net al in de diverse IA topics te lezen maar wordt daar niet wijs uit, is er niet een of andere makkelijke manier om hem aan te sluiten op bv de printerpoort zodat je er bijvoorbeeld je windows mee kunt besturen ?

Of iets simpelers, bijvoorbeeld je in-dash dos muziekfabriek ofzo :?

Eventueel zal ik er morgen wat pics van plaatsen :)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Ik denk dat dat nog niet zo makkelijk is! Je moet het display aansturen en je moet een controller hebben voor de touchscreen. Tis wel een mooie uitdaging, maar simpel zal het niet zijn!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

GT > CME + titelfix :)

LinkedIn
Instagram

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Euhm, hangt er vanaf watvoor een touchscreen dit is.

Resistief (hoogst waarschiojnlijk) werkt als 2 potmeters: 1 voor de x, 1 voor de y as.

Het zou ook een capacitieve of ultrasone kunnen zijn, al dan wel minder waarschijnlijk.
Als je een beetje handig bent in electronica kan je met een resistieve wel wat doen. je moet echter wel behoorlijk kunnen programmeren in oa PIC ic`s

makkelijk is ie niet om op je printerpoort aan te sluiten, serieel kan nog wel lukken. Daarna moet je ook de software nog hebben om hem als muis te bedienen

succes (als een boer met kiespijn ;))

Als jij er niets mee kunt, zou je hem alsjeblieft niet willen slopen maar ff een mailtje sturen naar me?
Ik ben al maanden op zoek naar een klein touchscreen :/ ieder bedrijf rekent instelkosten om ze te maken en da`s niet weinig...

[ Voor 14% gewijzigd door 3lmowww op 25-02-2004 10:31 ]

Electronics development

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 21:16
Kan je toch ook ergens een kapotte of goedkope handheld op de kop tikken?

• BYM

BYM

Topicstarter
Bedankt man ! (ook voor de prive message, was mijn eerste :P)
3lmowww schreef op 25 februari 2004 @ 10:30:
Euhm, hangt er vanaf watvoor een touchscreen dit is.

Resistief (hoogst waarschiojnlijk) werkt als 2 potmeters: 1 voor de x, 1 voor de y as.

Het zou ook een capacitieve of ultrasone kunnen zijn, al dan wel minder waarschijnlijk.
Als je een beetje handig bent in electronica kan je met een resistieve wel wat doen. je moet echter wel behoorlijk kunnen programmeren in oa PIC ic`s

makkelijk is ie niet om op je printerpoort aan te sluiten, serieel kan nog wel lukken. Daarna moet je ook de software nog hebben om hem als muis te bedienen

succes (als een boer met kiespijn ;))

Als jij er niets mee kunt, zou je hem alsjeblieft niet willen slopen maar ff een mailtje sturen naar me?
Ik ben al maanden op zoek naar een klein touchscreen :/ ieder bedrijf rekent instelkosten om ze te maken en da`s niet weinig...
Ik heb geen _flauw_ idee man, waar zou je dat aan kunnen zien dan ?
(ik post vanavond wel ff een pic)

Ik zal even kijken, miss dat ik er nog wel eentje kan regelen ;) , er staan aardig wat gecrashte machines bij ons op het werk dus wie weet ;)
bredend schreef op 25 februari 2004 @ 13:48:
Kan je toch ook ergens een kapotte of goedkope handheld op de kop tikken?
Ja ik kan ook een kant en klaar tft touchscreen scherm kopen, maar dat heeft niks met tweakeren te maken :)

[ Voor 10% gewijzigd door BYM op 25-02-2004 18:28 ]

• BYM

BYM

Topicstarter
PIC :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/bym-touchscreen.jpg
huge pic

(de sleutelhanger die daar ligt is een 168pins sdram, en nee die is niet stuk maar wie gebruikt er nou nog 16mb)

Voor de duidelijkheid, in feite is het een monochroom (BLAUW!!) grafisch scherm met errrrug fijne pixels, ik zal morgen wat pics van zo'n scherm "alive" maken :)
Is zeker niet verkeerd.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 02:04 ]

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Volgens mij is dit een resistive.

ik denk dat deze wel aan te sluiten zijn op serieele poort...

Als je er een voor mij kan regelen, wil ik best mijn bevindingen ed naar je toe mailen. Er kan zelf een microprocessortje vanmaf die dit kan verwerken. ik heb alleen geen idee hoe het met software interfacing moet.... (gebruik hem zelf dan voor alleen microcontrollers...)

Mvg,

Elmar Jongerius.

Electronics development

• BYM

BYM

Topicstarter
Ik heb er alle printplaten bijzitten, tis niet alleen dit ding hoor :)

maar ik ga niet zomaar iets versturen, en dan de bevindingen toegestuurd krijgen, ik wil eerst iets werkends krijgen voordat ik iets weggeef :)

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Tsjah joh, ga je gang hoor ;)

Tis alleen dak wel iets nodig heb om te weten wat ik in me poten heb. Ik kan niet zo ff droog iets schrijven/tekenen en garanderen dat et werkt...

Heb je een picprogger ter beschikking?

In elektuur mei 2000 stond een artikel over touchscreens, met aansturing.
Ik weet niet hoe de PC dit binnenkreeg, d8 serieel.

Het lcd display moet je zelf maar ff achteraan gaan, als het goed is, is hier voldoende over te vinden op inet....

[ Voor 36% gewijzigd door 3lmowww op 26-02-2004 02:01 ]

Electronics development

• BYM

BYM

Topicstarter
3lmowww schreef op 26 februari 2004 @ 01:53:
Tsjah joh, ga je gang hoor ;)

Tis alleen dak wel iets nodig heb om te weten wat ik in me poten heb. Ik kan niet zo ff droog iets schrijven/tekenen en garanderen dat et werkt...

Heb je een picprogger ter beschikking?

In elektuur mei 2000 stond een artikel over touchscreens, met aansturing.
Ik weet niet hoe de PC dit binnenkreeg, d8 serieel.

Het lcd display moet je zelf maar ff achteraan gaan, als het goed is, is hier voldoende over te vinden op inet....
Wat is een picprogger ?

Betreft aansturing, mwach ik vind het niet erg om hem op serieel te hebben :)
Ik ben echter geen wonderkind als het op zwakstroom aankomt, ik kan rustig een ic-tje ergens opsolderen maar daar houdt mijn kennis dan ook wel mee op :)

Ik bedoelde trouwens dat ik je er best eentje op wil sturen, maar dan wil ik wel dat die, werkend en al, mijn kant weer opkomt waarna ik je een volgende zal sturen :)

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 17:14

RvL

PIC-pogrammer. Afhankelijk van welke PIC je hebt kun je een simpele maken (alleen voor PIC16f8xx volgens mij) Link

Of een wat uitgebreidere versie:
Link

De laatste kan veel meer PIC's programmeren. Beide programmers worden op de seriele poort aangesloten. Software kun je volgens mij ook op de bovenstaande site vinden.

edit:

De link naar de programmersoftware staat op de site. Voor de ontwikkelomgeving gebruik ik MPLAB van Microchip: www.microchip.com. Maar das geloof ik niet gratis.

[ Voor 36% gewijzigd door RvL op 26-02-2004 18:36 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• BYM

BYM

Topicstarter
Kheb trouwens een pic "in werking" :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bymm/los/touchscreen1.jpg

(zo beter EUSS :? :) )

Verwijderd

Hee, dat schermpje komt uit een NashuaTec Printer/Copier of niet? B)
Zijn leuke printers dat, en zulke schermpjes zou ik misschien wel kunnen krijgen.
Als iemand weet hoe je deze moet aansturen, post dit dan graag, ben namelijk wel geinteresseerd :)

Qua programmeren van de seriele/printer poort moet me zelf wel lukken, alleen weet ik dus geen aars van ICs en microcontrollers enzo..

• BYM

BYM

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 19:36:
Hee, dat schermpje komt uit een NashuaTec Printer/Copier of niet? B)
Nope.

Maar ik ga het merk niet neerzetten hier ;)

• BYM

BYM

Topicstarter
Pfff, kan niet eens knap achterhalen welke chips er op de printplaten zitten 8)7 ...

• 3lmowww

3lmowww

edit:

BYM schreef op 26 februari 2004 @ 20:14:
[...]

Nope.

Wat is hier eigenlijk het probleem... dit is een forum om elkaar te helpen. niet om er alleen zelf beter van te worden...

Ik kan waarschijnlijk het touchscreen werkend krijgen voor je op je seriele poort. op een manier dat jij met een commando een 2x 7 bits positie kan opvragen (X en Y as).

Als jij op ene moeilijke manier dingen wil regelen, gaan we dat even ietsjes anders doen denk ik.

Dan wil ik dit allemaal best voor je uitzoeken, onder vooruitbetaling. (een scherm is waarschijnlijk genoeg: hangt even van de microcontroller af die ik moet rekenen...)

Electronics development

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

BYM schreef op 26 februari 2004 @ 20:14:
[...]

Nope.

dat scherm lijkt verdomt veel op een uit een Canon laserprinter :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

idioteque schreef op 26 februari 2004 @ 23:47:
[...]

dat scherm lijkt verdomt veel op een uit een Canon laserprinter :)
Xerox copier.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-11 21:23
Ik weet niet zeker maar die schermen hebben alle copiers op de haagse hogeschool en die zijn volgens mij van Rank Xerox

Hoe het moet aansluiten geen idee om toch nog een beetje ontopic te blijven.

[ Voor 26% gewijzigd door leonbong op 27-02-2004 02:28 ]

• BYM

BYM

Topicstarter
3lmowww schreef op 26 februari 2004 @ 23:31:
[...]

Wat is hier eigenlijk het probleem... dit is een forum om elkaar te helpen. niet om er alleen zelf beter van te worden...

Ik kan waarschijnlijk het touchscreen werkend krijgen voor je op je seriele poort. op een manier dat jij met een commando een 2x 7 bits positie kan opvragen (X en Y as).

Als jij op ene moeilijke manier dingen wil regelen, gaan we dat even ietsjes anders doen denk ik.

Dan wil ik dit allemaal best voor je uitzoeken, onder vooruitbetaling. (een scherm is waarschijnlijk genoeg: hangt even van de microcontroller af die ik moet rekenen...)
Volgens mij lees jij verkeerd :?

[discussie]
Ik zeg nergens dat jij, indien je dit voor mij werkend gaat krijgen voor, niks krijgt krijgt ..... ?
En "wij" gaan niks doen , ik laat me niet schofferen c.q. chanteren, dan heb ik maar geen werkend display, da's erg simpel natuurlijk.
[/discussie]

Zo ver ik weet, zit alle elektronika die je nodig hebt, op de printplaat die erbij zit, maar een ic kost ook de kop natuurlijk niet.

Het merk vermeld ik niet, om de doodeenvoudige reden dat ik geen zin heb in gezeik "op mijn adres" , want eigenlijk mag er niks van de schadebakken afgehaald worden .

Schep ik genoeg duidelijkheid ? B)

[ Voor 7% gewijzigd door BYM op 27-02-2004 05:50 ]

• Heli0s
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Als je het merk / serie nummer niet wil posten is natuurlijk jou keuzen, maar je vraag wel of wij JOU kunnen helpen. Als er dan vervlogens om informatie word gevraagt wil je die niet vrij geven :? . Het word dan een beetje lastig om te helpen niet ;) .

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

• Leejow(saait)
  • Laatst online: 23-11 18:33

Leejow(saait)

Blater

BYM schreef op 27 februari 2004 @ 05:48:
[...]

Het merk vermeld ik niet, om de doodeenvoudige reden dat ik geen zin heb in gezeik "op mijn adres" , want eigenlijk mag er niks van de schadebakken afgehaald worden .
Waarom zou je zowiezo dan dit topic openen?

• apollovenlo
  • Laatst online: 09-11 10:35
Natte zooi hier zeg met allemaal dat gezijk !! :P

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Okee, ik snap het weer ;)
Zijn nu alle misverstanden de wereld uit hoop ik

Ik ben bezig met het informeren naar microcontrollers en andere ic`s die nodig zijn.

Ik kan voor je een interface maken waar je 128 posities per as uit kan lezen. dit is binnen ingestelde cut-off marges.

Als je een programma maakt, moet deze code`s naar de compoort sturen en ontvangt als antwoord posities of andere dingen wara om gevraagd is.

Electronics development

• BYM

BYM

Topicstarter
You've got mail :)

• BYM

BYM

Topicstarter
Wat ik me nou afvraag he, zo een maand of véél verder, is er nou wat zinnigs gedaan met mijn lcd of is het als hebbeding ergens in een kast verdwenen .....???

Ik bedoel ik hoor verders ook niks ofzo :?

Pagina: 1