Toon posts:

Hoe doe ik dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste jongens en meisjes,
Het volgende dient zich aan ik heb een pc en een laptop het enige wat ik heb gedaan is een rauter gekocht nu kan ik op me laptop draadloos internetten en op me pc nog steeds gewoon. Dus dat gaat goed. Maar hoe kan ik bijvoorbeeld via mijn laptop een printopdracht versturen naar mijn printer die aangesloten zit op me vaste pc. En hoe kan ik bestanden delen met de twee configuraties....
Mijn besturingssystemen zijn voor de Pc: windows 98
Voor de laptop; windows 2000
Ik had nog een vraagje... hoe kan het zijn dat mijn outlook express het niet meer doet nadat ik de draadloze rauter heb geinstalleerd opeens is mijn outlouk geblokkeerd en ontvangt niks meer. Deze geeft een foutmelding dat hij de bron niet kan vinden. of zoiets dergelijks.

Please help me verder en reply op dit bericht en associeer (lees zoek in het forum!) geen andere berichten met deze.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is best wel basic en imho niet echt in een paar regels uit te leggen.

Ik denk dat je het best even wat Faq's hier kan gaan lezen :)

Paar tips:
FAQ Network Troubleshooting
Windows Operated Systems - FAQ
[rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml]

[ Voor 52% gewijzigd door Mike Jarod op 24-02-2004 22:12 ]

Verwijderd

staat hier allemaal in:FAQ Network Troubleshooting

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 22:11 ]

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In deze wordt het ook besproken (van begin tot eind)

reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

/me jevn voelt zich een beetje gedenigreerd aangesproken

edit:

http://www.google.nl/sear...q=%22printer+delen%22&lr= levert aardig wat op.

[ Voor 35% gewijzigd door jevn op 24-02-2004 22:13 ]

Verwijderd

Router geen rauter ;) /offtopic

Verwijderd

Topicstarter
ik volg die stappen maar dat werkt toch echt niet jongens. Er staat om te beginnen bij mijn windows 98 niet bestanden delen als ik rechtermuisknop doe op C: schijf

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:24:
ik volg die stappen maar dat werkt toch echt niet jongens. Er staat om te beginnen bij mijn windows 98 niet bestanden delen als ik rechtermuisknop doe op C: schijf
Je moet bestanden en printers delen instellen bij netwerkomgeving (mijn 98 kennis is nogal aan het verwateren, maar je had 2 vinkjes voor bestanden/printers).

Verwijderd

Topicstarter
na enig zoekwerk heb ik ze gevonden precies zoals je zei kijk aan zulke mensen heb je nog is wat!!!!

Verwijderd

Topicstarter
jongens ik zit nog met een probleempje ik heb alles gedeeld neergezet maar als ik printer toe wil voegen op me laptop kies ik netwerk printer dan vraagt hij om naam die weet ik niet en ik kan niet bladeren voor printer hoe los ik dit oop................

Verwijderd

Topicstarter
leuk en aardig maar in principe krijg ik niks voor elkaar niet met die guide niet met die info heel simpel er is nog geen netwerk op gezet en daardoor kan dus ook die printer niet gedeeld worden. alles is draadloos en ik heb windows 98 op me pc en op me laptop windows 2000 het gaat niet zoals het voorgedaan wordt kan iemand me please even goed helpen step by step! please (K)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe moeten we je nu helpen als we niet eens weten wat voor router je hebt?

met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kan je je post editen i.p.v een nieuwe post doen.

En ik denk dat er best duidelijk in je handleiding van je router staat hoe je het op moet zetten. Anders bestaat er ook nog Google of Beginnersweb of de GoT Search

Van GoT members wordt verwacht dat ze enige kennis hebben en niet klakkeloos alles maar posten wat in hun opkomt

[ Voor 78% gewijzigd door Gunner op 24-02-2004 23:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
SMC breedband router voor 89 euro op www.mycom.nl draadloze router :D

Verwijderd

offtopic:
ik dacht dat we die discussie nou wel gehad hadden.
trouwens, hoe kan jij weten hoe hij het uitspreekt?

@erkens: ja ik zag het net, wou al editten :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 23:06 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 23:02:
[...]

offtopic:
ik dacht dat we die discussie nou wel gehad hadden.
trouwens, hoe kan jij weten hoe hij het uitspreekt?
offtopic:
[quote]
...doet nadat ik de draadloze rauter heb geinstalleerd opeens ...
[/quote]

[ Voor 13% gewijzigd door Erkens op 24-02-2004 23:05 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 14:39

BaRF

bijna kerst

misschien offtopic, maar wat bedoel je met dit stukje:
Please help me verder en reply op dit bericht en associeer (lees zoek in het forum!) geen andere berichten met deze.
:D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

even een tip, ik zie aan je vragen dat je niet al te goed thuis bent in dit netwerk gebeuren... dus mischien is het een goed idee voorje om xp te installeren (als je hardware dat toelaat) daar is het namelijk NOG poepsimpeler om dat te doen dan in win 98................

stap bij stap iets uitleggen is namelijk HEEEL moeilijk, wij weten tenslotte niet wat jij weet, dus moeten we bij iedere stap weer tig dingen gaan uitleggen!!!! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 23:46 . Reden: scheisse gebouwt :) ]

Pagina: 1