Exchange voor "Externe" gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• xhal3
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 17:25
keb exchange 2003, gaat allemaal okay.

Alleen ik heb nu mensen "extern" die ook mail willen ontvangen op ons domein naam.

Hoe kan ik dat het beste doen met exchange.

Dus:

Ik heb mensen die wel mail moeten ontvangen en kunnen versturen (eventueel, smtp van provider is natuurlijk beste), maar ze moeten geen rechten op domein (ntfs rechten) hebben.

PS: als ik ze moet laten poppen naar server hoe zit dat dan ook met security (plain text over internet)

Ik hoop dat mijn vraagstelling duidelijk is en dat men me een beetje op weg kan helpen...

Thanks in Advance...

xhal3

• KorZijl
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Is webmail ook een optie?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
OWA gebruiken over een httpS verbinding.. klaar snel veilig en mooi

A wise man's life is based around fuck you

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al eens gedacht aan Outlook Web Access? Gewoon je Outlook mailbox benaderen over het web? Soort van Webmail dus.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

als je exchange wil gebruiken kun je inderrdaad outlook web access gebruiken, al vindt ik het vreselijk zuigen, wat naar mijn idee beter werkt, en veel meer mogenlijkheden heeft is Suse Openexchange (Webclient Demo)

Dit pakket is ongeveer even duur, al denk ik niet dat je uberhaupt een offciele licentie hebt (lijkt me voor een thuis server?) maar is naar mij idee een stuk handiger.

openkat.nl al gezien?

• Zwelgje
killercow schreef op 24 februari 2004 @ 21:46:
als je exchange wil gebruiken kun je inderrdaad outlook web access gebruiken, al vindt ik het vreselijk zuigen, wat naar mijn idee beter werkt, en veel meer mogenlijkheden heeft is Suse Openexchange (Webclient Demo)

Dit pakket is ongeveer even duur, al denk ik niet dat je uberhaupt een offciele licentie hebt (lijkt me voor een thuis server?) maar is naar mij idee een stuk handiger.
OWA op 2003 zuigen? nou nou, owa2003 is echt super hoor, ziet er net zo uit als outlook2003 en is een stuk sneller als zijn voorgangers, en goed te customizen

• xhal3
OWA is een optie.

Maar is er ook een andere manier?

Moet je altijd een domain user account aanmaken voor exchange?

Of zou je ook gewoon een user account kunnen aamaken en geen lidmaken van domain users?

xhal3

• Zwelgje
xhal3 schreef op 24 februari 2004 @ 22:07:
OWA is een optie.

Of zou je ook gewoon een user account kunnen aamaken en geen lidmaken van domain users?
zolang als jij alleen poort 80 of 443 openzet vanbuitenuit dan is er niks aan de hand, dan kunnen ze zelfs nog Domain Administrator zijn dan nog kunnen ze niks

immers ze kunnen via op de shares van je server komen via OWA

Verwijderd

Exchange heeft altijd een AD (dus een domein) nodig.
In die zin heeft een user dus ook een groep lidmaatschap van een domein nodig.
Maar wat is hier op tegen?

Verwijderd

xhal3 schreef op 24 februari 2004 @ 22:07:
OWA is een optie.

Exchange gebruikt je Active Directory. Alle exchange properties van een exchange gebruiker worden in je AD schema geschreven. Zonder AD dus geen Exchange. Je zal dus altijd een account moeten aanmaken binnen het domein voor elke Exchange gebruiker (een domain account, dus niet zomaar een user account).

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:22:
Exchange gebruikt je Active Directory. Alle exchange properties van een exchange gebruiker worden in je AD schema geschreven.
Niet in het schema. In het schema staan alleen welke properties je een userobject kunt meegeven ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• xhal3
Thanks iedereen ...

Weet bijna zeker dat het dan OWA gaat worden ...

xhal3

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt op Exchange 2003 de mail ook via POP3 en/of IMAP4 beschikbaar stellen.
Een ander alternatief is RPC over HTTP aanbieden, zodat mensen hun Outlook 2003 client vanaf internet kunnen gebruiken. In al deze gevallen kun je passwords en ook je mail middels SSL encrypten.

Met betrekking tot je domain accounts kun je twee dingen doen:
  1. een groep "external accounts" definiëren en die op alle andere resources in je netwerk een expliciete deny geven;
  2. een apart single domain forest in de lucht brengen (kost een domain controller), trust maken en toegang tot de mailboxen verschaffen via de AssociatedExternalAccount optie.

[ Voor 8% gewijzigd door Brahiewahiewa op 25-02-2004 08:35 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1