Toon posts:

1 processor die 2 moederborden heeft vernield

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb pas geleden een processor gekocht, en die heeft mijn goed werkende moederbords gesloopt, ik heb veel systeem kasten in gebouwd maar dit heb ik nooit mee gemaakt.

het gaat om een 1800+ amd processor en de moederbords ondersteunen tot 2600+en de koelers waren voor 3000+ en ik begrijp niet hoe die processor het voor elkaar heeft gekregen???

groetjes.

Verwijderd

dit heb ik ook wel al eens gehad. 2 mb's naar de knoppen geholpen. Naderhand kwam uit dat de het bevestigingsmateriaal van de koeler scherp en te lang was en zo het moederbord vernielde.

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:31:
... en ik begrijp niet hoe die processor het voor elkaar heeft gekregen...
Ik ook niet :)
Die processors van tegenwoordig

Verwijderd

omg...lol :)

hoe droog riesjard :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:50:
omg...lol :)

hoe droog riesjard :p
Ja, kijks eens naar je cooler etc :z

offtopic:
riesjard droger kan het niet :X :*)

Verwijderd

het gaat om een 1800+ amd processor en de moederbords ondersteunen tot 2600+en de koelers waren voor 3000+ en ik begrijp niet hoe die processor het voor elkaar heeft gekregen???
Houd er even rekening mee dat de 1800+ aanmerkelijk warmer wordt dan de 3000+. Ik heb mij vandaag wederom verbaasd over het feit dat de 1200 ook zo'n hitte-kanon is, dat in vergelijking met mijn 2200+. Volgens mij waren ze vanaf de 2100+ aanzienlijk minder heet. Die koeler die geschikt is voor 3000+ zou dus gewoon wel eens stomweg te kort kunnen schieten.

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:43
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:00:
[...]

Houd er even rekening mee dat de 1800+ aanmerkelijk warmer wordt dan de 3000+. Ik heb mij vandaag wederom verbaasd over het feit dat de 1200 ook zo'n hitte-kanon is, dat in vergelijking met mijn 2200+. Volgens mij waren ze vanaf de 2100+ aanzienlijk minder heet. Die koeler die geschikt is voor 3000+ zou dus gewoon wel eens stomweg te kort kunnen schieten.
uh dat is appels met peren vergelijken. 1200 = thunderbird = erg warm (stonden ze om bekend), 1800 is palomino = in vergelijking met een 1200 koel. 2200 = througbered en 3000 waarschijnlijk barton dus allemaal andere cores en dus eigenlijk niet te vergelijken. Je kunt vast wel wat googelen en zo wat te weten komen over de warmtegeneratie van de athlonnetjes iig.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:00:
[...]

De Palomino's(0,18 micron) waren tot 2200+, dus de 2100 is de laatste en de warmste van de palomino's.
Verder zijn alle athlon xp's ook op 0,13 micron en die zijn minder warm.

Maar een koeler van 3000+ is meer dan genoeg voor een 1800+.
En een koeler die niet voldoende is, zou een CPU niet in 1 keer stuk maken, de CPU zou dan heel warm lopen (een duron 600 cooler op een duron 1200 bv.) en na verloop van tijd vast lopen, uitgaan, of nog net op het randje door lopen met een graadje op 80 :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

uhmn de cpu is niet kapot , het gaat om 2 moederborden. dus koeler tekort kan niet ;)

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Erg onwaarschijnlijk maar heb je niet toevallig een liter koelpasta gebruikt????

Ik beun een bietje bij de betere computerboer en ik heb een keer een socket gezien die helemaal volzat met koelpasta.

-"Maar dat is toch koelpasta, hoe meer ik erop doe, hoe koeler ie wordt..... Toch?"

En dan zonder lachen proberen iemand uit te leggen dat ie ongeveer 250 euro verneukt heeft...

Edit:
Lijkt me trouwens ook sterk anders zou de CPU ook wel overleden zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door Riesjard op 24-02-2004 22:23 ]

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Is er met de bruggen van je cpu gekloot ? En met name de vcore bruggen. Dat je cpu iets met de vcore doet van je mobo waardoor ie kortsluit ?

dikzak

Pagina: 1