Toon posts:

Vastlopend systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben eigenaar van een 'prachtig' systeem:

P4 2,6 Ghz 800Mhz
512 MB DDRAM PC3200 400 Mhz
120Gb Maxtor HD 8 Mb Cache

Het systeem loopt regelmatig vast. Norrod gaf aan dat dit vaak aan de HD ligt. Ik heb toen Powermax van Maxtor gedownload om de harde schijf te controleren. Het bleek dat de harde schijf kapot was. Hierop is de harde schijf vervangen. Weer (na een tijdje) hetzelfde probleem. Nu heb ik een Samsung 120Gb 8Mbcache inhangen, en tijdens de installatie van XP weer hetzelfde probleem.

Waar kan dit aanliggen???

Verwijderd

Controller misschien of de voeding, molex connector controleren en je IDE bekabeling

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:30:
Controller misschien of de voeding, molex connector controleren en je IDE bekabeling
Misschien molt je mobo je HD. Een collega van mij had ook een mobo die versleet HD's achter elkaar :X Probeer eens een goed werkende schijf anders eens in je config te plaatsen (wel even de data recoveren ervan :9 ) en dan merk je het snel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord is een Asus P4PE moederbord.
Is hier iets over bekend?

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:05
Je moet ook je geheugen even testen op fouten met memtest86

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:46:
Het moederbord is een Asus P4PE moederbord.
Is hier iets over bekend?
Welkom op GOT! als je de FAQ goed gelezen had had je gezien dat je eerst zelf moet zoeken en onderzoeken wat het is :+ . Misschien ben je hier over heen gelezen dan bij deze :9 . Wij willen je graag helpen maar als jezelf niet zoekt op google/got! dan zijn wij dat ook niet van plan voor je! 8)

http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry *bloos*
maar wat is in hemelsnaam een col boot:S ?
Pagina: 1