Wifi netwerk, hij ziet mij wel, ik hem niet

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb een centrino notebook, en mijn huisgenoot een wifi kaartje. Nu wil ik met hem draadloos een netwerk opzetten (via LAN werkt het allemaal wel), maar ik kan hem niet vinden.
Ik heb beide pc's op peer to peer gezet, en als hij zijn netwerk inschakeld dan vind hij mijn pc. Als ik mijn pc inschakal dan meldt hij ook een verbinding, maar noemt dan mijn eigen pc! 8)7

Het lukt me dus gewoon niet om ze in een netwerkje te krijgen. Als ik bij mij ook de netwerkwizzard doe, dan kun je kiezen via wat je iwlt verbinden, maar dan staat mijn draadloze netwerkadapter er ook niet tussen. Bij hem is dat wel zo. Verder staat bij hem de wifi adapter ook onder netwerk brug, maar bij mij niet.

Ik zal wel een ongelofelijke beginnersfout maken ofzo, maar met zowel de search als de faq kan ik niet vinden hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen.

• Oscar Mopperkont
/me

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Je wilt een Ad-hoc verbinding opzetten? HEb je beide notebooks daar wel op ingesteld dan?
Ik heb thuis geen draadloos netwerk, dus kan het niet direct checken, maar ik weet wel dat je er een kleine instellingen voor moet maken.

Als je via een AP verbind zou ik die nog eens grondig controleren op de instellingen als ik jou was.

Verder mag je wel wat meer gegevens verstrekken:
- gebruikte hardware: Wifi-kaartje en evt. AP
- besturingsysteem
- driverversies
- instellingen
En wat heb je zelf al zoal geprobeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door Joen op 25-02-2004 21:50 ]

• Oscar Mopperkont
JeroenM_tbs schreef op 25 februari 2004 @ 21:49:
Je wilt een Ad-hoc verbinding opzetten? HEb je beide notebooks daar wel op ingesteld dan?
Ik heb thuis geen draadloos netwerk, dus kan het niet direct checken, maar ik weet wel dat je er een kleine instellingen voor moet maken.

Als je via een AP verbind zou ik die nog eens grondig controleren op de instellingen als ik jou was.

Verder mag je wel wat meer gegevens verstrekken:
- gebruikte hardware: Wifi-kaartje en evt. AP
- besturingsysteem
- driverversies
- instellingen
En wat heb je zelf al zoal geprobeerd?
Hardware:
- Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter
- 802.11b wireless lan adapter (Asus)
- Geen AP

Besturingssysteem:
- WinXP Pro (uk sp1)
- WinXP Pro (nl sp1)

Instellingen:
- Momenteel beide op ad hoc
- Laat windows instellingen regelen

Ik heb al van alles geprobeerd met de instellingen van ad hoc en dergelijke, de netwerkwizzard, bij mij geprobeer de intel pro set te gebruiken. Maar ik bij zoeken vind ik telkens mezelf, en hij vind mij wel. Hij kan mij overigens alleen vinden, niet op mijn pc komen.

Het vreemde vind ik ook dat als ik een netwerk wil opzetten met de wizzard dat mijn draadloze verbinding niet bij de opties staat en bij hem is dat wel het geval.
Ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik verder kan proberen. Als je een LAN netwerkje opzet dan ben je met de wizzard in een paar minuten klaar. Maar hier werkt dat dus niet. En het aantal instellingen dat ik nu zie is ook niet zoveel. Is er nergens een stappenplan voor een draadloos netwerk?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Heeft hij wel gedeelde bronnen op de PC?
Heb jij je Ad-hoc instellingen wel juist?

Verder zou ik het zo ook even niet weten zonder in het bezit te zijn van een draadloos netwerk.

• Oscar Mopperkont
JeroenM_tbs schreef op 25 februari 2004 @ 22:56:
Heeft hij wel gedeelde bronnen op de PC?
Heb jij je Ad-hoc instellingen wel juist?

Verder zou ik het zo ook even niet weten zonder in het bezit te zijn van een draadloos netwerk.
Jij hij heeft gedeelde bronnen, waar ik via de LAN verbinding ook gewoon bij kan. Hij kan ook via de LAN bij mij komen. Alleen zodra de lan er dus uitgaat dan kan ik geen verbinding met hem krijgen.

Verder kun je toch weinig instellen aan de ad-hoc instellingen? Je kunt toch alleen zeggen dat hij voor ad-hoc verbindingen moet gaan?

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
la maar

[ Voor 97% gewijzigd door wippo76 op 25-02-2004 23:55 . Reden: hier had je ook niks aan ]

Ja zou ik ook zeggen

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 22:04

Ursamajor

Astrofotograaf

toevallig een firewall draaien??

Probeer daar eens iets mee te klooien (uitzetten om mee te beginnen). En anders zou het misschien nog kunnen zijn dat een van de wifi kaartjes wel ingeschakeld heeft.

Gadgets FTW!

Pagina: 1