Windows DHCP renewal

Pagina: 1
Acties:

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 16:18
Ik heb een Demon Express aansluiting. En daar is de DHCP lease 1 uur. Maar omdat mijn windows pas om de 1uur en 2 minuten om een nieuw IP vraagt, heb ik dus wat onderbrekingen in mijn verbinding.

Is er een registry key waar ik de DHCP renewal time kan instellen ?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Aha, is dat het. Ik heb ook Demon met 1 uur renewal. Maar heb een probleem met VPN die steeds na 1 uur de verbinding verbreekt. Zou dat het kunnen zijn?

Windows XP Pro

[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 24-02-2004 21:33 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
lijkt me onwaarschijnlijk dat die delays worden veroorzaakt door dhcp..maar goed

welk OS?

A wise man's life is based around fuck you

• BasXcore
Windows 2000.

En heb je misschien een ISA firewall draaien? Dan weet ik misschien de oplossing al. De DHCP client filter exection aanzetten, bij packet filters...

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

BasXcore schreef op 24 februari 2004 @ 21:35:
Windows 2000.

En heb je misschien een ISA firewall draaien? Dan weet ik misschien de oplossing al. De DHCP client filter exection aanzetten, bij packet filters...
Ja en nee, ik zet mijn server internet kaart uit als ik mijn werk laptop aanzet om thuis te werken. Dus op dat ISA meer. Maar wat zou de oplossing dan zijn?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

hmm normaal gezien kan dit niet door dhcp komen als ik het goed voor heb want als je een ip krijgt van de dhcpserver krijg je een renewaltime mee en de pc gaat automatisch bij de helft van de renewaltime vragen of hij deze langer krijgt, mocht hij die niet krijgen gaat hij dit telkens met de helft verminderen vb bij uw situatie gaat die na 30min vragen indien afgewezen wacht hij 15min en vraagt hij dit opnieuw.

allé zo heb ik het toch begrepen bij mijn opleiding.
hopelijk was dit juist want anders sta ik aan hun deur te kloppen :D

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:02
wat stug, krijg je om het uur een nieuw IP?? hoezo dat dan nu weer?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• BasXcore
Dat is de demon radius voor een lease. 1 uur.

Volgens mij heb ik mijn probleem opgelost, zoals vermeld in één post terug van mijzelf.
Pagina: 1