US Robotics Wlan pc's zien elkaar niet

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:12
Ik heb gezocht of mijn probleem via de FAQ opgelost kan worden maar helaas. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb twee pc's, een laptop met windows home sp1 en een desktop met windows pro sp1. Ik heb de US robotics Turbo Wlan router aan m'n kabelmodem gehangen en de drivers enzo geinstalleerd. Ik heb in de laptop een pcmcia card van US Robotics en in de desktop een pci kaartje, ook van US Robotics. De laptop heeft z'n eigen computernaam en de de desktop ook. Ze hebben beide dezelfde werkgroepnaam (Mshome). Ik heb de drivers van de pcmcia en de pci kaart geinstalleerd en deze zien de router en ik kan op beide gewoon internetten. Ik kan ook vanaf beide de router benaderen op ip 192.168.123.254. Dit draait als een tiet! Dus internetten en mailen is het probleem niet :)
Wat ik echter niet voor elkaar krijg is om een netwerkje op te zetten tussen de twee pc's. Ik heb eerst op allebei ipconfig /all gedaan om te zien of de ip adressen klopten en dat stond goed. Daarna heb ik deze ip adressen bij allebei de pc's opgenomen in de eigenschappen voor het tcp/ip protocol van de wireless adapters. Ik kan op beide pc's pingen naar de router en ik kan op beide pc's niet pingen naar elkaar, resp. 192.168.123.102 en 192.168.123.100. Ook vanaf de pc's lukt een ping naar 127.0.0.1 niet. Ik ben een n00b op dit gebied maar mijn gevoel zegt dat er iets mis is met die ip adressen. Mijn vragen zijn; klopt dit en wat moet ik anders en waar instellen, klopt het dat je eerst de WEP beveiliging moet aanzetten in de router en de twee wireless adapters voordat je uberhaupt maar aan een netwerk kan denken of zie ik gewoon iets simpels over het hoofd.
Ik hoop dat alles duidelijk genoeg is want ik weet het niet meer... Thanks in advance for any help!

/edit/ Ik ga naar bed... mijn wekker gaat om 3 uur /edit/

[ Voor 4% gewijzigd door Ferret op 24-02-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Niet echt helpvol van mij, maar ik heb dus bijna hetzelfde probleen een dag eerder in een topic gezet. Ik kan dan wel pingen naar iedereen, maar mn wifi verbonden laptop kan de kabelgebonden pc niet zien in de werkgroep, pingen op hostname lukt ook niet.
Het lijkt nu echter dat als ik de laptop met een kabel aan de router AP verbind dat ze mekaar wel kunnen zien.

Anyone?

Tevens ben ik ook erg benieuwd naar die nieuwe firmware, want ik kan max 54Mbps kiezen en niet 54/100 zoals ik in een ander topic heb gezien...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Echt niemand?
Wat heb ik intussen gedaan; ik heb WEP encryptie aangezet, zowel in de router als in de twee wireless adapters. Internetten gaat nog steeds prima dus so far so good.
Ik heb bij de eigenschappen van de kaartjes de 802.1X verificatie aangevinkt. Nog steeds internet... ik heb op beide pc's een schijf gedeeld en een naam gegeven waarmee ze op het netwerk zichtbaar moeten zijn. Nog steeds gewoon internet.... maar geen netwerk:((((( Ik zie nog steeds de andere pc niet. Pingen vanaf de desktop naar de laptop geeft als resultaat: Ping request could not find host 192.169.123.100. Please check the name and try again.

Wie o Wie????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Niet lullig bedoeld, maar als ik jouw verhaal al zie is het niet echt motiverend om het te gaan doorlezen. Pas het eens aan en ik denk dat je meer kans hebt!
B)

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Aan de tijd van deze post te zien, kun je aflezen dat ik er laat of vroeg bij ben.

Heb net zelf namelijk ff zitten klooien met allerlei instellingen. Mijn euvel bleek dat Tiny Personal Firewall in de weg staat. Een heel raar iets, dat ik eigenlijk nog niet echt begrijp, maar het is zo.

Als ik de firewalls namelijk uitgeschakeld had, kon ik wel alles zien en doen, maar zodra ie aan was, niet. Als ik alle regels weggooide en weer een en ander opnieuw probeerde, kwam ie wel netjes met de vraag of ik een bepaalde verbinding wilde toestaan, maar vervolgens als ik de firewall dichtklikte, werkte het weer niet. Firewall weer uitzetten, weer pingen op hostname, doet het weer, firewall weer aan (toepassen), nogsteeds werken, klik weer dicht en weer ellende.

Nu ga ik mn firewall van de AP configureren, want zo heeft het geen zin. Firewalls op mn pc en lappo zijn nu inmiddels uit. en NEE, ik geef niet mn ip adres :+

[ Voor 1% gewijzigd door Ursamajor op 26-02-2004 11:11 . Reden: textueel... ]

Gadgets FTW!

• Ferret
SSH schreef op 25 februari 2004 @ 20:39:
Niet lullig bedoeld, maar als ik jouw verhaal al zie is het niet echt motiverend om het te gaan doorlezen. Pas het eens aan en ik denk dat je meer kans hebt!
B)
Wat is er mis met mijn verhaal dan? Ik probeer zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat mijn probleem is en wat ik zelf al gedaan heb. Ik kom regelmatig commentaar tegen dat iemand een heleboel informatie weglaat en dat daar iets over gezegd wordt. Lijkt mij niet dat ik dus iets moet gaan aanpassen. Of bedoel je soms dat ik het 'tekstueel' moet aanpassen?
Enne, heb je het trouwens doorgelezen? Want misschien kun je mij wel helpen >:)

• Ferret
Ok, ik ben eruit :D Het blijkt dus dat mijn vuurmuur roet in het eten gooide. Ik heb op elke pc een rule in Norton Personal Firewall aangemaakt dat verkeer tussen de ip adressen door moeten en daarna werkt het als een zonnetje! Wellicht een tip voor anderen.
Pagina: 1