Toon posts:

windows xp serial te vaak gebruikt :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wou net windows xp home opniew installeren op mijn oude pc voor mijn ouders. maar nu zegt hij dat me cd key te vaak gebruikt is? Hoe kan dit want ik gebruik die key alleen voor mijn pc en 1x voor die van mijn ouders. Want ik heb mijn pc nou best vaak geforammatreerd en die serial weer opniew gebruikt (lijkt me logisch want ik heb hem gekocht voor deze pc). Kan ik nou windhoos Windows opniew gaan kopen? omdat ze daar bij ms vinden dat ik me pc te vaak heb geformatteerd en daarom niet meer met die key mag activeren? :? ? want dan moet ik straks cracks gaan gebruiken terwijl ik dat OS heb gekocht :S

Windows heet Windows - gebruik aub geen kinderachtige verbasteringen

[ Voor 10% gewijzigd door elevator op 24-02-2004 22:12 ]

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 10:59
Als je even belt met MS kunnen ze em vast weer activeren, je hoeft zeker geen nieuwe licentie te kopen :)

Last.fm
Films!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

EVen bellen met het gratis nummmer en Microsoft lost het op :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
ehh , licentie is voor 1 PC, zodra je MS opbelt staat nummer op nieuwe PC geactiveerd, dan kan je dus niet meer je eigen PC actieveren (formatteren dus ook niet)
maak dus eerst een image van je eigen PC en dan pas serienummer misbruiken........
dit mag dus NIET

Verwijderd

Vierkant228 schreef op 24 februari 2004 @ 21:10:
ehh , licentie is voor 1 PC, zodra je MS opbelt staat nummer op nieuwe PC geactiveerd, dan kan je dus niet meer je eigen PC actieveren (formatteren dus ook niet)
maak dus eerst een image van je eigen PC en dan pas serienummer misbruiken........
dit mag dus NIET
Dat dacht ik dus ook altijd; maar ik heb afgelopen week een tweede pc met hetzelfde serienummer (van door mij gekochte OEM-versie) geïnstalleerd, netjes geactiveerd en Microsoft vond dat gewoon goed? Soort gedoogbeleid of zo?
TS moet dus gewoon even bellen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:12:
[...]

Dat dacht ik dus ook altijd; maar ik heb afgelopen week een tweede pc met hetzelfde serienummer (van door mij gekochte OEM-versie) geïnstalleerd, netjes geactiveerd en Microsoft vond dat gewoon goed? Soort gedoogbeleid of zo?
TS moet dus gewoon even bellen :)
ze vinden het niet goed, maar het controlesysteem is enigszins soepel.

maargoed, TS, wat altijd kan: MS bellen en zeggen dat je met die serial "overnieuw" wilt beginnen. dan kun je iig nog een keer aanmelden op je eigen pc, en voor je ouders zul je ook een windows moeten kopen

@hieronder: is dat een computer? ik dacht altijd dat dat een gewone telefonist was in een call center. (zelf nog nooit gebeld nl)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 21:24 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:56
Gemiddeld na 2 a 3x opnieuw te hebben geactiveerd (door een crash, her-installatie of whatever) via het internet wil dat niet meer en moet je dus bellen.
Aangezien je dan alleen een computerstem te pakken krijgt en wat nummertjes moet intikken op je telefoon waarna je wat andere nummertjes terugkrijgt en die invult op het activatiescherm is je XP weer volledig geactiveerd en is er niks aan de hand.

Systeem Specs

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
ik bedoel te zeggen, zodra je ander systeem activeerd is de activatie na een nieuwe installatie op het oude systeem niet werkend, moet je dus weer bellen.

activatie blijft op het laatste systeem staan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:22:

@hieronder: is dat een computer? ik dacht altijd dat dat een gewone telefonist was in een call center. (zelf nog nooit gebeld nl)
Dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik pc1 gewoon via internet heb geactiveerd, en pc2 via de telefoon. Met het idee van: daar klets ik me wel doorheen. Maar ook telefonisch is gewoon een computer. Vandaar mijn uitdrukking "gedoogbeleid" (tot een paar pc's misschien?).

Verwijderd

Topicstarter
hmm dus al ik het goed begrijp dan moet ik dus ms bellen en mijn serial opgeven. En daarna krijg ik een niewe serial terug? Maar betekent dat dan dat deze pc, en die van mijn ouders gedeactiveert worden zodra ik die niewe serial heb? (dus nog niet gebruikt). Maar kan je dan opzich niet hetzelfde doen als nu? meerdere x ren die key gebruiken? (snap dat dat dan niet op die pc van mijn ouders mag).

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
geactiveerd is geactiveerd. :)

en je krijgt geen nieuwe serial; ze zetten slechts je 'tellertje' een paar tikken terug :)

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Als je slim bent bel je in 't weekend... Dan zitten 'r vaak van die studentjes die makkelijk je key unlocken ;)
Dit is 100% legaal en powered by Microsoft itself ;)

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

hoevaak heb je die key deze maand al gereged, het schijnt zo te zijn dat je een key maar een x aantal keer per maand mag opgeven... zo heb ik het tenmiste vernomen bij ons op de helpdesk

dus even wachten tot maart kan je ook proberen :P

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SantjeS schreef op 25 februari 2004 @ 01:30:
hoevaak heb je die key deze maand al gereged, het schijnt zo te zijn dat je een key maar een x aantal keer per maand mag opgeven... zo heb ik het tenmiste vernomen bij ons op de helpdesk

dus even wachten tot maart kan je ook proberen :P
ik heb eens gehoord, niet officieel, dat het eens per 6 maanden geactiveerd kan worden, daarna wordt de teller op 0 gezet

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

BruT@LysT schreef op 24 februari 2004 @ 22:41:
Waarom kijk/zoek je niet even verder dan je neus lang is. Er bestaat zoiets als internet weet je nog wel. Genoeg A-legale manieren om je activaties te fixen,
hoe moet je die dan fixen? ik heb namelijk nog nooit geactiveerd :+
KewlKiddo schreef op 25 februari 2004 @ 00:13:
Als je slim bent bel je in 't weekend... Dan zitten 'r vaak van die studentjes die makkelijk je key unlocken ;)
eigen ervaring? iemand boven jou postte dat het een sprekende computer is. kan me niet voorstellen dat die in het weekend vrijaf nemen :)
Gunner schreef op 25 februari 2004 @ 08:03:
[...]

ik heb eens gehoord, niet officieel, dat het eens per 6 maanden geactiveerd kan worden, daarna wordt de teller op 0 gezet
ik kan het niet terugvinden, maar volgens mij heeft MS daar wel eens een persberichtje over gemaakt.

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 13:12
Even als conclusie, samenvatting en controle of ik het begrijp.
Ik ga morgen een nieuwe pc halen, maar deze blijft ook staan.
Ik heb een originele windows XP cd-rom, dus wat ik dan doe is dit:

Ik installeer windows gewoon op die nieuwe pc
Ik bel naar MS, en vertel hun de code die bij mijn cd hoort.
Ik krijg van de computer daar een code terug
En het gaat werken zoals het behoort?

Verwijderd

Gewoon microsoft bellen lijkt me idd :)

enne dat van die sprekende computer klopt ten dele je krijgt nl eerst een sprekende computer aan de lijn om te pogen je instalatie de heractiveren, maar als dat niet lukt krijg je gewoon een telefonist(e). Je kunt trouwens ook direct voor een telefonist(e) kiezen dacht ik.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:37
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb me gamepc een aantal keer opnieuw geinstalleerd zodat ik zeker geen driver conflicten krijg. (dus bij nieuwe versie weer opnieuw installen). Vind het echt gaar. Ik heb een originele installatie cd met code. Ik ga gewoon op internet wel op zoek naar een proggie om het te unlocken. Ik heb de code dus laat ze maar langs komen. Is wel van me oude dell machine >:) Die al tijdje weg is. Maar werkt wel.
Ik vind het leuk van die beveiligingen, maar vind het toch wel rot om iedere keer te moeten gaan bellen.

Verwijderd

Topicstarter
hehe dan zal ik van het weekend wel even bellen ;) Op die oude pc heb ik het 'probleem opgelost' omdat me ouders helemaal lijp werden omdat ik om 12 snachts niet even zin had om met ms te bellen :s maargoed zoals hun met dat ding omgaan heeft die pc over een maandje wel weer een format nodig :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik wat reply's verwijderd uit dit topic daar deze de normale discussie verstoorden. Mocht je zoiets tegenkomen, reageer er dan gewoon niet op, scheeld mij weer wat extra werk.. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Een serial voor thuisgebruik kan twee of drie keer worden geactiveerd
De bissinis versie kan onbeperkt worden geactiveerd.
Merely schreef op 25 februari 2004 @ 12:05:
<font color = blue>Ik wat reply's verwijderd uit dit topic daar deze de normale discussie verstoorden. Mocht je zoiets tegenkomen, reageer er dan gewoon niet op, scheeld mij weer wat extra werk..</font> :)
Lieve sig heb jij.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

een serial voor thuis of anders kan natuurlijk onbeperkt opnieuw worden gebruikt.
Je hebt deze orginele versie toch ook betaald.

De "nieuwe" office & windows CD's hebben keycodes die na elke nieuwe installatie veranderd. Je kunt deze code activeren via MS nummer computer zal alleen niet deze code herkennen omdat deze al geregistreed is . Je krijgt daarna iemand aan de lijn die je wel een nieuwe code kan verstrekken . Zeg dat je opnieuw hebt geformatteerd ofzo en dan is het oke.

Je kan dus wel op meerdere pc's installeren alleen weet ik niet zeker of ie nog wel updates via internet pakt.

Verwijderd

bolke schreef op 25 februari 2004 @ 16:42:
Een serial voor thuisgebruik kan twee of drie keer worden geactiveerd
De bissinis versie kan onbeperkt worden geactiveerd.
bijna goed :)
zoals hierboven al beschreven kan die thuis serial wel vaker, en de corp versie hoef je niet te activeren, dus dat kan ook niet onbeperkt :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Bellen naar Microsoft, (Zo`n mederwerker) zeggen dat je opnieuw aan het installen bent omdat je virus heb gehad ofzo (ik noem maar wat) en ze helpen je dan wel hoor :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 20:55:
[...]

bijna goed :)
zoals hierboven al beschreven kan die thuis serial wel vaker, en de corp versie hoef je niet te activeren, dus dat kan ook niet onbeperkt :)
Je hebt cd-key's voor thuis, Voor bisinis/MSDN, en de corp versi. De laatste hoeft niet te worden geactiveerd.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Je kan ook gewoon andere tooltjes gebruiken. Deze zijn wel iligaal maar je kan zonder problemen met windows blijfen werken en je hebt niet het gezeur van activeren.. Vraag niet aan mijn waar ik ze kan vinden. Ze kan ze snel vinden via www.google.nl

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

KewlKiddo schreef op 25 februari 2004 @ 00:13:
100% legaal? Heb je enig idee wat dat woord betekent? Tuurlijk is het niet legaal dat je windows op 2 PCs installeert. MS zegt immers dat het niet mag. Als je door een "slimmigheidje" MS voor de gek kan houden, maakt dat het niet ineens legaal hoor. Eigenlijk hou je alleen je zelf voor de gek.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Ik hoef helemaal niks in te tikken, geen produkt-key of activatie. :?
Ik heb wel de orginele windows xp en een engelse windows xp proffesional. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 15:41:
Ik hoef helemaal niks in te tikken, geen produkt-key of activatie. :?
Ik heb wel de orginele windows xp en een engelse windows xp proffesional. :)
OEM ofzo?
hoewel PRO meestal niet bij OEM bakken geleverd wordt.

Verwijderd

Terw_Dan: ook de OEM versies moet je activeren hoor ;)
(tenminste dat moesten wij wel op het werk O-) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 15:49 ]

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 27 februari 2004 @ 15:44:
[...]

OEM ofzo?
hoewel PRO meestal niet bij OEM bakken geleverd wordt.
De Windows XP Home Edition zat bij mijn fujitsu-siemens pc. en de windows xp professional had ik van de zaak gekregen
Pagina: 1