sony minidisc met probs

Pagina: 1
Acties:

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Ik heb al een tijdje deze minidiscrecorder van sony (MZR-90)
Afbeeldingslocatie: http://www.pre.dsl.pipex.com/mzr90.jpg

Ik heb hem lange tijd niet gebruikt, maar sinds kort reis ik weer met de trein en heb ik hem dus maar weer eens uit de kast getrokken.

Alleen het probleem is, hij doet het niet meer?!?!
Hij wil niet meer spelen op de accu of op een batterij (los houdertje voor penlite batterij). De accu opladen wil ook niet meer. En de batterijen die ik in de lossebatterijhouder stop zijn zeker weten vol.

Als ik hem aan het stopcontact hang dan doet ie het wel.

Ik heb hem twee jaar niet gebruikt. Daarvoor altijd heel intensief gebruikt, hij heeft het altijd gedaan, nooit problemen gehad en in de tussentijd is er niets mee gebeurd.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen!??

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:50
heb je de contactjes al schoongemaakt voor accu/batterij?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Lijkt me toch een accu-probleem. Aangezien dat ding lang heeft stilgelegen kan die accu best kapot/op zijn.

Weet je echt 100% zeker dat die penlites vol zijn? Maakt die houder ook goed contact? Meet een en ander ff met een multimeter door als je er zeker van wilt zijn.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Lijkt me meer een voedingprobleem. Heeft de 220V adapter een andere ingang?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Een soortgelijk probleem had ik met een MD speler van een kennis die ook lang in de kast had gelegen.
Hij speelde alleen MET adapter eraan.
Tevens gaf hij op het display niet aan dat de accu werd opgeladen.

Wat ik deed:
Accu eruit en meten, 0.0V... de MD speler snapt dat blijkbaar niet en gaat geneens meer laden.
Ik heb die accu een paar minutjes spanning van een vol 9V batterijtje gegeven en weer in de md speler gefrummeld.
Snel de adapter erop en in het display was te zien dat de speler de accu ging opladen... een paar uur later deed alles het weer als voorheen.
De accu is alleen nooit meer de oude geweest, gaat snel leeg.

Alles kan stuk.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
remco_k schreef op 25 februari 2004 @ 01:06:
Een soortgelijk probleem had ik met een MD speler van een kennis die ook lang in de kast had gelegen.
Hij speelde alleen MET adapter eraan.
Tevens gaf hij op het display niet aan dat de accu werd opgeladen.

Wat ik deed:
Accu eruit en meten, 0.0V... de MD speler snapt dat blijkbaar niet en gaat geneens meer laden.
Ik heb die accu een paar minutjes spanning van een vol 9V batterijtje gegeven en weer in de md speler gefrummeld.
Snel de adapter erop en in het display was te zien dat de speler de accu ging opladen... een paar uur later deed alles het weer als voorheen.
De accu is alleen nooit meer de oude geweest, gaat snel leeg.
Dat is dus precies het probleem dat ik heb. Het lijkt erop dat als je wilt opladen hij in ieder geval 'iets' spanning nodig heeft van de accu en anders begint hij er niet eens meer aan.

Ik zal dit eens proberen en anders maar een nieuwe accu ofzo,....
Pagina: 1