[XFree] Compile optimalizaties

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Hi, ik probeer XFree86 4.3.0 zelf te compileren dus ik heb wat rondgezocht en wat optimalizaties in men .bash_profile gezet alleen nou lees ik overal dat dit niet werkt met XFree86.
Mijn vraag is hoe kan ik er voor zorgen dat XFree86 geoptimaliseerd wordt voor mijn AMD Athlon???
Volgens de site van Xfree moet ik de xf86site.def aanpassen en kopieren naar host.def maar in dat bestand gaat het alleen over gcc2 terwijl ik gcc3 heb!?
Wie kan me hier bij helpen?

Hail to the king baby!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:07

4VAlien

Intarweb!

de flags -O2 en -march=athlon-xp werken onder gcc 2 en 3. Meestal pas ik handmatig de Makefile aan na ./configure maar het lijkt erop dat Xfree een iets ander mechanisme heeft? (nooit zelf gecompiled)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet je optimalisaties inderdaad in de host.def zetten:
C:
1
2
3
/* Aanpassen naar jouw situatie natuurlijk... */

#define DefaultGcc2i386Opt  -Os -fomit-frame-pointer -march=pentium3

Check ook het hoofdstuk over XFree86 in BLFS.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• urk_forever
Uuum, in die documentatie van LFS wordt met geen woord gerept over XFree!

Ik heb nou trouwens dit erin gezet:

-march=athlon-tbird -fomit-frame-pointer -pipe -funroll-all-loops -fno-gcse -fstrict-aliasing -fssa

Ik hoop dat dat goed gaat ;)

[ Voor 55% gewijzigd door urk_forever op 24-02-2004 22:27 ]

Hail to the king baby!

Verwijderd

met een standaard ./configure werden hier gewoon de SSE, MMX en 3DNow! extensies meegenomen. Het lijkt erop dat XFree het standaard goed doet?

Athlonnetje hier trouwens onder Red Hat met gcc 3.3.2

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 22:26 ]

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
urk_forever schreef op 24 februari 2004 @ 22:10:
Uuum, in die documentatie van LFS wordt met geen woord gerept over XFree!
Daarom heb ik het over Beyond Linux From Scratch :+.
Ik hoop dat dat goed gaat ;)
Ik geloof dat -fssa nog experimenteel is.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Altijd eerst zoeken: XFree86 compilen voor i686

:P.

• urk_forever
Hoe kan ik nou zien of die optimalizaties meegenomen worden? Ik zie dit in de output van mijn World.log:

code:
1
gcc -m32 -O2 -fno-strength-reduce -fno-strict-aliasing -ansi -pedantic -Wall -Wpointer-arith -Wundef   -I../../include -I../../exports/include/X11  -I../.. -I../../exports/include   -Dlinux -D__i386__ -D_POSIX_C_SOURCE=199309L -D_POSIX_SOURCE -D_XOPEN_SOURCE -D_BSD_SOURCE -D_SVID_SOURCE  -D_GNU_SOURCE   -DFUNCPROTO=15 -DNARROWPROTO

Dus het lijkt erop dat ie nog steeds voor de i386 compiled! En er staat nergens iets in over athlon.

Hail to the king baby!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:09

zwik

randomized

Lees het topic wat ik ooit gemaakt heb ;) . Daar staat precies hoe het moet. De post van Beelzebubu even lezen dus ;) .

offtopic:
Beelzebubu: Alles goed in de US of A ? :) .

[ Voor 4% gewijzigd door zwik op 26-02-2004 00:42 ]

Verwijderd

zwik schreef op 26 februari 2004 @ 00:41:
offtopic:
offtopic:
Uitstekend! Leuke mensen (en mooie dames O+), leuk & interessant onderzoek, fantastische stad (schoon, hooooooooog, netjes, en 't "loopt" hier gewoon goed). Moet nog wel aan dingen gewend raken, met name de werktijden hier, maar 't bevalt me uitstekend! :).

• urk_forever
zwik schreef op 26 februari 2004 @ 00:41:
Lees het topic wat ik ooit gemaakt heb ;) . Daar staat precies hoe het moet. De post van Beelzebubu even lezen dus ;) .

offtopic:
Hmmm, ik zie dat jij de veranderingen in de xf86site.def gemaakt heb, ik heb eerst de xf86site.def naar host.def gekopieerd en toen de veranderingen gemaakt, misschien is dat het probleem, ik ga dat vanavond eens proberen.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Gewoon een lege host.def maken en daar de betreffende regels in planten, dat werkt ook prima. De waardes in de site.def en overige files worden 'overruled' door de waardes in de host.def. En dan heb je precies wat je wil....
Pagina: 1