Toon posts:

[WC]Bijvullen WTank

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met het volgende probleem, ik heb een wtank 800 (dat is een reservoir en pomp in 1 die je monteerd in 2 lege cdrom bays) deze zuigt af en toe lucht aan waardoor hij dus kabaal maakt en de koeling belemmert. Het lukt me nl. maar niet om deze optimaal te vullen. Het compleet uitbouwen van de gehele setup lijkt me geen optie aangzien het inbouwen dan niet meer lukt ivm zelf gemaakt beugels om mijn chipsetblokje op de plaats te houden.
Ik heb hieronder een tekeningetje gepost met mij hudiige setup (ja gemaakt met mijn ow zo lage paint skillz :P).
Ik wil dus graag een manier om mijn setup makkelijk te kunnen ontluchten en bijvullen (met uiteraard een zo laag mogelijk kosten plaatje als mogelijk ;) )
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/intelligence1986/wc.JPG

Verwijderd

Waarom zet je die Wtank niet helemaal bovenin? Dan heb je ook minder problemen met ontluchten en bijvullen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Idd, je reservoir kan je beste het hoogste punt zijn in je setup. Ontluchten gaat dan vanzelf, en je hebt ook niet zo snel problemen met luchtophopingen elders in je systeem.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Eeuh ik zie nu dat de tekening niet helemaal compleet is, maar t reservoir is t hoogste pubt in mijn opsteling, alleen op t punt waar hij de lucht ophoopt zit ook t aanzuigpunt voor t water van de pomp aangezien die in t reservoir zit.

Verwijderd

Doe even een linkje naar die Wtank, heb ik echt nog nooit van gehoord.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

* MadMarky vindt die W-Tank maar een vaag ding

pic van het reservoir(clickable):
Afbeeldingslocatie: http://www.nextcool.com/wtank800small.jpg

Kun je het ding niet anderom monteren ofzo? Zodat het aanzuigpunt van de pomp het laagste punt is?

🖥️ | 🚗

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een trechter met een slangetje daaraan zou het moeten doen.

Het uiteinde van de slang hang je in de tank, en via de trechter giet je de vloeistof (zal wel water zijn :P ) er in.
Dat lijkt mij de makkelijkste oplossing.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Dat ding is toch feitelijk voor verticale montage bedoeld, zodat de openingen bovenin zitten? Of past ie dan niet meer in twee CD-Rom bays? Overigens kan zoiets ook onderin worden gemonteerd, ontluchting is niet echt een probleem, bijvullen kan dan alleen in bedrijf, omdat ie anders door de pomp heen leegloopt, of je zet er ergens een terugslagklep tussen, verkrijgbaar bij de betere sanitair zaak.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:23:
Dat ding is toch feitelijk voor verticale montage bedoeld, zodat de openingen bovenin zitten? Of past ie dan niet meer in twee CD-Rom bays? Overigens kan zoiets ook onderin worden gemonteerd, ontluchting is niet echt een probleem, bijvullen kan dan alleen in bedrijf, omdat ie anders door de pomp heen leegloopt, of je zet er ergens een terugslagklep tussen, verkrijgbaar bij de betere sanitair zaak.
offtopic:
Die klepjes kan je beter bij een campinghandel halen, de pompjes van watertanks in campers/caravans zijn vergelijkbaar wat druk betreft met pompjes in een waterkoelingsetup.
Daar worden ze gebruikt om te voorkomen dat het warme water uit de boiler terug de watertank in loopt (warm water in de vers-watertank = niet gezond)

Ik denk dat de terugslagkleppen uit de sanitairhandel een hogere druk nodig hebben.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:23:
Is bedoeld voor horizontale montage, omdat ie in 2 drivebays moet passen ;)

En waarom denk je dat ie ook op het laagste punt kan? Ik wens je dan veel plezier met bijvullen (zodra je de stop van de bijvulopening eruit trekt loop je setup leeg :+)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Niet als ie in bedrijf is. Wel als de pomp stil staat. Dat zeg ik ook al eerder, daar waar het gaat over een terugslagklep. Verder heb ik zelf een hele tijd met een open bak gedraaid die naast het systeem stond, en dat liep nooit leeg, totdat je de retourleiding eruit haalde. Verder heeft innovatek ook zoiets, eheim-pompje met reservoir, bedoeld om onderin het systeem te zetten, zit momenteel bij mijn pa er in, werkt echt wel hoor.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik zou zeggen: maak aan de vul-opening een slang en daar bovenop een trechter om te vullen. Zo zit je reservoir helemaal vol. ff dopje op de slang en klaar.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

en als je nou eens de WTANK omdraait zodat het aanzuigen van water door de onderste aansluiting gebeurt, en het terugstromen in de bovenste.

dan heb je ook nog de optie om een T-stuk te stoppen in de bovenste leiding en eventueel, met klein gaatje in case of wat dan ook, met een trechter mooi de tank tot boven te vullen...
dus zo:

code:
1
2
3
4
5
                        bijvulopening met trechter
                                     |
    --leiding met 'warm' water-----T-stuk------|
CPU                                            |WTANK
    --leiding met 'koud'water------------------|

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels al een manier gevonden om hem bij te vullen wat ik aardig simpel vind :D
Heb de wehkamp gigs gepakt, die op tafel gelegd. Toen me pc losgeschroefd en de cd brander en dvd speler eruit gehaald, toen me kast met het front naar beneden op tafel gelegde terwijl de bovenkant steunt op die dikke wehkamp gids, dit ivm de knopjes van m'n reobus.
Toen met een trechter bijgevuld en weer dichtgedraait.
Pagina: 1