[PHP] Ftp icm ssl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een ftp server waarbij ik graag secure wil inloggen via php. Php heeft hier natuurlijk zo'n mooie functie ftp_ssl_connect voor, maar deze krijg ik ten eerste gewoon niet werkend (en jah, ik heb het zooitje met openssl gecompiled) en ten tweede is alles veel te veel weggestopt; ik kan geen certificaten of iets checken.
In C had ik wel een stukje code die wat spannende functies zoals SSL_write gebruikt om encrypted naar een stream te schrijven, maar zoiets zit zover ik weet niet in php. Mijn vraag is dus of iemand misschien een idee heeft hoe dit op te lossen is dmv de functies die WEL in php zitten.

Alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke software gebruikt je server? apache?

wel kijken of de goede modules geinstalleerd zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ben benieuwd wat je al hebt en wat er daarvan nog niet werkt :) Post eens wat stukken relevante code en laat even horen wat er precies fout gaat :) Heb je zelf al goede voorbeelden gevonden die je als basis kunt gebruiken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59
heel toevallig heb ik afgelopen week ook een ssl_ftp script gemaakt in PHP, werkt goed zolang je php maar netjes met ssl compiled.

PS: op php.net staat <4.30 maar alle nieuwere versies werken ook.

[ Voor 4% gewijzigd door stfn345 op 25-02-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mwah, het probleem is dus dat ik ftp_ssl_connect niet kan gebruiken omdat het eerste stukje niet geëncrypted is:
S->C: 220 server ready
C->S: AUTH SSL
S->C: 234 AUTH TLS successful

en hierna wordt pas het ssl gedeelte op stand gezet

S=server
C=client

en hierna wordt pas het ssl echt gestart. In het stukje C code wordt het eerste stuk ook gewoon via send() gedaan, en daarna met ssl_write. En voor Spider.007... ik heb dus nog geen code omdat ik eerst nog aan het kijken ben of ik niet per ongeluk de halve openssl lib na moet bouwen in php...

edit:

Navi.. gewoon php commandline en ik weet 100% zeker ssl werkt (de normale openssl functies doen het ook gewoon)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59
ik heb dezelfde situatie..
maar een simpele ftp_ssl_connect() werkt gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZoRhEaD schreef op 25 februari 2004 @ 16:31:
ik heb dezelfde situatie..
maar een simpele ftp_ssl_connect() werkt gewoon hoor.
het irritante is dat je via deze functie niet de certificaten kan uitlezen die ik wel per se wil kunnen lezen.
Pagina: 1