Toon posts:

[2k] Crasht bij het booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AMD K6-2 500MHz
MSI MS5169
320MB RAM
Quantum Fireball CX13.0A
Quantum Fireball SE8.4A
Diamond Viper 550

Ik wou er Windows 2000 op installeren, maar na een verse install crasht 'ie al bij het opstarten. Het bootlogo komt te voorschijn, maar als ie in dat scherm klaar is met laden wordt het beeld zwart (monitor krijgt nog wel signaal) en gebeurt er niks meer.

Toen ben ik met de BIOS instellingen aan de slag gegaan, en als ik de safe settings weer pak komt ie zo'n 5 seconden verder: ik krijg een blauwe achtergrond, een venstertje waarin hij laat zien dat hij aan t laden is, maar dan houdt t weer op, t hangt gewoon.

Met VGA-modus en Veilige modus start ie overigens wel gewoon door (ook zonder de safe instellingen in de BIOS), maar dan heb ik niet zo'n mooi beeld :P in de bootlog kan ik ook niks vinden.

Ik heb ook geprobeerd in Veilige/VGA-modus Windows te updaten, en videodrivers te installeren, maar dat mocht ook niet baten.

Er is zo goed als niks over te vinden, wie-o-wie biedt uitkomst? :*)

Verwijderd

Probeer eens met de drivers van nvidia, aangezien deze dezelfde chipset hebben:

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_53.03

Verwijderd

Topicstarter
Geen resultaat (die had ik ook al geprobeerd)... Ik kan in VGA-modus wel gewoon booten maar ik wou m graag gebruiken om te webdesignen enzo.. maar dat gaat niet zo lukken met 16 kleuren oid

Verwijderd

Topicstarter
hrrm.. ben er de hele dag mee bezig geweest, bios geflasht, drivers geinstalleerd etc..
maar naarmate ik meer pruts kom ik meer van de regen in de drup.. meer blauwe schermen etc etc.. ik ga maar eens even memtest runnen

Verwijderd

Topicstarter
lief klein kickje, want ik zit hier toch met n behoorlijk onbruikbaar apparaat :(

Verwijderd

Topicstarter
For the record, ik heb net even de videokaart vervangen, dat was dus het probleem. Of hij kapot is durf ik niet te zeggen; onder Linux werkt 'ie wel en vroeger ook onder Windows 200 Professional.
Pagina: 1