Ik heb dringend hulp nog van een paar echte kenners (en naar mijn idee lopen er hier een paar rond).............
- Ik heb sinds kort een hele nieuwe pc, en heb natuurlijk alles meteen geinstalleerd.
De 1e week dat ie liep, had ik bijna elke dag wel een blauw scherm waardoor hij compleet vast liep.
Na het rebooten kreeg ik de melding dat de pc was hersteld van een ernstige fout en dat er ergens in een stuurprogramma iets fout zat (alleen welk stuurprogramma het was, stond er niet bij)
En deze crash kwam bijna elke dag voor tot op een bepaalde dag er zelfs een compleet opstartbestand beschadigd was, waardoor ik dus niet meer kon opstarten.....
Dus ik zag als enige uitweg een format.
- Toen ik klaar was met formatteren (inmiddels 1week geleden) heb ik maar meteen overal de nieuwste stuurprogramma's voor gedownload (in de hoop mijn problemen op te lossen....).
Maar nu (na 1week probleemloos te zijn geweest) heb ik net weer mijn 1e crash achter de rug!!
En weer precies hetzelfde verhaal!! (fout in stuurprogramma)
En omdat ik al de nieuwe stuurprogramma's heb, heb ik geen idee meer wat ik nu verder kan doen.
- En 1 voor 1 alle stuurprogramma's eraf gooien (om te zien wanneer de problemen voorbij zijn) heeft denk ik weinig zin als ie pas begint te crashen na 1week.
Dat zou dus betekenen dat ik ongeveer een maand nodig heb (als ie in deze regelmaat blijft crashen... wat natuurlijk ook nog niet zeker is).
--------------------------
Hieronder volgd een opsomming van mijn hardware + stuurprogramma's:
(misschien heeft iemand van jullie ervaring met een verkeerde combinatie tussen hardware/stuurprogramma)
- Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe
ASUS Probe v2.21.03
ASUS Update v5.16.01
- Videokaart: Sapphire Radeon 9800 XT
ATI Catalyst 4.2 drivers
- Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2
SBA2_EAX4DRV_031031
- Scanner: Canon N1220U (usb)
Scangear CS-U (v5.7.1b)
Scangear Toolbox for CS-U 5.7.X or above (v2.2.3)
- Printer: HP Deskjet 5652
HP v8.4.5 drivers
- Racestuurtje: Microsoft Sidewinder ForceFeedback (usb)
Microsoft Sidewinder v4.0 drivers
* Ik hoop van harte dat iemand van jullie mij kan helpen, want ik weet het niet meer!!
Alvast bedankt voor de moeite..........
- Ik heb sinds kort een hele nieuwe pc, en heb natuurlijk alles meteen geinstalleerd.
De 1e week dat ie liep, had ik bijna elke dag wel een blauw scherm waardoor hij compleet vast liep.
Na het rebooten kreeg ik de melding dat de pc was hersteld van een ernstige fout en dat er ergens in een stuurprogramma iets fout zat (alleen welk stuurprogramma het was, stond er niet bij)
En deze crash kwam bijna elke dag voor tot op een bepaalde dag er zelfs een compleet opstartbestand beschadigd was, waardoor ik dus niet meer kon opstarten.....
Dus ik zag als enige uitweg een format.
- Toen ik klaar was met formatteren (inmiddels 1week geleden) heb ik maar meteen overal de nieuwste stuurprogramma's voor gedownload (in de hoop mijn problemen op te lossen....).
Maar nu (na 1week probleemloos te zijn geweest) heb ik net weer mijn 1e crash achter de rug!!
En weer precies hetzelfde verhaal!! (fout in stuurprogramma)
En omdat ik al de nieuwe stuurprogramma's heb, heb ik geen idee meer wat ik nu verder kan doen.
- En 1 voor 1 alle stuurprogramma's eraf gooien (om te zien wanneer de problemen voorbij zijn) heeft denk ik weinig zin als ie pas begint te crashen na 1week.
Dat zou dus betekenen dat ik ongeveer een maand nodig heb (als ie in deze regelmaat blijft crashen... wat natuurlijk ook nog niet zeker is).
Hieronder volgd een opsomming van mijn hardware + stuurprogramma's:
(misschien heeft iemand van jullie ervaring met een verkeerde combinatie tussen hardware/stuurprogramma)
- Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe
ASUS Probe v2.21.03
ASUS Update v5.16.01
- Videokaart: Sapphire Radeon 9800 XT
ATI Catalyst 4.2 drivers
- Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2
SBA2_EAX4DRV_031031
- Scanner: Canon N1220U (usb)
Scangear CS-U (v5.7.1b)
Scangear Toolbox for CS-U 5.7.X or above (v2.2.3)
- Printer: HP Deskjet 5652
HP v8.4.5 drivers
- Racestuurtje: Microsoft Sidewinder ForceFeedback (usb)
Microsoft Sidewinder v4.0 drivers
* Ik hoop van harte dat iemand van jullie mij kan helpen, want ik weet het niet meer!!
Alvast bedankt voor de moeite..........