Audi: Vorsprung durch Technik
Verwijderd
Yep moet je een tvkaart in je pc hebben met videorecorder eraan dan zoek je kanaal op van videorecorder en capture je het naar je harde schijf en dan fik je het op cd met easy cd creator of iets anders
Is een echte TV-kaart nodig of werkt een grafische kaart met TV-out ook?
Ben 100% onervaren op dit terrein, maar wellicht kan iemand het toch over z'n hart krijgen om hier op te antwoorden en mogelijk zelfs een linkje plaatsen waar de basics (en benodigde tools) voor een dergelijke actie uit de doeken worden gedaan. Heb namelijk een paar aardige video banden van weleer die thans alleen maar in kwaliteit achteruit hollen. Zonde.
Ben 100% onervaren op dit terrein, maar wellicht kan iemand het toch over z'n hart krijgen om hier op te antwoorden en mogelijk zelfs een linkje plaatsen waar de basics (en benodigde tools) voor een dergelijke actie uit de doeken worden gedaan. Heb namelijk een paar aardige video banden van weleer die thans alleen maar in kwaliteit achteruit hollen. Zonde.
The desire to know is natural to all good people!
Verwijderd
TV-Out werkt natuurlijk niet, je moet TV-In hebben op je kaart en dat hebben de meeste grafische kaarten niet
TV-kaarten zijn vandaag de dag niet eens meer zo heel erg duur. Voor zo'n f.100,- heb je er wel 1
TV-kaarten zijn vandaag de dag niet eens meer zo heel erg duur. Voor zo'n f.100,- heb je er wel 1
allemaal fout!! tv-in
wtf
signaal van tv naar videokaart 
VIDEO-IN !
een tv kaart is neit zo duur joh PCTV RAve hebbik zonet geruild tegen een sb live 5.1 de kaart ligt nu voor me en heeft alles wat je nodig hebt voor wat jij wilt
VIDEO-IN !
een tv kaart is neit zo duur joh PCTV RAve hebbik zonet geruild tegen een sb live 5.1 de kaart ligt nu voor me en heeft alles wat je nodig hebt voor wat jij wilt
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Zoals gezegd heb je een kaart nodig met video in.
Sommige vga kaarten hebben dit,
anders een tv kaart.
Daar kan je zowel coax als composite op aansluiten. Voor hogere kwaliteit raad ik aan om composite te gebruiken, of indien mogelijk SVHS.
Dan met je tv krtje opnemen naar AVI...
Let op: ranzig grote files.. je krijgt oa te maken met 2Gb filelimiet van windows.
Daarna met tmpeg oid comprimeren naar MPG(VCD), of SVCD(mpeg2).
En tot slot fikkken.
Ik zelf doe t met de Matrox G450 eTV, die capped rechtstreeks op MPEG2. Scheelt hoop hd ruimte.... in 2 gig houd ik zo'n 1.5 uur..
Voor meer info: lees www.vcdhelper.com eens.
Sommige vga kaarten hebben dit,
anders een tv kaart.
Daar kan je zowel coax als composite op aansluiten. Voor hogere kwaliteit raad ik aan om composite te gebruiken, of indien mogelijk SVHS.
Dan met je tv krtje opnemen naar AVI...
Let op: ranzig grote files.. je krijgt oa te maken met 2Gb filelimiet van windows.
Daarna met tmpeg oid comprimeren naar MPG(VCD), of SVCD(mpeg2).
En tot slot fikkken.
Ik zelf doe t met de Matrox G450 eTV, die capped rechtstreeks op MPEG2. Scheelt hoop hd ruimte.... in 2 gig houd ik zo'n 1.5 uur..
Voor meer info: lees www.vcdhelper.com eens.
Thx voor info. Weet nu waar ik bij aanschaf van hardware (TV kaart) op moet letten. Voorts is mijn eerste indruk, dat de site van vcdhelper.com inderdaad bol staat van hetgeen ik kan/moet gebruiken. 'k Ga voorlopig eerst aldaar het nodige lezen. Klasse.
The desire to know is natural to all good people!
Pagina: 1