Welke monitor zouden jullie nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Als je deze lijst ziet:
ADI E66/TCO 999
ADI G910/TCO 1449
Hitachi CM715ET 1499
Hitachi CM769ET 1749
Iiyama A901U 1299
Iiyama A902MT 1499
Iiyama S902JT 1209
LG Studioworks 915FT+ 1349
LG Studioworks 995E 989
Philips 109 B 1399
Philips 109 S 1149
Philips Brilliance 109 P 1599
Samsung 900 IFT 1399
Samsung 950pT 1149
Sony CPD-A420 Titanium Series 1349
Sony CPD-E420 1449
welke monitor zouden jullie me aan kunnen raden? De prijzen die erachter staan hoef je niet op te letten ze zitten allemaal binnen het budget. Ik heb op het moment de LG 915ft+ op het oog maar die heeft evenals de philips brilliance 109p in de lijst een onbepaalde levertijd. Aangezien ik geen zin heb om lang te moeten wachten op m'n nieuwe pc alleen omdat die monitor er nog niet is dacht ik laat ik es vragen welke jullie zouden nemen, er staan genoeg andere goede monitoren in de lijst neem ik aan. Vooral gelet op beeldkwaliteit en de kwaliteit van de monitor in z'n algemeen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

ik heb laatst een IIyama 19" A901HT Vision Master Pro 450 gekocht en het is echt een fantastische monitor. *D

Heerlijk groot en helemaal plat scherm. De resoluties & refresh rates zijn perfect.

Als ik jou was zou ik deze kopen.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Ik zelf heb een 17" LG Flatron Plus..
Deze heb ik bewust genomen! omdat deze een flat screen heeft maar ZONDER steunlijntjes als bij Iiyama monitoren! Zelf vind ik steunlijntjes bijzonder irritant! (Plzz dit is geen uitnodigging voor reply's als: "die dingen zie je amper man!"

Maar als jij dat ook vind zou ik em zeker overwegen! Als je al LG kiest moet je wel een LG xxxxx PLUS nemen! want de niet plus is dan wel zonder USB hub en scheeld wat geld! maar heeft meteen ook wat slechtere spec's!! (zo kan de 17" flatron NIET plus maar tot resolutie 1280x1024 bij 75 Hz, en de 17" flatron PLUS tot 1600x1200 bij 75 Hz (ik draai 1280x1024 bij 85Hz) Deze monitor KAN (zonder monitor drivers) wel tot een resolutie van 2048x19xx bij 60Hz.. niet nuttig maar leuk om een keer q3 in deze resolutie te spelen :) :) ) Verder is het zo dat je beeld zeg maar "in" je monitor zit! het beeld zit achter glas zeg maar... niet hinderlijk ofzo, maar sommige mensen haten dat (net als ik steunlijntjes haat)

Verder heb ik niet echt ervaring met de andere monitoren....

hope ive helped yah

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

In '97 kocht ik een Sony 17" scherm van 1800 piek, en die heb ik zo weer terug gebracht omdat het scherm onscherp was, witte vlakken niet egaal waren, en refreshes niet hoger dan 85 Hz gingen. Ik heb 'm omgeruild voor een Iiyama 17" die 300 piek goedkoper was, maar een veel beter beeld heeft. Hij is nu 3,5 jaar oud en nogsteeds haarscherp op 1024*768 bij 100Hz, perfecte kleuren, en als je het bijregelt dan is het scherm aan alle kanten kaarsrecht. Ik ben meestal voor Sony (TV's en minidisc enzo) maar voor mij geen Sony monitoren meer. Vrienden van me die een 19" Iiyama hebben zijn er dik tevreden mee :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Allardie
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Ik draai 1280*1024*32 bij 85 Hz (ligt aan videokaart, is maar TNT2 M64:'() op een Philips 109S. Ben er tevreden over, maar de S versie is wel de eenvoudigste ervan (dus goedkoop dus ik gekocht)Brilli's hebben altijd meer opties etc.

Verwijderd

Sony CPD-E420 1449
absoluut :7:7:7

heb zelf een CPD-E400 :9~ en bevalt zeeer goed 8-)

Verwijderd

Ik heb zelf een 201 Brilliance 8-) lekker scherp beeld en bevalt prima !!!
Dus ik zou je aanraden een Philips Brilliance 109 P 8-)
het is de wachttijd dubbel en dwars waard !

Verwijderd

LG 795FT plus!

kicks ass >:)
geen 19" maar wel mooi !

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48
Heb een 19" Iiyama Vision Master Pro, GEWELDIG DING. Ik vindt em helemaal top, superstrak beeld, goede resoluties/freq. gewoon cool 8-)

Gewoon spullen

• IceStorm
  • Laatst online: 23-08 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb zelf een Iiyama pro 410... En als ik NU zou moeten kiezen neem ik de A902MT ;)

• UnderFlow
Ik zat zelf ook in eerste instantie te denken aan een iiyama, ik heb nl. een paar 21" versies van dat ding aan het werk gezien en het ziet er verrekte strak uit, maar ik zit een beetje tegen dat damper wires gebeuren aan te hikken vandaar dat ik in eerste instantie dus ook voor die LG heb gekozen. Staan er in dat lijstje ook nog andere monitoren die wel helemaal vlak zijn maar geen damper wires hebben net als de LG?

Verwijderd

Jammer dat Eizo niet binnen het budget valt :(, maar Iiyama S902JT 1209 is een hele goede monitor met 3 jaar onsite garantie :). Als ik geld had zou ik hem willen kopen, juist vanwege de refreshrates en mooi vlak is :9~.

• UnderFlow
Jammer dat Eizo niet binnen het budget valt
Hoe duur zijn die dan of weet je ff snel een site waar ik prijzen van die Eizo's kan bekijken?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je geen draden wil zien dan moet je zeker geen scherm met Sony Trinitron of Mitsubishi DiamondTron beeldbuis nemen. Sony en Iiyama zijn hier de beste voorbeelden van.

Eizo, Mitsubishi, CTX, ADI, gebruiken ook vaak Trinitron/DiamondTron buizen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zit nu achter een Philips Brilliance 201B 21", de beelkwaliteit is gewoon :9~. Hen nog een Philps Brilliance naast me staan, een 107MP 17", dat ding is ook om bij te :9~.
Ik zou dan in ieder geval voor de Philips Brilliance 109 P 1599 gaan, persoonlijk vind ik de Brilliance serie van Philips een van de betere. Maar deze monitoren zijn wel aardig geprijs.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• UnderFlow
Ik kan nergens informatie over die sony modellen die in het lijstje staan krijgen. Iemand een idee waar ik dat zou kunnen vinden?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Deze:

Iiyama A902MT 1499
Sony CPD-A420 Titanium Series 1349
Sony CPD-E420 1449

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb zelf de sinds een paar maanden de NEC FE950 100% vlak

ben er zeer tevreden over ;)

is redelijk voordelig bij
www.computer-land.nl

Verwijderd

Neem geen IIYAMA monitor met daarin een Diamatron!

Ik zou zelf kiezen voor een EIZO.
Dit is qua kwaliteit de beste op het moment.

Ik heb zelf een IIAMA Vision Master 450 :) (geen pro). Zeer goede kwaliteit.

Verwijderd

Ik zou AB-SO-LUUT voor LG (915FT PLUS)gaan. Heb zelf al iets meer dan een jaar een 17" Flatron van LG en ik ben er dik tevreden over :7. Als je niet wilt wachten tot deze monitor uit is zou ik voor Iiyama gaan (A902MT.

Verwijderd

heb zelf de Iiyama visionmaster PRO 410
en ik moet zeggen, als je eenmaal een vlak scherm op 100Hz gewend bent wil je niks anders meer.....geen vermoeide ogen meer enz. heerlijk...8-)
ga voor plat zou ik zeggen..dat zeker..

/me zou wel liever de 19" versie hebben maarja.. no money enzo..;(

en toch effe over die "lijntjes" in beeld.. get real... je ziet ze echt nie!..alleen als je met je hoofd op 2cm van je monitor zit misschien.. ;)

Verwijderd

Philips Brilliance! De betere monitor, het wachten MEER dan waard!

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Ik heb hier de nieuwe Phlips 107P20 staan. Echt prima ding, lekkere refreshrates e.d.
Dus mijn advies is om toch nar die 109p te kijken. (dat lightframe wat er in zit is toch ook wel lekker, kun je bepaalde plaatjes / films op veel betere beeldkwaliteit bekijken)

• k7of9
  • Laatst online: 21-08 20:11
Ik kan alleen maar oordelen over de philips 109P (nou ja, ik heb de 17'' versie, maar verder gelijk), en ik ben er heel erg tevreden over. Het beeld is echt haarscherp, erg rustig en zo goed als geen misconvergentie. Hij heeft wel de lijntjes van het dradenmasker, wat ik in het begin wel vervelend vond, maar ik vindt de voordelen meer dan opwegen tegen dit nadeel. Er zijn natuurlijk wel flattrons zonder deze lijntjes, maar of dit de meestal toch veel hogere prijs rechtvaardigt? Ach, dat zal per persoon wel verschillen...

Mijn fotografie en videografie

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:37
Philips 109P is goed monitortje. Strak beeldje. Wel superhoog in prijs. Zou zelf gaan voor iiyama. Beste 'value for money'!
(PS. ben ook gegaan voor iiyama. A201HT Rulz bigtime!)

Die philips heeft trouwens ook 'damper wires'. Kweetniet waar de beeldbuis vandaan komt maar het is wel een feit.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Wat is dat "damper wires"??? Heeft dat te maken met die triniton techniek???

Pak je rust!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 14 december 2000 18:56 schreef Austin_Powers het volgende:
Neem geen IIYAMA monitor met daarin een Diamatron!
:?:?:?:?:?:?:?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Iiyama A902MT 1499
LG Studioworks 915FT+ 1349

Allebei hele mooi monitoren (heb ze allebij op de HCC gezien). Ben zelf hardstikke tevreden met m'n LG795ft+ maar die Iiyama gaf ook een zeer mooi beeld.

Kiezen is zo moeilijk :D

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Samsung 900 IFT heeft geen damp wires

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:09
Als er trouwens iemand is die in de buurt van Den Haag een zaak weet waar ik een Eizo 520 (17" btw) WERKEND kan zien, dus gewoon op voorraad, zeg het dan even! Ik heb me suf gebeld en nergens hebben ze zo'n ding staan!

Verwijderd

Heel simpel, iedereen moet een Eizo monitor kopen, er is niets beters...

Verwijderd

Ik heb een Iiyama Vision Master Pro 510 (22") en is een heerlijk ding! superscherp op 2048x1536@75Hz (kijkt als 85Hz - heel rustig).

Ik weet dat Eizo de beste schermen maakt maar daar betaal je dan ook voor, en ik zie zelf het verschil niet echt tussen de twee, Iiyama makt IMHO gewoon hele goede dingen.

• UnderFlow
Ga toch voor de LG915ft+. Hij is volgens Narwal (waar deze prijlijst vandaan komt) vanaf 20 december leverbaar dus dat is nog maar 5 dagen en dat is te doen dacht ik zo. Op de amerikaanse LG site www.lgeus.com staat er al een overzicht van de monitor. Hij ziet er errug strak uit en de specs mogen er ook wezen. Ik kan bijna niet wachten :9
Pagina: 1