Toon posts:

[WinXP] geregeld vastlopers *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dringend hulp nog van een paar echte kenners (en naar mijn idee lopen er hier een paar rond).............

- Ik heb sinds kort een hele nieuwe pc, en heb natuurlijk alles meteen geinstalleerd.
De 1e week dat ie liep, had ik bijna elke dag wel een blauw scherm waardoor hij compleet vast liep.
Na het rebooten kreeg ik de melding dat de pc was hersteld van een ernstige fout en dat er ergens in een stuurprogramma iets fout zat (alleen welk stuurprogramma het was, stond er niet bij)
En deze crash kwam bijna elke dag voor tot op een bepaalde dag er zelfs een compleet opstartbestand beschadigd was, waardoor ik dus niet meer kon opstarten.....

Dus ik zag als enige uitweg een format.

- Toen ik klaar was met formatteren (inmiddels 1week geleden) heb ik maar meteen overal de nieuwste stuurprogramma's voor gedownload (in de hoop mijn problemen op te lossen....).
Maar nu (na 1week probleemloos te zijn geweest) heb ik net weer mijn 1e crash achter de rug!!
En weer precies hetzelfde verhaal!! (fout in stuurprogramma)

En omdat ik al de nieuwe stuurprogramma's heb, heb ik geen idee meer wat ik nu verder kan doen.

- En 1 voor 1 alle stuurprogramma's eraf gooien (om te zien wanneer de problemen voorbij zijn) heeft denk ik weinig zin als ie pas begint te crashen na 1week.
Dat zou dus betekenen dat ik ongeveer een maand nodig heb (als ie in deze regelmaat blijft crashen... wat natuurlijk ook nog niet zeker is).

--------------------------

Hieronder volgd een opsomming van mijn hardware + stuurprogramma's:
(misschien heeft iemand van jullie ervaring met een verkeerde combinatie tussen hardware/stuurprogramma)

- Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe
ASUS Probe v2.21.03
ASUS Update v5.16.01

- Videokaart: Sapphire Radeon 9800 XT
ATI Catalyst 4.2 drivers

- Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2
SBA2_EAX4DRV_031031

- Scanner: Canon N1220U (usb)
Scangear CS-U (v5.7.1b)
Scangear Toolbox for CS-U 5.7.X or above (v2.2.3)

- Printer: HP Deskjet 5652
HP v8.4.5 drivers

- Racestuurtje: Microsoft Sidewinder ForceFeedback (usb)
Microsoft Sidewinder v4.0 drivers
--------------------------

* Ik hoop van harte dat iemand van jullie mij kan helpen, want ik weet het niet meer!!

Alvast bedankt voor de moeite..........

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Welke merk geheugen zit erin?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-02 18:23

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Draai ff een memtest ( te vinden op www.memtest86.com ) en download niet memtest86+ want die is nog te buggy en loopt te vaak gewoon vast....

Komen hier geen problemen in voor, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets mis in de vga-kaart....

Heb hetzelfde gezien bij iemand anders, andere vga-kaart, no problemo!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Hmm, als het inderdaad een driver probleem is kan hij beter in Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
GreenthumB schreef op 24 februari 2004 @ 20:04:
Welke merk geheugen zit erin?
Corsair (met extra heatsink)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk even bij de event viewer (eventvwr.msc) of je uit kan vinden welk stuurprog problemen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb inmiddels (vandaag) mijn 2e crash gehad.... :'(

Maar ik heb nu wat plaatjes van de meldingen.
Hopenlijk kan iemand mij hier verder mee helpen, ik weet namelijk zelf absoluut niet wat ik ermee aan moet!!

----------------------------

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thenotorious/Microsoft%20Windows.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thenotorious/Inhoud%20van%20foutenapport.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thenotorious/Online%20Crash%20Analysis.JPG

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welk blauw scherm? :P
(Wat je laat zien is namelijk geen BSOD).

Windows XP en 2000 BSOD guide + Windows Crash/Memory dumps FAQ zijn verplichte leeskost :)

Waarom denk je trouwens dat het aan een driver ligt? <-- aangezien ze uitgaan van een onbekende fout zou ik er niet meteen op vertrouwen? Grote kans dat het een hardwarefout is. (Zie ook de FAQ's van de respectievelijke hardwarefora).

Hoe dan ook pas ik je topictitel aan, 'GROTE problemen met een of ander stuurprogramma !!' is te schreeuwerig maar tegelijkertijd wat weinigzeggend :P

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 27-02-2004 20:59 . Reden: even m'n vragen uitgelegd ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1