Toon posts:

486 Overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik heb van een vriend een oude 486 gekregen , loopt op 66 Mhz, tis een DX-2.
Zit 32 MB Geheugen in, een 1 gyg HD, in een mooie desktop kast.

De processor is uitgerust met een heatsink, (vrij klein wel), en een standaard 486 fan erbovenop.

Best een leuke pc, maakt weinig lawaai enzo.

Nu wil ik hem puur voor dos-games gaan gebruiken, maar sommige dos-spelletjes die hebben net niet genoeg aan die DX2-66..

Is het mogelijk om die DX-2 op 100 Mhz te laten lopen of 80 Mhz ofzo, net dat beetje extra snelheid wat sommige games nodig hebben?

Heb hier nog een flinke blazer liggen, en een grotere heatsink. en ook thermal paste.

Iemand?

Johny

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, dat kan.

Mits je een 486 Mobo hebt waar je zelf je FSB of multiplier op aan kan passen.

Een DX2-66 heeft een multiplier van 2, en een busspeed van 33. Op sommige 486 MoBo's kon je de FSB op 40 instellen, dan had je een 486/DX2-80 :P

Als je nu je multiplier van 2 naar 2,5 zou kunnen zetten, zou je daar dus ook wat hoger mee uit kunnen komen. een DX2/66 ga je denk ik niet naar de 100 toe krijgen.

Als het een merkPC is, (Compaq, HP, Dell, IBM) kun je het shaken, daar kun je niets op aanpassen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Nee. het is geen merk PC

Op het moederboard kan ik zowel CPU voltage als cpu multiplyer aanpassen

Ik heb net de grotere heatsink erop gezet, koelpaste erop gedaan, en er een extra fannetje tegenaan gezet..

Moet genoeg zijn voor 100 mhz toch

johny

Verwijderd

Merkpc's kun je ook overklokken hoor, maar dan moet je wel gaan solderen en dan is het meer de afweging of het het waard is om op het mainboard te solderen. Ik weet helaas niet meer wat je precies waar moest solderen, maar dat zal wel op het web te vinden zijn neem ik aan

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

Op donderdag 14 december 2000 15:14 schreef GaMeOvEr het volgende:
Als het een merkPC is, (Compaq, HP, Dell, IBM) kun je het shaken, daar kun je niets op aanpassen.
Dus wel.
Ik had vroeger een Compaq Presario met een DX4 90 MHz CPU erin. Effe een junper omgeplugt en ik had 100 MHz ;)

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je de multiplier kunt aanpassen, kun je uds gaan overclocken. Simpel toch ?

100 Mhz trek je niet hoor. die 486DX2-66 overclocken niet denderend.

Wat wil je ook met 0,75 micron... :P

En idd, die oude merkPC's waar nog geen gelockte CPU's (dus tot de P2-350) kon je zelf de multiplier specificeren en misschien zelfs in de 486 dozen de FSB.

Tja, 486 is al zo'n tijd geleden, moest weer ff nadenken... ;)

Aannames zijn fataal.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb laatst een Pentium Overdrive gekocht voor een DX2/66 :) Het is nu een pentium 83MHz.. hijs wel wat sneller geworden maar Quake1 bijv. draait nog steeds beroerd..

maar die 486 van mij was volgens mij wel multiplier locked.. jumpertjes stonden standaar al op 3x33 :? maar hij draaide gewoon op 66. Komt dat miscchien omdat het een compaq is?

Verwijderd

Wat moet je nou met compaq:(

• gcb
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

ik heb ooit geprobeerd mijn (absoluut niet-merk) DX4 100 mhz. (AMD) op 2,5 x 40 te zetten. Hij startte, maar de harddisk of de controler daarvan vond 40 mhz geen goed idee. geen succes dus
Pagina: 1