Toon posts:

[Outlook] contactpersoon bellen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn vorige werkgever werkten we met Windows NT met Office 2000.
De contactpersonen in outlook belden we met de "autokiezer". Zover ik weet hadden ze daar een isdn lijn. Zodra ik een contactpersoon wilde bellen kieste ik de contactpersoon, en drukte op het telefoontje, gevolgd door nummer kiezen. Het nummer werd gebeld en zodra ik de hoorn er weer oplegde werd de verbinding verbroken.

Bij mijn nieuwe werkgever wil ik die wijze van bellen met outlook eigenlijk weer gaan gebruiken. Omdat dit bedrijf iets kleiner is ben ik het nu zelf aan het opzetten. Ik draai nu Windows Xp met Office 2000. Heb een analoge modem in de pc gebouwd en de contactpersonen in outlook gezet.
Als ik nu een contactpersoon kies en op bellen druk, gevolgd door nummer kiezen dan krijg ik een "belstatus" window met de teksten "spreken" en "ophangen".
Als ik de telefoon van de hoorn neem dan hoor ik dat hij het nummer aan het bellen is. (zelfs zonder dat ik op spreken heb gedrukt). Als ik nu de hoorn er weer opleg dan blijft de verbinding in stand, totdat ik op "ophangen" klik. Ik krijg dan wel de melding: "Kan de oproep niet op de gekozen manier uitvoeren."

Weet iemand hoe ik van dat belstatus window afkom? Zodat het het zelfde wordt als bij mijn vorige baas.

De verschillen zijn dus:
NU: Windows XP, Analoge lijn, Modem in PC
OUD: Windows NT, ISDN lijn, Ergens een server die inbelt. (De pc belde volgens mij via het netwerk)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje1

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan helemaal niemand die de autodailer gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Laatste schopje....

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42
Daar kom je niet vanaf. Outlook stuurt nu namelijk de modem aan, en niet de telefoon die er aan hangt. Daarom krijg je ook het schermpje met spreken/ophangen. Waarschijnlijk werd er bij de oude werkgever een centraal systeem gebruikt, waarbij de software de telefooncentrale aanstuurde (en daarvandaan de telefoon zelf)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je!
Dan is het toch niet handig om te gebruiken. Als je de hoorn erop gooit, en vergeet op "ophangen" te klikken, dan ben je dus nog steeds in gesprek.
Pagina: 1