Ik heb mijn Wanadoo broadband cable verbinding vervangen door een Demon ADSL verbinding. Hiervoor gebruik ik nu een Zyxel Prestige 650R-33 modem die door Demon als bridge (LLC Bridge) is ingesteld. Deze Prestige 650R-33 is verbonden met een Linksys router BEFW11S4 waarachter mijn PCs/notebooks hangen.
Omzetting verliep zonder problemen totdat ik de VPN verbinding met mijn bedrijf wilde opzetten. De VPN is te realiseren maar daarna kan ik geen email lezen noch web pagina's lezen. Ik kan de mail servers echter wel pingen.
Navragen bij Demon, en Zyxel helpdesks hebben geen oplossing opgeleverd...
De volgende configuraties heb ik uitgeprobeerd:
1) CableWanadoo --- COM21 modem --- Linksys router (WAN: PPPoE) --- notebook ==> geen probleem
2) Demon ADSL --- Zyxel 650R-33 modem --- Linksys router (WAN: Obtain an IP automatically) --- notebook ==> probleem
3) Demon ADSL --- Zyxel 650R-33 modem --- notebook ==> geen probleem
Bij een vriend getest:
4) Demon ADSL --- Allied data technologies CJT811 modem --- Sitecom Wireless Homestation router --- notebook ==> geen probleem
Alleen mijn huidige Zyxel/Linksys combinatie geeft problemen. Suggesties om dit probleem op te lossen?
Omzetting verliep zonder problemen totdat ik de VPN verbinding met mijn bedrijf wilde opzetten. De VPN is te realiseren maar daarna kan ik geen email lezen noch web pagina's lezen. Ik kan de mail servers echter wel pingen.
Navragen bij Demon, en Zyxel helpdesks hebben geen oplossing opgeleverd...
De volgende configuraties heb ik uitgeprobeerd:
1) CableWanadoo --- COM21 modem --- Linksys router (WAN: PPPoE) --- notebook ==> geen probleem
2) Demon ADSL --- Zyxel 650R-33 modem --- Linksys router (WAN: Obtain an IP automatically) --- notebook ==> probleem
3) Demon ADSL --- Zyxel 650R-33 modem --- notebook ==> geen probleem
Bij een vriend getest:
4) Demon ADSL --- Allied data technologies CJT811 modem --- Sitecom Wireless Homestation router --- notebook ==> geen probleem
Alleen mijn huidige Zyxel/Linksys combinatie geeft problemen. Suggesties om dit probleem op te lossen?
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming