VPN probleem bij Zyxel 650R + Linksys BEFW11S4

Pagina: 1
Acties:

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:15

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Ik heb mijn Wanadoo broadband cable verbinding vervangen door een Demon ADSL verbinding. Hiervoor gebruik ik nu een Zyxel Prestige 650R-33 modem die door Demon als bridge (LLC Bridge) is ingesteld. Deze Prestige 650R-33 is verbonden met een Linksys router BEFW11S4 waarachter mijn PCs/notebooks hangen.

Omzetting verliep zonder problemen totdat ik de VPN verbinding met mijn bedrijf wilde opzetten. De VPN is te realiseren maar daarna kan ik geen email lezen noch web pagina's lezen. Ik kan de mail servers echter wel pingen.

Navragen bij Demon, en Zyxel helpdesks hebben geen oplossing opgeleverd...

De volgende configuraties heb ik uitgeprobeerd:

1) CableWanadoo --- COM21 modem --- Linksys router (WAN: PPPoE) --- notebook ==> geen probleem

2) Demon ADSL --- Zyxel 650R-33 modem --- Linksys router (WAN: Obtain an IP automatically) --- notebook ==> probleem

3) Demon ADSL --- Zyxel 650R-33 modem --- notebook ==> geen probleem

Bij een vriend getest:
4) Demon ADSL --- Allied data technologies CJT811 modem --- Sitecom Wireless Homestation router --- notebook ==> geen probleem

Alleen mijn huidige Zyxel/Linksys combinatie geeft problemen. Suggesties om dit probleem op te lossen?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wellicht een andere firmware?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Zyxel staat in bridge mode(laat alles transparant door) dus dan ligt het aan de
1. firmware en instellingen van de linksys en hoe je je vpn verbinding opbouwt van een windows machine.

2. En maak je gebruik van vpn software??

3. En kijk uit dit standpunt verder hoe je je IPsec?? vpn tunnel opbouwt(client of server).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 00:38 ]

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
VPN software op windows machine + linksys + COM21 hebben 10 maanden probleemloos gewerkt. Vervangen van COM21 modem door Zyxel in bridge mode introduceert het probleem. Hoe kan linksys of VPN software nu het probleem zijn?

VPN tunnel wordt opgebouwd als client.

Verwijderd

Als de Linksys de lokale ip-range van 192.168.1.x heeft verander deze ip-range dan in 192.168.100.x, omdat de Zyxel meestal een ip-adres heeft van '192.168.1.1' of '192.168.1.254'.

Je kan natuurlijk ook de lokale ip-adres van de Zyxel aanpassen.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Na een klein foutje mijn router gereset (had ergens een typefout gemaakt, en kon zodoende mijn adres van me router niet meer vinden) werkt alles ineens pima. Bedankt voor de reacties.

Probleem bleek te zitten in MTU instelling: was 1492. met 1500 of disabled werkt VPN normaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Flapmo op 29-02-2004 22:30 ]

Pagina: 1