Notebook - video shared mem omhoog - toch geen verschil?

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb hier een HP Pavilion ze4200 notebook, af en toe quake ik hier op en ik kwam er net achter dat ik in mijn bios de shared mem van mijn grafische kaart in kan stellen. i.p.v. 64mb heb ik die nu op 128mb gezet.

Toch merk ik in quake geen verschil in FPS (althans de fps meter geeft dit niet aan)

Het lijkt me dat dit toch wel aardig wat verschil zou moeten maken.

De grafische kaart in een ATI Radeon IGP 320M.

Moet ik om die 128mb goed te benutten andere drivers installeren of is iets anders in mijn systeem de bottleneck? Dit laatste lijkt me echter sterk, het is een AMD 1.8 Ghz dus dat lijkt me snel genoeg.

Het totale geheugen is 512mb, dus voor het systeem blijft er 382 over, lijkt me ook genoeg.

Heeft er iemand hier enig idee wat ik fout doe of is de switch van 64 --> 128 mb gewoon niet genoeg om de performance te boosten?

Mijn rig

Verwijderd

is wel vaker zo. zo'n chip is geoptimaliseerd voor X geheugen, en als je daar meer bij zet zal hij nauwelijks beter presteren.

• marko77
als dat zo is, waarom zit die optie dan in mijn bios? ikke niet snap :P

Mijn rig

Verwijderd

marko77 schreef op 24 februari 2004 @ 19:38:
als dat zo is, waarom zit die optie dan in mijn bios? ikke niet snap :P
sommige app's zijn een beetje slordig geprogrammeerd: die maken altijd gebruik van het videogeheugen, zelfs als dat vol zit en er wel gewoon ram vrij is.

oudere versies van photoshop hadden dat bijv een klein beetje. het spel GP4 heeft het ook een beetje.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 07:59

MaDLiVe

.-Observer-.

De meest logische redenatie is dat kweek helemaal geen drol heeft aan meer geheugen. Je vga card is trouwens de bottleneck. Je kan de textures die worden geladen in dat geheugen toch niet zo snel verwerken. Dus 128MB is gewoon nutteloos :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• marko77
Aha, dus de kaart zelf is het probleem,

ik dacht toch dat ATI wel wat betere kaarten fabriceerde ;)

Mijn rig

Verwijderd

marko77 schreef op 25 februari 2004 @ 09:31:
Aha, dus de kaart zelf is het probleem,

ik dacht toch dat ATI wel wat betere kaarten fabriceerde ;)
hebben ze ook wel, alleen niet in jouw notebook :)
maargoed, mocht je ooit een programma hebben dat veel videogeheugen lust, dan is het een gerustellende gedachte dat het kan. alhoewel het voornamelijk marketing is natuurlijk.
Pagina: 1