windows explorer alternatieven met uitgebreide bestandsinfo

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Beetje een obscure titel dus ik zal even wat toelichten.

Ik maak al geruime tijd geen actief gebruik meer van windows explorer, maar van alternatieve programma's (op dit moment total commander). Echter in de windows explorer alternatieven mis ik een ding wat wel in windows explorer mogelijk is en erg handig is.

In windows explorer is het mogelijk om in de detail view van je files een behoorlijke hoop informatie te krijgen. Een progje wat ik op het moment geinstalleerd heb staan zorgt er bijvoorbeeld voor dat je informatie van id3 tags in die view weer kunt geven (dit is het progje: MP3ext). Ik ben echter bij nog geen enkel alternatief de mogelijkheid tegen gekomen om meer informatie van een file te kunnen laten zien. Het blijft meestal beperkt tot datum, grootte en attributen (leesbaar, schrijfbaar etc.).

Nu vroeg ik mij af of iemand weet of er een windows explorer alternatief bestaat waar de mogelijkheid van bijvoorbeeld id3 tag informatie weergeven in zit of mee mogelijk is? Ik heb zoals gezegd al een behoorlijk aantal progjes bekeken en geprobeert, maar ik ben het nog nergens tegen gekomen.

Alvast bedankt.

• UnderFlow
hmmz... de halve titel van het bericht is spontaan verdwenen... :(

Kan een modje het aanpassen?

"Uitgebreide detail-info weergeven in windows explorer alternatieven"

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Da's net wat te lang, dus ik heb 'm met wat eigen creativiteit wat minder obscuur gemaakt :)

• UnderFlow
Muchos gracias :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wil je dat wel? Die details van de Windows Explorer zijn juist vaak een probleem.
Windows namelijk opent elk bestand in de directory een keer en checkt wat en hoe het is. Dit kost alleen maar tijd en bij grote (en/of corrupte) bestanden kan het zelfs een explorer-lockup geven en dan moet je z'n taak beëindigen (gebeurt vooral vaak met DivX of Xvid bestanden).
Ook is dit een achterdeur gebleken voor virussen om dat ze bij het openen konden uitvoeren.

Bij mij staat het standaard uit (dus de classic view in de explorer), en dat is de tip die ik mee wil geven; Hou het simpel en veilig.

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• UnderFlow
Het gaat me vooral om informatie uit id3 tags. Zodat ik relatief snel alle bestanden van een album kan selecteren en naar mijn eigen gemaakte directories kan transporteren. Ik download geregeld meerdere albums in een algemene directory en bij veel bestanden staat alleen het tracknummer en de titel in de bestandsnaam.

Nu open ik hiervoor speciaal windows explorer om dit te doen omdat het niet in dat alternatieve programma kan. Wat ik graag zou zien is dat die mogelijkheid wel in een alternatief programma zit, zodat ik helemaal geen gebruik meer hoef te maken van windows explorer.

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
* GigaDave56 denkt dat je niet op zoek moet naar uitbreidingen op de Windows Explorer, maar op een id3 tag programma met explorer functionaliteit.

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Pagina: 1