Toon posts:

router poort kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

ik kwam vandaag thuis en toen bleek dat ik niet op internet kwam. ik vroeg of er iets was gebeurd (was namelijk naar een ander stad) en me zusje zei dat ze de stroom hadden afgesloten in de meterkast want ze waren bezig met lampen vervangen en sloten alles maar af voor eigen veiligheid...Wat ze vergeten waren was dat mijn pc aanstond en het niet hebben afgesloten. Mijn 2de pc ging gewoon normaal op internet zonder problemen.

Ik heb toen ef naar de router gekeken en het bleek dat er geen lichtjes branden op poort 1 waar ik mijne dus op had aangesloten. Die heb ik dus op poort 3 gezet en dat deed het wel (poort 2 zit pc 2 op)

nu is mijn vraag: is poort 1 kapot of is dat nog te maken op een of ander manier?

Router: Sitecom 10/100 Mbps xDSL/Cable Router 45

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Kun je wel gewoon pingen als je je computer op poort 1 aansluit? Of is er helemaal geen verbinding meer naar buiten toe?
En heb je je router al eens goed uit en weer aan gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Denker schreef op 24 februari 2004 @ 19:13:
Kun je wel gewoon pingen als je je computer op poort 1 aansluit? Of is er helemaal geen verbinding meer naar buiten toe?
En heb je je router al eens goed uit en weer aan gezet?
router opnieuw gestart en nog niks..lichten van de router van poort 1 gaan gewoon niet aan en pingen lukt natuurlijk ook niet.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En diezelfde kabel in een andere poort werkt wel ? En een andere kabel in die poort werkt niet ? Dan is je poortje naar de haaien. Terug naar de winkel ermee en omruilen lijkt me.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
ik had toen ik nog op poort 1 was aangesloten dit ip: 192.168.0.2 en mijn 2de pc 192.168.0.3

blijven deze nog hetzelfde wanneer ik nu op poort 3 ben aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op 24 februari 2004 @ 19:44:
En diezelfde kabel in een andere poort werkt wel ? En een andere kabel in die poort werkt niet ? Dan is je poortje naar de haaien. Terug naar de winkel ermee en omruilen lijkt me.
ow :'(

garantie is al finito... :(

Verwijderd

Topicstarter
uhm het zou toch heel normaal zijn of niet als ik het gewoon op een andere poort aansluit dan poort 1 of niet?

ik ging net ef online csen en mijn ping ging steeds om de 5 sec van 40 naar 90 of zo...behoorlijk irritant...heeft het met de router te maken of?

Verwijderd

Topicstarter
ok nu word het leuk...

kheb net ef de adapter van de router eruit gehaald en weer teruggestopt en opeens doet poort 1 het weer 8)7

ik ga nu ef kijke of ik nog steeds lag heb tijdens het online gamen

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb er ef naar gekeken en lag blijft nog komen...demon internet (bbned) zou vanaf 1 februari tot 31 maart mn adsl snelheid verdubbelen en daar zijn ze nog steeds mee bezig want het is hier nog niet verdubbelt...kan het daaraan ligge dat ik zo lag?

• Denker
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:49:
ok nu word het leuk...

kheb net ef de adapter van de router eruit gehaald en weer teruggestopt en opeens doet poort 1 het weer 8)7
Dat riep ik toch ook al?
En gebruik deze knop even: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
Denker schreef op 24 februari 2004 @ 21:19:
[...]

Dat riep ik toch ook al?
En gebruik deze knop even: [afbeelding]
sorry O+

ik dacht dat je bedoelde met de router gewoon uitzetten en dan aanzette en niet stekker eruit halen O+ maar toch bedankt voor je steun..de lag word tevens veroorzaakt door mijn andere pc (die ga ik morgen maar es formatteren want die functioneerd niet meer zoals ie behoort te doen)

• Denker
Opgelost, lijkt me. Daarom zei ik ook: goed uit en aanzetten ;)
Klaar dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Denker op 24-02-2004 22:50 ]

Pagina: 1