Toon posts:

xvid ingezoomd mpeg kernel trap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik xvid/avi bestanden afspeel zijn deze standaard ingezoomd. Maar op zo'n manier ingezoomd dat ik alleen een gedeelte uit het midden kan zien. Uitzoomen mbv media player helpt niet, dan word het beeld nl grooter maar ik blijf hetzelfde gedeelte zien. Nu heb ik toevallig hier een oplossing voor gevonden, door de file te openen in mpc en dan in de normale mplayer. Alleen is dit niet ideaal. Ik heb de laatste xvid codec geprobeert uit klite pack, nimo pack en nog een andere ace of zoiets.

Als ik mpeg / mpeg2 bestanden wil openen krijg ik een mooi blau scherm dat me zegt: Stop 0x000 bla bla,

Kernel_mode_trap.

Alle codecs heb ik al een weggehaald in de registry en de fysieke bestanden. Andere Detonator/Forceware drivers geprobeerd. Maar nog altijd het zelfde.

Heeft zich dit probleem al een voor gedaan, en is hier misschien een oplossing voor of is het misschien wel beter om win2k opnieuw te installleren.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:55
Wat dan als je de officiele XViD codec probeert? (Dus geen codec-packs)
Binaries
XViD Source (Als je van compileren houdt. :P ;))

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zet je overlay settings op default.
Nu heb ik toevallig hier een oplossing voor gevonden, door de file te openen in mpc en dan in de normale mplayer.
Dit komt omdat je op deze manier de overlay 'by-passed'..

[ Voor 4% gewijzigd door Gardocki op 24-02-2004 19:13 ]

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Als je me eens zegt hoe ik die overlay settings verander??

Ik heb geen flauw idee

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:55
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 19:15:
Als je me eens zegt hoe ik die overlay settings veranderd??

Ik heb geen flauw idee
In MPC rechtsklikken op movie -> filters -> XViD MPEG-4 Codec. (Oid. :))

• Gardocki
  • Niet online
Control Panel > Display > Settings > Advanced > $vidkaart > Overlay Controls

En dan daar "Restore defaults"..

They made me do it.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
heel makkelijk

buroblad -->rechterklik -> eigenschappen --> instellingen --> advanced --> en dan tabblad (bij mij ) nvidia 2 mx 400 --> en dan daar iets met die pijltjes veranderen --> wijst zich zelfwel, beetje proberen... :P good luck

Verwijderd

Topicstarter
Tom geweldig, het heeft tegelijkertijd het mpeg probleem opgelost. Ik wist niet dat mpeg niet met een ingezoomde overlay overweg kon.

Deze kan op slot

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 19:20 ]

• Gardocki
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 19:19:
Tom geweldig, het heeft tegelijkertijd het mpeg probleem opgelost. Ik wist niet dat mpeg niet met een ingezoomde overlay overweg kon.
Ik ook niet ;)

They made me do it.

Pagina: 1