Ik heb de FAQ doorgelezen , maar kom er niet onderuit dat ik nog wat vraagjes heb. Ik ben een echte noob qua geheugen 
Ik heb een jaartje geleden een systeempje gekocht wat op de frontpage van tweakers.net in elkaar gezet was als aanrader. Dit heb ik gedaan om wat goed te hebben zonder er me er te veel in te hoeven verdiepen
Dit systeem is uitgerust met 512MB PC133 SDRAM geheugen.
Omdat ik graag wat geheugen erbij wil hebben en het moederbord 1GB aankan , ik 3 memory sloten heb lijkt het me het beste om 1 module erbij te kopen van 512MB.
Ik ben alleen bang dat ik de verkeerde bestel want de module die ik er nu in heb zitten , die staat niet op de pricewatch
Ik heb geprobeerd alle mogelijke informatie uit de PC te halen over de memory chips en dit is het resultaat :
Huidige memory module
Kan ik ongestraft uitbreiden met een van deze memory modules?
512MB PC3200 DDR SDRAM (Corsair) Eur 150
PC3200? Kan dit kwaad? Is dat te mixen?
Of moet ik gewoon gaan voor de goedkopere (77 Eur)
512MB PC2700 DDR SDRAM (Kingston) (Maar dit is van een ander merk? , kan dat veel kwaad?)
Oja,
Nu staan er in het programma CPU-Z ook nog zaken als
Cas # Latency 2,5 Clocks
RAS# to CAS# delay 3 Clocks
etc etc..
Zijn dat nog zaken waar ik op moet letten?
Je begrijpt dat het een behoorlijk ingewikkelde zaak is.
Iemand die me een beetje op weg kan helpen met wat ik moet en kan bestellen?
Ik heb een jaartje geleden een systeempje gekocht wat op de frontpage van tweakers.net in elkaar gezet was als aanrader. Dit heb ik gedaan om wat goed te hebben zonder er me er te veel in te hoeven verdiepen
Dit systeem is uitgerust met 512MB PC133 SDRAM geheugen.
Omdat ik graag wat geheugen erbij wil hebben en het moederbord 1GB aankan , ik 3 memory sloten heb lijkt het me het beste om 1 module erbij te kopen van 512MB.
Ik ben alleen bang dat ik de verkeerde bestel want de module die ik er nu in heb zitten , die staat niet op de pricewatch
Ik heb geprobeerd alle mogelijke informatie uit de PC te halen over de memory chips en dit is het resultaat :
Huidige memory module
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| CPU-Z version 1.21 Memory Modules Serial Presence Detect (SPD) Module #1 General Memory type DDR-SDRAM Manufacturer (ID) Corsair (7F7F9E0000000000) Size 512 MBytes Max bandwidth PC2700 (166 MHz) Part number CMX512-2700C2 Attributes Number of banks 2 Data width 64 bits Correction None Registered no Buffered no Timings table Frequency (MHz) 166 166 CAS# 2.0 2.5 RAS# to CAS# delay 3 3 RAS# Precharge 3 3 TRAS# 7 7 |
Kan ik ongestraft uitbreiden met een van deze memory modules?
512MB PC3200 DDR SDRAM (Corsair) Eur 150
PC3200? Kan dit kwaad? Is dat te mixen?
Of moet ik gewoon gaan voor de goedkopere (77 Eur)
512MB PC2700 DDR SDRAM (Kingston) (Maar dit is van een ander merk? , kan dat veel kwaad?)
Oja,
Nu staan er in het programma CPU-Z ook nog zaken als
Cas # Latency 2,5 Clocks
RAS# to CAS# delay 3 Clocks
etc etc..
Zijn dat nog zaken waar ik op moet letten?
Je begrijpt dat het een behoorlijk ingewikkelde zaak is.
Iemand die me een beetje op weg kan helpen met wat ik moet en kan bestellen?