Toon posts:

[XP] window start automatisch op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
XP opent standaard de map C:\Program Files\Common als ik mijn laptop opstart. Dit irritante probleem wil maar niet weg gaan.

Wat ik al gedaan heb om het op te lossen:

- FAQ gelezen
- Search gebruikt. Daar staat wel iets in over MSN en windows verkenner die automatisch opstarten, maar wat daar staat is helaas niet bruikbaar voor mij.
- msconfig gebruikt. Daar staan twee programma's van symantec (m'n virusscanner en firewall) dus dat lijkt in orde.
- De map opstarten in het start-menu is ook leeg.
- In de regedit gezocht op C:\Program Files\Common. Dit is een rot werkje want de map C:\Program Files\Common Files wordt tig duidend keer gevonden.
- Heb ook overwogen om de map in z'n geheel te verwijderen, maar deze bevat een een map 'bin' met 44 bestanden voornamelijk dll en ocx. Ziet er belangrijk uit.

Wat kan ik nog meer doen?

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Probeer het nog eens te zoeken in je startup services in je msconfig.exe ... waarschijnlijk staat daar een verwijzing naar die map terwijl ie er niets mee doet ...

Zoiets heb ik ook ooit eens gehad nadat ik een programma hebt geinstalleerd, en daarmee opgelost met bovenstaande methode ... suc6

| My SpiderWeb |

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[search=C:\Program Files\Common opstarten]

Daar staan wel wat dingen tussen, de eerste hit geeft al precies hetzelfde probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 24 februari 2004 @ 19:14:
[search=C:\Program Files\Common opstarten]

Daar staan wel wat dingen tussen, de eerste hit geeft al precies hetzelfde probleem :)
Oeps dat topic had ik dus gemist. De oplossing staat er precies 8)7. Er staan geen aanhalingstekens bij een van de startup services. Als die er niet staan dan herkent windows de spatie niet.
Met andere woorden windows opent in dat geval de map C:\Program Files\Common in plaats van de map C:\Program Files\Common Files\

Probleem opgelost bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 19:46 ]