Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voltage te hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw dus ik weet niet precies waar dit moet staan...

Maar mijn probleem..

Heb net me kabels opgeruimd en wilde me PC weer aanzetten maar toen gaf hij een fout.... ik heb alle kabels weer netjes aangesloten

Fout:
Hardware Monitor has found an error.........

Dus ik ga kijken in me bios bij Hardware monitor en zie dat men +3.3 voltage rood aangegeven op 3.64 staat.. ik neem aan dat dit niet goed is maar hoe krijg ik het voltage weer 'normaal'? ;( (Motherboard monitor geeft ook die fout aan)

Specs:
P4 2.66 Ghz Non-Oc
ASUS P4S8X-X
512mb Geheugen PC2700

Verwijderd

ff cmos clearen?
bios flash?

Verwijderd

je bios resetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat??
Die batterij eruithalen??

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 11:35

Jack

MHz Matters

Weet je wel zeker dat dat je probleem is?
3,6V is wel hoog, daar niet van, maar de error lijkt me ergens anders op te slaan

bios reset je door middel van een jumper op je moederbord
(staat wel in je manual)

[ Voor 26% gewijzigd door Jack op 24-02-2004 18:58 ]

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Jack schreef op 24 februari 2004 @ 18:58:
Weet je wel zeker dat dat je probleem is?
3,6V is wel hoog, daar niet van, maar de error lijkt me ergens anders op te slaan

bios reset je door middel van een jumper op je moederbord
(staat wel in je manual)
Oke dan probeer ik dat wel even .. Thnx

Verwijderd

haal eerst alle nutteloze hardware eruit, denk aan alles behalve cpu, mobo geheugen en vga. Als hij het dan niet doet, dan weet ik het ook niet. Vaak is geheugen ok verkeerd....

Verwijderd

Topicstarter
CMOS clearen en BIOS resetten heb ik beide gedaan zover het in de manual staat...
Maar het voltage ligt nog steeds rond de 3.6 ;(

Wat is BIOS flashen??
haal eerst alle nutteloze hardware eruit, denk aan alles behalve cpu, mobo geheugen en vga. Als hij het dan niet doet, dan weet ik het ook niet. Vaak is geheugen ok verkeerd....
Ik heb deze PC al bijna een jaar en heb nooit problemen gehad, dit komt pas voor het eerst voor.. dus ik denk niet dat het geheugen o.i.d ligt...

Maar kan ik nu gewoon een game spelen zoals UT2004 Demo of is dat schadelijk voor mijn moederbord??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 19:32:
CMOS clearen en BIOS resetten heb ik beide gedaan zover het in de manual staat...
Maar het voltage ligt nog steeds rond de 3.6 ;(

Wat is BIOS flashen??

[...]

Ik heb deze PC al bijna een jaar en heb nooit problemen gehad, dit komt pas voor het eerst voor.. dus ik denk niet dat het geheugen o.i.d ligt...

Maar kan ik nu gewoon een game spelen zoals UT2004 Demo of is dat schadelijk voor mijn moederbord??
bios flashen is d8 ik als je je bios gaat updaten, zker weet ik dit niet.

En dat geheugen kan plots kapot zijn, je weet maar nooit! En als je al die hardware eruit haalt kan je mischien games niet meer spelen, maar probeer gewoon wat, want nu kan je helemaal niet meer computeren op die pc toch?

Verwijderd

het is idd je bios updaten, asus heeft daar een mooi programma voor, asusupdate, misschien meegeleverd met je mobo, anders moet je die ff downloaden, die geeft een lijst met biossen en dan kun je selecteren dat je met 1 klik die bios download en flasht. Probeer de nieuwste, en als dat niet werkt voor de verandering eens de oudste. het zou verschil kunnen brengen

Verwijderd

Topicstarter
OKe.. thnx dan probeer ik dat dan wel weer... Hopelijk werkt het

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:32

Acheron

updatepack.nl

Heb je deze vraag niet al eerder gesteld hier ?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 19:49:
[...]

bios flashen is d8 ik als je je bios gaat updaten, zker weet ik dit niet.

En dat geheugen kan plots kapot zijn, je weet maar nooit! En als je al die hardware eruit haalt kan je mischien games niet meer spelen, maar probeer gewoon wat, want nu kan je helemaal niet meer computeren op die pc toch?
Jawel ik zit nu dit bericht en alle voorgaande berichten te typen op die PC

Daarom ook de vraag of het schadelijk voor mijn moederbord was :?

Ik heb nu ook de laatste bios update gedownload en geflashed maar die drivers zijn van 15/10/2003 en een later uitgebrachte update kan ik niet vinden op de ASUS site.

Edit:
Heb je deze vraag niet al eerder gesteld hier ?
Idd maar een vriend vamme zij dat ik het beter op GoT kon vragen omdat daar mss meer knappe koppen waren die mij konden helpen..

En het probleem is nog steeds niet verholpen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 20:29 ]

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 10:35
Ik denk dat gewoon je 3.3 volt lijntje van je voeding defect is je kunt dat na meten op je mobo conector (al weet ik effe niet welke kleur de 3.3 is)
Als i daar ook te hoog is dan is gewoon je voeding kapot. of pak effe een voeding uit een andere pc en kijk ofdat het dan wel goed zit

Verwijderd

Topicstarter
apollovenlo schreef op 24 februari 2004 @ 22:02:
Ik denk dat gewoon je 3.3 volt lijntje van je voeding defect is je kunt dat na meten op je mobo conector (al weet ik effe niet welke kleur de 3.3 is)
Als i daar ook te hoog is dan is gewoon je voeding kapot. of pak effe een voeding uit een andere pc en kijk ofdat het dan wel goed zit
Oke maar nou weet ik nog steeds niet of het schadelijk is voor me PC?

Verwijderd

uuh, je moet ff zoeken naar een faq ofzo waar het in staat, geen zin om op zoeken, moet je ff zelf doen. Daarin staat wat toegestaan is en schadelijk is.

Maar wat ik niet snap: hoe krijg jij een error over je hardware, maar kan je toch nog gewoon verder computeren? Meestal is het zo dat je windows meteen een blauw scherm geeft met een hoog voltage of een andere hardware fout....

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 23:31:
uuh, je moet ff zoeken naar een faq ofzo waar het in staat, geen zin om op zoeken, moet je ff zelf doen. Daarin staat wat toegestaan is en schadelijk is.

Maar wat ik niet snap: hoe krijg jij een error over je hardware, maar kan je toch nog gewoon verder computeren? Meestal is het zo dat je windows meteen een blauw scherm geeft met een hoog voltage of een andere hardware fout....
Te hoog voltage zal niet meteen een fout geven, hardware monitor van je moederbord wél, met F1 mag je dan gewoon 'doorstarten'.

TS:
Als die waarden echt zo hoog liggen zou dat best schadelijk kunnen zijn ja. Laat niet alleen motherbord monitor maar ook asus probe en/of speedfan eens kijken wat de voltages zijn (allemaal via de faq of tweakers.net hoofdpag te downloaden. Misschien maakt je bios idd wel een fout).

Hoe je bios moet flashen ==> zie Faq en search ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Race Eend op 25-02-2004 08:14 ]

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:45
Het kan natuurljik ook een software fout zijn,

zoals met mijn bord ga-8knxp speedfan leest voor de 5 volt 4.22 uit
na gemeten : 5.10

Dus meet het voor de zekerheid ff na,
en het kan ook voorkomen dat iets kapot gegaan is ,
met betrekking tot mobo, proc, geheugen

En ga even de Faq doorlezen van PMG en de algemene Faq ook

[ Voor 11% gewijzigd door Timo op 25-02-2004 12:43 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
In principe zou je hardware op 10% voltageafwijking berekend moeten zijn.

3.3 Volt * 1.1 = 3.63 Volt.
Hij is dus erg hoog, maar in principe zit je nog op de grens van de veilige waardes.

Meet je 3.3 Volt lijn eens direct op je 24 Pins ATX-stekker?
Want bios waardes wijken nog wel eens af, vooral bij Asus moederborden

[ Voor 14% gewijzigd door ANdrode op 25-02-2004 13:42 ]

Pagina: 1