[IIS] Bestanden niet te downloaden of uit te voeren.

Pagina: 1
Acties:

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Ik zit met iets vaags. Ik heb een computer waarop Windows 2003 server draait, met daarom IIS6, PHP en MySql. PHP en MySql draaien prima, alleen doet IIS een beetje vreemd. Als je een bestand wilt downloaden, of executen, dan krijg je de melding dat het bestand niet gevonden kan worden. Dit terwijl die bestanden er toch echt wel staan. Alleen PHP, HTML en plaatjes worden herkend als zijnde bestanden. De rest bestaat gewoon niet voor de server.

Een voorbeeld kun je zien op http://e-vix.ath.cx/test
Als je op test.php klikt, dan is er niets aan de hand, maar zodra je test.ace probeert te downloaden, dan geeft de server dat het bestand niet zou bestaan. Ook met een link naar het bestand toe is het bestand niet te downloaden.

Is er iemand die dit probleem kent en er mogelijk ook een oplossing voor weet? Op Google en in hier op GOT kwam ik niets relevants tegen. Wat ik tegen kwam wees allemaal naar IIS Lockdown (wat alleen maar op IIS4 en IIS5 draait) en naar urlscan.ini, maar dat bestand komt niet voor op mijn pc.
Aan de Mime-types kan het volgens mij ook niet liggen gezien als iets niet voorkomt in de mime-types het normaalgesproken gewoon als een download aangeboden wordt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

en wat staat er in je serverlog?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 18:50:
en wat staat er in je serverlog?
Niets bijzonders. Alleen een 404 dat het bestand niet gevonden zou worden.
code:
1
2004-02-24 13:46:23 192.168.1.15 GET /test/test.ace - 80 - 192.168.1.11 Mozilla/4.0+(compatible;+MSIE+6.0;+Windows+NT+5.1;+.NET+CLR+1.1.4322) 404 3 50

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

oops quote ipv edit

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 19:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 19:01:
ik meen dat die bestands extensies niet standaard meer aanstaan op de server, dus kijk daar eens naar.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 16:43

BHQ

Bij mij downloadt ie dat ace bestand gewoon..?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Yapser schreef op 24 februari 2004 @ 19:33:
Bij mij downloadt ie dat ace bestand gewoon..?
Nu wel ja... heb hem net aan de praat gekregen...

Het enige vreemde is dat wanneer ik vanuit een PHP script een bestand wil executen, hij het bestand niet kan vinden. Maar dat is weer iets voor in P&W

Oh ja... het waren dus toch de MIME-types... Laat ik er nou van overtuigd van zijn geweest dat onbekende mime-types altijd op application/octet-stream werden gegooid :?

[ Voor 21% gewijzigd door E-Vix op 24-02-2004 19:46 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 12:20

nIghtorius

Poef!

E-Vix schreef op 24 februari 2004 @ 19:44:
[...]

Nu wel ja... heb hem net aan de praat gekregen...

Het enige vreemde is dat wanneer ik vanuit een PHP script een bestand wil executen, hij het bestand niet kan vinden. Maar dat is weer iets voor in P&W

Oh ja... het waren dus toch de MIME-types... Laat ik er nou van overtuigd van zijn geweest dat onbekende mime-types altijd op application/octet-stream werden gegooid :?
met IIS 6.0 is deze functie standaard eruit gesloopt. je kunt het weer toevoegen door de volgende MIME toe te voegen (die voor alle nog onbekende bestanden geldt.)

Extensie: .*
MIME-type: application/octet-stream

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 09:35
Ik heb zo`n zelfde probleem, maar vond het niet nodig om een nieuw topic te openen.

Wij werken hier met .xgi bestanden, wat eigenlijk gewoon executables zijn. Nu is het probleem dat als ik bijvoorbeeld test.xgi wil openen, er een downloadvenster komt, terwijl deze gewoon uitgevoerd moet worden. Noem ik dit bestand .exe of .cgi, dan wordt het wel direct uitgevoerd. Nu heb ik al in Mime .xgi en .* application/octet-stream meegegeven, maar dit werkt niet. Nu is natuulijk een logische oplossing om al die bestanden te hernoemen naar .exe of .cgi, maar dat is nou net niet de bedoeling :)

Iemand een ideetje?

HODL

Pagina: 1