[Linux & Samba] Verspringende rechten

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik draai Momenteel Clarkconnect. Ik draai apache, php & Mysql en Samba.

Ik heb een map gedeeld met Samba voor 1 bepaalde user (webadmin) die in de groep wwwdocs zit.

Nu heb ik de map /var/www/html aan de groep wwwdocs toegekend en aan de user webadmin.

Werkt prima, maar zo gauw de server reboot staan de rechten weer op nobody/nobody (de gast account) en deze heeft geen schrijfrechten.

Erg irritant maar ik kan er niet achter komen wat dit doet en waar dit aan ligt. Iemand tips/suggesties?

// misschien dat het aan Snort ligt dat deze denkt dat er 'ingebroken' wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door ViNyL op 24-02-2004 18:48 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er moet tijdens het opstarten of afsluiten een proces zijn dat deze rechten wijzigt.. Heb je de verschillende programma's al eens uitgeschakelt; om te kijken of dat wat uitmaakt? Als laatste red/lapmiddel kun je de immutable flag erop gooien; maar dat lijkt me nou niet echt gewenst :X

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hmm ik heb Snort deze opstart ronde is uitgeschakeld en denk dat daar het probleem ligt. Even kijken of MET Snort de boel weer ongedaan gemaakt wordt.