[Warez] Waar ligt de grens?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In [rml][ Serie] Dead like me[/rml] zijn enkele reacties aangepast met de melding 'Patsen met warez is not done'. Als ik dat zo lees, vraag ik me uiteraard af waarom Wat download jij nu? open mag blijven.
In het eerste draadje noemde ik dat ik iets ging downloaden met een bepaald programma; in het tweede draadje worden constant bestandsnamen geroepen waarmee ik erg makkelijk warez kan vinden.

Kan iemand aub voor eens-en-altijd duidelijk maken wat wel en wat niet is toegestaan?

Ik heb Fisico hier ook een mailtje over gestuurd, maar ik vind niet dat ik alleen met hem in discussie moet gaan omdat het over twee totaal verschillende fora gaat.

edit:
Ff voor de duidelijkheid: dit is dus geen aanval op Fisico! Ik wil gewoon wat duidelijkheid.

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 24-02-2004 18:47 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn mening is, dat je bestandnamen mag opnoemen, zolang je maar niet gelijk naar die bestanden linkt. Maar ik denk dat die grens moeilijk te bepalen is.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

het is een beetje jammer dat ik de originele replies niet kan achterhalen, zodoende kan ik ook niet oordelen over het 'patsgehalte'.

Ik kan me wel voorstellen dat het een beetje tegenstrijdig klinkt als je het vergelijkt met dat topic in de HK, alhoewel je kunt discussieren over wanneer iets écht patsen is. Het alleen noemen zit ik persoonlijk eigenlijk niet echt mee, meestal voel je wel ongeveer aan wanneer men echt loopt te patsen tegenover de rest

(verder vind ik het topic zelf nutteloos, maar dat terzijde).

In een serieuze discussie in een serieus discussieforum kan ik me bovendien voorstellen dat het juist alleen maar ongepaster is om te patsen...

edit: ohw wacht, hij heeft ze met htmlcomments weggecomment

we hebben het over:
Kwam net toevallig een bestandje in mijn bittorent client met de naam Dead Like me Season 1...
Wat naar... O-)
offtopic:
Same here; is ruim 5Gb. :X
Ben hem nu aan het downloaden (770MB), over een uur of 3-4 zou ik hem moeten hebben...
Kan me goed voorstellen waarom dit weggeedit is, je bent bezig met een discussie over een serie, wat heeft dit nou voor meerwaarde :?

[ Voor 30% gewijzigd door LuNaTiC op 24-02-2004 18:47 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 24 februari 2004 @ 18:43:
het is een beetje jammer dat ik de originele replies niet kan achterhalen, zodoende kan ik ook niet oordelen over het 'patsgehalte'.
In de eerste twee aangepaste reacties werd gemeld dat met een bepaald programma alle aflevering reeds te downloaden zijn; de derde reactie heb ik niet ongemod gezien.
Ik kan me wel voorstellen dat het een beetje tegenstrijdig klinkt als je het vergelijkt met dat topic in de HK, alhoewel je kunt discussieren over wanneer iets écht patsen is. Het alleen noemen zit ik persoonlijk eigenlijk niet echt mee, meestal voel je wel ongeveer aan wanneer men echt loopt te patsen tegenover de rest

(verder vind ik het topic zelf nutteloos, maar dat terzijde).

In een serieuze discussie in een serieus discussieforum kan ik me bovendien voorstellen dat het juist alleen maar ongepaster is om te patsen...
Ik vond het niet echt patsen om te melden dat de hele serie met dat programma te downloaden is. Patsen is, voor mijn gevoel, meer iets als 'ik heb lekker alle afleveringen al op mijn schijf staan'. NST is uiteraard een stuk serieuzer dan HK, maar dan nog: met de hulp vann dat draadje uit de HK kan ik aardig wat warez terugvinden als ik wil.

@ LuNaTiC: dat is toch geen patsen? Het is idd offtopic (nu ik er zo over nadenk, vandaar dat ik ook de offtopic-marker heb gebruikt). Maar dan nog: als ik dat draadje vergelijk met het draadje uit de HK, dan vraag ik me echt af waar de grens ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 24-02-2004 18:50 . Reden: rare typo ; LuNaTiC case-sensitive gemaakt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

pven schreef op 24 februari 2004 @ 18:46:

@ Lunatic: dat is toch geen patsen? Het is idd offtopic (nu ik er zo over nadenk, vandaar dat ik ook de offtopic-marker heb gebruikt). Maar dan nog: als ik dat draadje vergelijk met het draadje uit de HK, dan vraag ik me echt af waar de grens ligt.
In zoverre is er een verschil, het is misschien subtiel maar wel belangrijk denk ik, waar dat je het doet. Tis compleet offtopic, zelfs ongepast. En het kán inderdaad als patsen uitgelegd worden, maar dat is dan misschien niet eens het grootste argument -denk ik-. Zelfde waarom in SGD/SPV altijd streng is gemod op het neerplempen van downloadsnelheden bij vooral nieuwe spellen.

Het is niet het argument dat we het zo moeilijk mogelijk willen maken dat niemand aan warez kan komen, dat is een beetje naïef denk ik. We zijn niet heiliger dan de paus en zo moeten we ook niet willen overkomen denk ik. Wat dat betreft denk ik dat dat topic in HK niet eens zó erg is.

Wil niet zeggen dat ik vind dat het topic per se open moet blijven. Verder vind ik het vrij nutteloos, maar blijkbaar vindt men dat ze elkaar moeten mededelen (in een speciaal topic, dus niet binnen een serieuze discussie) wat men aan het downloaden is (soort van 'wat ben jij nu aan het doen', maar dan dus iets toegspitst op deze bezigheid :P))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 24 februari 2004 @ 18:53:
[...]

Wil niet zeggen dat ik vind dat het topic per se open moet blijven. Verder vind ik het vrij nutteloos, maar blijkbaar vindt men dat ze elkaar moeten mededelen (in een speciaal topic, dus niet binnen een serieuze discussie) wat men aan het downloaden is (soort van 'wat ben jij nu aan het doen', maar dan dus iets toegspitst op deze bezigheid :P))
Uiteraard dank voor de uitleg! Ik ben het er nog niet helemaal mee eens (uiteraard wel dat het offtopic was), maar your point is duidelijk: NST is idd niet de plaats om dat soort opmerkingen te roepen. Maar dan nog: GoT doet haar uiterste best om niet met warez geassocieerd te worden, maar waarom dat HK-draadje dan wel mag snap ik echt niet. Ook niet als wordt gemeld dat het leuk is om te zien wat andere downloaden en dat opsomdraadjes in HK moeten. Privé moet een ieder weten wat hij op zijn/haar PC doet, maar het nut ontgaat me volkomen waarom je min-of-meer in het openbaar in een draadje in de HK meldt wat je aan het downloaden bent.

Maar goed: wat dat betreft kan deze discussie ook verder worden gevoerd in [rml][ feedback] Herken jij je voorganger? dicht?[/rml] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

pven schreef op 24 februari 2004 @ 19:00:
Maar dan nog: GoT doet haar uiterste best om niet met warez geassocieerd te worden, maar waarom dat HK-draadje dan wel mag snap ik echt niet.
Nou dat is niet helemaal waar, tenminste, er zit wel een kern van waarheid in, maar het is niet zo zwart-wit als jij het zo stelt. GoT doet haar uiterste best om geen uitwisselforum te zijn, en verder zich zoveel mogelijk te houden aan de regels die bijv door Brein/Buma Stemra en weet ik veel wat nageleefd dient te worden.

We moeten alleen niet heiliger dan de paus worden en dus gelijk helemaal paranoia worden om ook gelijk alles te sluiten of te verbieden wat maar in de buurt komt bij 'warez'. Zolang wij onze doelstelling verder uitvoeren (dus geen uitwisselforum worden van warez en daardoor ook geen gezeur krijgen met die instanties), dan is er niks aan het handje. Dan is zelfs een topic zoals in de HK loopt geen probleem (mits mensen elkaar niet via het forum vragen waar/hoe ze iets kunnen krijgen.
Ook niet als wordt gemeld dat het leuk is om te zien wat andere downloaden en dat opsomdraadjes in HK moeten. Privé moet een ieder weten wat hij op zijn/haar PC doet,
juist, maar dat vertalen wij ruimer: het maakt mij niet uit wat je neerzet wat je aan het downloaden bent, zolang je maar niet op het forum vraagt hoe je er aan kunt komen
maar het nut ontgaat me volkomen waarom je min-of-meer in het openbaar in een draadje in de HK meldt wat je aan het downloaden bent.
En dat nut ontgaat me ook een beetje, maar verder kan het weinig kwaad (is een beetje andere discussie wat niet echt met jouw originele vraag te maken had, denk ik ;))
Maar goed: wat dat betreft kan deze discussie ook verder worden gevoerd in [rml][ feedback] Herken jij je voorganger? dicht?[/rml] :)
Over het nut ervan: ja, wat mij betreft wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

kijk, als ik zeg: Windows_XP_Pro_Corporate_Final.iso, dan kan ieder breezahsletje met kazaa dat ding binnen trekken.

maar als ik zeg: windows XP, dan dus ook. kwestie van op search douwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-06 23:37

Fisico

by Fabian

Voor een groot gedeelte sluit ik me aan bij de gedachtegang van Lunatic.

De HK met NSTM vergelijken is complete onzin. Hett zijn imo twee totaal verschillende forums en die hebben weinig tot niets met elkaar te maken. Ik ben mod in NSTM en heb niet zo heel veel met HK te maken, sterker nog ik kom er amper.

Het topic gaat over een nieuwe tv-serie en dan zit ik niet te wachten op de omvang van een bestand etc. Een dergelijke melding voegt ook niets toe aan het topic en lokt vragen naar een directe uitwisseling van bestanden uit. Drie offtopic reacties in zo'n vers topic zal de levensduur van het topic ook geen goed.

Binnen het topic ontstaan dan twee groepen, de gewone tv-kijkers en de internetkijkers. Mijn ervaring is dat gesprekken over het bezitten van alle afleveringen leidt tot het onbewust geven van hints over het verloop van de serie of plaatsen van knalharde spoilers.

Ik heb dus een probleem met de nutteloosheid van de reactie, maar ook met de eventuele gevolgen van de reactie.

Zoals hierboven al is aangehaald kan een kleuter iets vinden op internet en moeten wij niet roomser dan de paus zijn, maar dat is hier niet van toepassing. Immers, mijn edit is niet gericht op het zoeken naar bestanden.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ok, alle standpunten zijn me duidelijk; het was gewoon stom om dat in dat draadje te roepen en het HK-draadje heeft niet echt overeenkomsten met het andere draadje.

@ Fisico: om ff op je PM terug te komen; die kl*tuh-mailserver van Tiscali doet het niet goed, waardoor mijn mail urenlange vertraging heeft. Een andere mailserver heb ik momenteel ook niet binnen handbereik. Ff geduld, en mijn mailtje komt alsnog aan! (alhoewel het eigenlijk niet meer relevant is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:55

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

*blaat*

[ Voor 99% gewijzigd door i2Paq op 25-02-2004 09:02 ]

Pagina: 1